• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW PASSAT B8, 2.0 TDI 150KM DFGA

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Witam,
Zakupiłem auto jak w temacie, nie wiem nic o jego wcześniejszym użytkowaniu, ale zakładam, że było to LL+.
Auto ma obecnie 110 tyś km przebiegu.
Olej po zakupie został zmieniony na SHELL HELIX HX8 ECT 5W-30, bo taki kupiłem na dolewkę na stacji SHELLa.

Przebiegi w głównej mierze to:
- codzienny dojazd do pracy po 2 km
- kilka razy w tygodniu 100 kilometrów po ekspresówce
- kręcenie się po mieście i częste odpalanie silnika (2km postój kilkanaście minut i tak kilka razy)

Wcześniej do poprzedniego auta lałem różne oleje: Eurol, Ravenol, Shell. Stosowałem też różne dodatki: Ceratec, Xado.
Nie jestem przywiązany do żadnej marki.
Chciałbym, aby interwał pomiędzy wymianami wynosił 15 tyś km, gdyż auto robi około 35-40 tyś rocznie i częstsza zmiana jest po prostu upierdliwa.


Dziękuje za pomoc.
 
Do 200,00 zł :
1. Eurol Synthence FS 0W30
2. Ravenol VMP 5W30
taniej :
Texaco Havoline Pro DS V 5w30
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
Na 15 tysięcy bym wybrał którąś z 2 pierwszych opcji - lepsze bazy ze sporym udziałem PAO.
 
Lotos Aurum 504/507 5W-30
Castrol Edge 5W-30 LL

Popieram też propozycję Mobil 1 ESP @poziom1989
 
propozycja @jerseyAdmin z lotosem bardzo słuszna, zwłaszcza, że mamy robioną analizę, warto poczekać i zobaczyć. Mamy też Orlen 5w30 V lub najwyższą serię Orlena Pro V 5w30. Wszystkie mają oficjalne aprobaty VW. I oczywiście przebadany niedawno Specol z nowoczesnym pakietem pod normę. Mobil 1 z pewnego źródła także będzie dobry.
 
Jeśli mam być szczery, to myślałem,że dostanę propozycję dwóch albo trzech olei, a tutaj taka niespodzianka.

Meguin mnie przekonuje, w szczególności ceną :).
Czyli czekamy na LOTOS?

Którego Specola powinienem wziąć pod uwagę?
 
@adam bogusz kartami Meguina się tak nie sugeruj, bo są orientacyjne i nie tylko tego producenta.

W gruncie rzeczy to będzie typowa receptura, ale stabilna.
 
Dla mnie Meguin Cmpatible/Liqui Moly top tec 4200 to typowy solidny średniak w normie 504/507. W cenie Liqui Moly to jest nieporozumienie ale w cenie Meguina już można tą opcję brać pod uwagę, choć do najlepszych mu jednak brakuje.
 
A który producent nie ma olejów bazujących na standardowych formulacjach z aprobatami? Na tego typu olejach najwięcej się zarabia.

Odnośnie Liqui Moly sporym plusem jest to, że nawet w Polsce opisują swoje produkty jakie w rzeczywistości są.
 
@poziom1989 masz w 100% rację. Gdybym np sugerował się kartami np. Lotosa to sam wiesz jak to wygląda. Odnośnie Liqui Moly i innych olejów dużych producentów lub rafinerii to ich standardowe pakiety dodatków mi nie przeszkadzają. UOA czasem pokazują, że nie zawsze wyszukane pakiety dają najlepszą ochronę a często te "podstawowe" czy "przeciętne" dają super rezultaty. Ważne jest też stabilność produkcji i powtarzalność i jakość tej produkcji. Miałem okazję być oprowadzonym przez fabrykę Orlenu - kontrola jakości, jej ilość na każdym etapie i przestrzeganie procedur jest tam na zastraszająco wysokim poziomie. Mówiono, że właściwie nie ma technicznie opcji aby olej nie spełniał choćby jednego z założonych parametrów. Maszyny kontrolujące jakość to jakiś kosmos cenowy. Mówię oczywiście w dużym skrócie i uproszczeniu bo po prostu się na tym nie znam. Butikowe blendownie to zawsze pewna doza ryzyka, mniejszego lub większego. Ale absolutnie nie uważam, że nie mogą zrobić dobrych produktów.
 
Adam tylko weź też pod uwagę, że wiele olejów tych znanych marek jest blendowanych właśnie w takich małych zakładach. Specol też swego czasu produkował np. dla Mobila.
 
To że są private label to plus dla rynku w kwestii wyboru, ale ważne jest też miejsce produkcji tych marek. Orlen też blenduje dla marek zewnętrznych jak i Lotos swego czasu.
 
Panowie, pojawił się test Lotusa Aurum, jak teraz przedstawiłby się ranking?
Chciałbym, żeby ten Lotos okazał się takim solidnym średniakiem, którego z całą pewnością można by polecać do wszystkich silników VAG'a wymagających 504/507.
Żeby to stwierdzić, przydałoby się kilka analiz oleju przepracowanego. Wtedy widać najlepiej, jak dany olej pracuje w rzeczywistych warunkach.
Analiza oleju świeżego niewiele mówi, chociaż pokazuje z czym możemy mieć do czynienia.
 
Tym bardziej trzeba zwrócić uwagę na UOA, żeby móc ocenić jakość tego oleju w rzeczywistych warunkach.
 
Back
Top