• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

TYMCZASOWY - Oleje bazowe

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
po to jest to forum, aby zrozumiały.


No bo nie odróżnia, ale nie zmienia to faktu, że na takim forum powinniśmy używać poprawnego nazewnictwa, bo później ktoś podpisuje Specola na Allegro "Prawdziwy Syntetyk!" ;) i to dopiero jest zagranie marketingowe i magnes na portfele!


To nie jest forum o ankietach, mnie takie badania nie interesują i tutaj się takimi rzeczami nie zajmujemy.



Skoro mechanik i tak nie wie, co leje, to po co tutaj wnosisz taki argument?



Nikt tutaj nie traktuje HC, jak mineralny, nie wiem skąd w ogóle takie stwierdzenie? Ty na pewno wiesz, gdzie odpisujesz? Bo wiem, że można się czasem pogubić, jak się udziela człowiek w kilkunastu miejscach w internecie.. ;)

Ja nie widzę sensu pisania, że HC to syntetyk, bo jest to grupa III i uważam, że nie ma w tym nic złego.

Nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Chyba, że masz taką wizję, ze forum to wąska zamknięta grupa i każdy powinien być odpowiednio poinformowany. To po pierwsze. Po drugie właśnie Ty stwierdzasz, ze HC to olej mineralny bo nie jest to wg. Ciebie ani syntetyk ani półsyntetyk.
 
Przecież sam napisałem, że mineralny to nie HC. Czytaj uważniej. Jeszcze dodałem, że nie mam nic przeciwko olejowi na bazie HC.

To, że jest otwarta, to bardzo dobrze. Świadomość powinna rosnąć.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Czytam uważnie ale Ty proszę czytaj ze zrozumieniem. Skoro HC nie jest syntetykiem wg. Ciebie a nie jest też minerałem i z oczywistych względów nie może być półsyntetykiem to czym jest w takim razie? Jeśli przyjmujemy, że oleje na bazie III grupy nie są syntetykami to mamy z automatu podział na oleje syntetyczne i mineralne przy czym mineralne stanowią jakieś 99,9% rynku a jak zaostrzymy kryteria zgodnie z tym co wnioskuje uważasz za syntetyk to jakieś 99,999% rynku.
Zwróciłem tylko uwagę na problem jaki może mieć osoba niezorientowana w temacie i aby podawać wiedze w sposób przystępny ale jak widać nawet jak nie proponuje nikomu oleju to najwyraźniej przeszkadzam.
 
Nikomu nie przeszkadzasz, no, prawie nikomu ;)

Z tego co zauważyłem to podaje się bazę w poradach. W sensie HC, PAO i tak dalej, bez operowania tym czy to syntetyk czy nie. Trochę racji w tym co piszesz masz, na forach zagranicznych (głównie BITOG) też zaczyna się odchodzić od specyfikacji API i traktować wszystkie nowoczesne bazy tak samo, pokazując tylko fizyczne różnice w parametrach tam gdzie to ma znaczenie. Nie wiem jak jest na innych oil clubach, ale nie razgawarywam po ichniemu więc specjalnie nie śledzę.

Chciałbym żeby kiedyś i w Polsce zaczęto oleje traktować jako całość, a bazę jako jeden ze składników i sposób na osiągnięcie celu czyli założonych parametrów oleju. Ale pewnie się nie doczekam :)
 
Warto pamietac, ze aktualnie nie ma zadnego przepisu, ktory przewiduje tylko i wylacznie PAO,
 
No i warto również pamiętać, że PAO jako baza, sama w sobie nie jest siódmym cudem świata.
Trzeba się mocno ją namodyfikować żeby produkt finalny nadawał się do wykorzystania w silniku spalinowym o czym zdaje się wielu nie wie...
 
Jak ktos blenduje olej przy zastosowaniu 100% PAO zdaje sobie z tego sprawe.
 
Bo taki srodek smarny, jezeli zrobiony z glowa, przede wszystkim przetestowany itp. jest jak non plus ultra.
 
No i warto również pamiętać, że PAO jako baza, sama w sobie nie jest siódmym cudem świata.

Siódmym cudem nie może być bo to miejsce jest zajęte co najwyżej może być ósmym ;) Ogólnie PAO to nie jest lekarstwo na awarie silnika jednak jest jedna zaleta PAO, a mianowicie chyba nie ma kiepskich olejów na tej bazie i co by nie wybrać w ramach wymaganej specyfikacji to oleje na PAO praktycznie w ciemno mozna brać natomiast na HC jest sporo przecietniaków i tu już wybór jest trudniejszy.
 
Trzeba świadomie wybierać przetestowane i sprawdzone produkty, aby czerpać z ich korzyści.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
@SACZI ja szukam oleju który wytrzyma mi rok. Ok 13 tys km ok 270-280 godzin pracy silnika. Stąd ciągoty do oleju na pao..
 
Tak jest, do tego żeby czerpać jak najwięcej z PAO, trzeba mieć świadomość i wiedzę.
Tymczasem wielu ludków jak słyszy "pao", albo że nie ma pao, dostaje małpiego rozumu (bo się np dowiadują, że motul to hc, a nie pao...)
I trochę na tym forum dyskusję czy hc to mineral, czy syntetyk, nie mają sensu...
Chociaż ja uważam, że hc to jednak ma więcej z minerałem, jak z syntetykiem, a jednak jeżdżę na hc.

@soszo, każdy hc ci tyle wytrzyma...
Popatrz na to z innej strony, rocznie przejeżdżasz 15tys km. W 10 lat zrobisz 150 tys km, a taki przebieg silnik wytrzyma choćby w trybie LL, więc nie masz się cZym przejmować.
 
@jerseyAdmin "GTL w sporcie rozpycha się mocno". Nawet Rosjan zaskoczył Eneos Sustina 5W30 API SN RC ILSAC GF-5 , że nie jest na PAO tylko na GTL-E (co kolwiek to znaczy). Już wyciągnąłem kasę z kieszeni, a tu zonk - muszę mieć A5.
 
Jak zwykle coś namieszalem. Ta sustina wg widma miała być VHVI+PAO a jest GTL-E. E to nie estry chodzi o ichniejszą technologię GTL
 
Last edited:
Którzy producenci korzystają z baz NEXBASE, Neste wiadomo, słyszałem że Valvoline też bo to klony Neste. Ktoś jeszcze zna innych producentów?
 
Widziałem informację że Lotos w przekładniówkach. Czy w silnikowych też to nie mam pojęcia.
 
Czy przy zmianie lepkości z 5w30 na 5w40 będzie korzystnie wlać płukankę ? Czy nie ma to większego znaczenia dla silnika, chciałbym na okres letni przejść trochę z lepkością w górę że względu na dłuższe letnie trasy??
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top