• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW PASSAT B8, 2.0 TDI 150KM DFGA

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Witam,
Zakupiłem auto jak w temacie, nie wiem nic o jego wcześniejszym użytkowaniu, ale zakładam, że było to LL+.
Auto ma obecnie 110 tyś km przebiegu.
Olej po zakupie został zmieniony na SHELL HELIX HX8 ECT 5W-30, bo taki kupiłem na dolewkę na stacji SHELLa.

Przebiegi w głównej mierze to:
- codzienny dojazd do pracy po 2 km
- kilka razy w tygodniu 100 kilometrów po ekspresówce
- kręcenie się po mieście i częste odpalanie silnika (2km postój kilkanaście minut i tak kilka razy)

Wcześniej do poprzedniego auta lałem różne oleje: Eurol, Ravenol, Shell. Stosowałem też różne dodatki: Ceratec, Xado.
Nie jestem przywiązany do żadnej marki.
Chciałbym, aby interwał pomiędzy wymianami wynosił 15 tyś km, gdyż auto robi około 35-40 tyś rocznie i częstsza zmiana jest po prostu upierdliwa.


Dziękuje za pomoc.
 
Olej nie ma oficjalnej aprobaty VAG więc jeżeli jest gwarancja to trzeba mieć tego świadomość.

Nie ma ponieważ nowa seria Aurum jest dedykowana serwisowaniu samochód po gwarancji, co jest zreszta napisane np na stronie Lotosu. Chcąc miec polski produkt z oficjalna aprobata VW trzeba wybrać Orlen V. :)
 
Chciałbym, żeby ten Lotos okazał się takim solidnym średniakiem, którego z całą pewnością można by polecać do wszystkich silników VAG'a wymagających 504/507.
Żeby to stwierdzić, przydałoby się kilka analiz oleju przepracowanego. Wtedy widać najlepiej, jak dany olej pracuje w rzeczywistych warunkach.
Analiza oleju świeżego niewiele mówi, chociaż pokazuje z czym możemy mieć do czynienia.

Z Polskich produktów w normie 504/507 mamy Specola, który moim zdaniem jest nawet lepszy niż solidny średniak i moim zdaniem zasługuje na znacznie większa uwagę a jest często pomijany w poleceniach kosztem niekoniecznie lepszych ale bardziej znanych produktów.
 
Chcąc miec polski produkt z oficjalna aprobata VW trzeba wybrać Orlen V
Albo inną linię Lotosa z oficjalną aprobatą - Quazar albo Synthetic :) No chyba że auto nie ma gwarancji....wtedy do wyboru do koloru z polskimi olejami :)
Z ciekawostek mamy jeszcze jeden polski produkt, który nie sprostał warunkom narzuconym przez specyfikacje jakiś czas temu, ale kto wie może już się poprawił? Piszę o Revline Ultra Force C3 - jest w najnowszym wykazie Erwina. Może zrzutka na analizę? ;)
 
Last edited:
Z Polskich produktów w normie 504/507 mamy Specola, który moim zdaniem
Bez urazy, zwracasz uwagę na Specola, bo najzwyczajniej nim handlujesz.
Dla mnie bez znaczenia, bo 504/507 nie dla mnie.
Specol jest polską firmą, więc nie mam nic przeciw, a wręcz jestem za ich promowaniem.
Jednak uwagi co do tej marki będę miał dokładnie takie same, jak do Lotosów i Orlenów - jak najwięcej UOA musi potwierdzi jakość wyrobów.

PS
My to ewentualnie o Eurolu Protence byśmy mogli pogadać ...
 
Panowie,
Z tematu zebrałem następujące polecane oleje:

Eurol Synthence FS 0W30, Ravenol VMP 5W30, Texaco Havoline Pro DS V 5w30, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Mobil1 ESP 5W-30, Meguin Compatible 5W-30, Total Quartz INEO LONGLIFE 5W-30, Lotos Aurum 504/507 5W-30, Castrol Edge 5W-30 LL, Orlen 5w30 V, Orlena Pro V 5w30, Specol 5w30 504/507, Meguin Cmpatible.

Dla mnie jako dla laika trochę tego dużo.

Może ktoś by pomógł mi to jakoś ogarnąć? Albo chociaż napisał, że ten olej jest spoko, ale zastosuj jakiś tam dodatek i będzie już ekstra.

Chciałbym przypomnieć, że codziennie do pracy w jedną i stronę robię po 2 kilometry więc silnik zimny, a później kręcę się po mieście.
I interwały, chciałbym żeby to było 15 tyś. Chyba, że polecicie jakiś tańszy olej, ale wtedy wymiana co 10, ale z własnej wygody wolałbym dłuższy interwał.

P.S.
Zastanawiam się nad dłubnięciem auta ze 150 na 190 koni.
 
