• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW PASSAT B8, 2.0 TDI 150KM DFGA

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Witam,
Zakupiłem auto jak w temacie, nie wiem nic o jego wcześniejszym użytkowaniu, ale zakładam, że było to LL+.
Auto ma obecnie 110 tyś km przebiegu.
Olej po zakupie został zmieniony na SHELL HELIX HX8 ECT 5W-30, bo taki kupiłem na dolewkę na stacji SHELLa.

Przebiegi w głównej mierze to:
- codzienny dojazd do pracy po 2 km
- kilka razy w tygodniu 100 kilometrów po ekspresówce
- kręcenie się po mieście i częste odpalanie silnika (2km postój kilkanaście minut i tak kilka razy)

Wcześniej do poprzedniego auta lałem różne oleje: Eurol, Ravenol, Shell. Stosowałem też różne dodatki: Ceratec, Xado.
Nie jestem przywiązany do żadnej marki.
Chciałbym, aby interwał pomiędzy wymianami wynosił 15 tyś km, gdyż auto robi około 35-40 tyś rocznie i częstsza zmiana jest po prostu upierdliwa.


Dziękuje za pomoc.
 
To małe temperatury osiąga :) Mój ostatnio przy jeździe gaz w podłodze na 6stym biegu, po około 20 km złapał 130 stopni, na liczniku było 240 km/h :) Mam ten sam silnik, DFGA, w kombiaku, 2018 rok.
Po 20 km 240 km/h to miał prawo złapać i 130 stopni. Ale to już są extremalne warunki użytkowania jazda z maksymalną prędkoscią przez tak długi dystans.
Post automatically merged:

Niby tak ale zależy od marki i konkretnego serwisu bo już mi kilka osób mówiło, że leą też 0W30 504/507 do benzyn jeśli jest dopuszczony. Coś tam ponoć było nie tak z silnikami na tym 0W20 ale nie wiem czy plotki czy nie ale w każdym razie coś było/jest na rzeczy. Z drugiej strony przy interwale 30 tys. jak coś się stanie to łatwiej zwalić na olej niż na serwis czy sam silnik.
 
Back
Top