Bez urazy, zwracasz uwagę na Specola, bo najzwyczajniej nim handlujesz.
Dla mnie bez znaczenia, bo 504/507 nie dla mnie.
Specol jest polską firmą, więc nie mam nic przeciw, a wręcz jestem za ich promowaniem.
Jednak uwagi co do tej marki będę miał dokładnie takie same, jak do Lotosów i Orlenów - jak najwięcej UOA musi potwierdzi jakość wyrobów.

PS
My to ewentualnie o Eurolu Protence byśmy mogli pogadać ...

Bez urazy ale Twoja opinia jest krzywdząca. Sprzedaje produkty kilkudziesieciu marek w tym Shella, Mobila, Castrola, Motula, Meguina czy Valvolina. Rozumiem, że jak polecę któryś z nich to zastrzeżenia będą te same?
Nie wiem czy wiesz ale Specol jako jeden z pierwszych producentów na świecie zastosował najnowszy pakiet do 504/507. Z tego co wiem olej ma 20-30 procent bazy PAO-syntetycznej jest w bardzo korzystnej cenie, zbiera bardzo dobre opinie od użytkowników a dotychczasowe badania nie dają podstaw aby sie do czegokolwiek przyczepić. No ale w zwiazku z tym, że ja nim handluje to automatycznie nie należy go polecać.
 
Zaraz wrócimy do punktu startowego, bo każdy by wybrał z... :D

Wg mnie, z krótkim opisem:

Shell - bardzo dobre baz, to producent wysokiej jakości olejów dostarczanych chyba dla wszystkich którzy potrzebują coś posmarować: rynek cywilny, produkują oleje dla pojazdów NATO, dla okrętów, samolotów i koniec końców dla Formuły 1. Mają własne patenty na produkcję baz olejowych i ich oczyszczanie. Nawet HC tworzone przez Shella to czołówka rynku. Tutaj nie będzie wtopy, nawet jeżeli pod kątem dodatków nie będzie to super-olej to będzie pewnej jakości i miał stabilną formulację - w butelce będzie to co obiecał producent.

Mobil - podobnie jak Shell, to jeden z bardziej doświadczonych koncernów jeżeli chodzi o produkcję środków smarnych. Niektóre z ich olejów (głównie seria EP) uważane są, słusznie czy nie, za najbardziej zaawansowane oleje dostępne na cywilnym rynku mimo że bazy są wg rozumienia "laików" przeciętne.

Orlen/Lotos - wbrew pozorom rafinerie polskich koncernów są bardzo nowoczesne, jak to parę osób które miało z nimi bezpośredni kontakt - jedne z najnowocześniejszych w Europie. Obie firmy produkują zarówno gotowe oleje jak i bazy olejowe i są znani i doceniani na rynkach światowych. Ich opinia w Polsce bazuje na doświadczeniach z lat 90 czy wręcz czasów PRL - obecnie jest całkowicie nieusprawiedliwiona. Analizowaliśmy oleje obu firm - zarówno serię top jak i te ze średnich/niższych półek i za każdym razem potwierdzało się że to bardzo dobre oleje, nie mające się czego wstydzić w starciu z zachodnią konkurencją.

Także ja bym wybrał któryś z poleconych Ci produktów jednego z tych trzech producentów. Ja osobiście wybrałbym chyba Lotosa Aurum - mamy jego analizę, olej jest więcej niż ok. Powinien wytrzymać 15 tysięcy kilometrów.

Jeżeli chcesz trzymać olej dłużej niż 15000 kilometrów (to możliwe) to Mobil 1 ESP tylko wtedy po 15000 trzeba zrobić analizę i sprawdzić w jakim stanie jest olej i wnioskować ile jeszcze można przejechać, potem po przejechaniu tego dystansu znowu sprawdzić i tak wypracować sobie optymalny interwał. Jednorazowa inwestycja, ale jeżeli masz dobry i zdrowy silnik to możesz na jednym oleju faktycznie przejechać 15-20 a nawet 30 tysięcy kilometrów.

--- Dodatek do dyskusji wyżej ---

Patrząc na analizę Specola wykonaną niedawno mogę polecić ten 504/507, ale podchodziłbym raczej ostrożnie. Oleje wyglądają ok, po pierwszych wtopach z jakością parę lat temu nie słyszałem już o większych problemach. Natomiast bez analizy świeżego oleju raczej bym się zastanowił czy trzymać go 15000 kilometrów, zwłaszcza w takim trybie jak ty jeździsz.
 
@tomek evo, mi ostatnio włączył się tryb "patriotyczny" i w większości piszę o produktach naszych rafinerii.
Z drugiej strony "siedzi we mnie inżynier", który nie ufa sprzedawcom - przemawiają do mnie testy i badania.
Sam się srogo zawiodłem na doskonałym z karty technicznej Ravenolu DXG, ale polskiego produktu wlać do silnika po prostu nie mogę, bo go nie ma ...

Dlatego napisałem, że za Specolem przemawiałyby analizy UOA i nie potrzebne byłyby specjalne polecenia.
I nie ma tutaj znaczenia, że zastosowano taki, czy inny pakiet.
Analizy oleju przepracowanego w pewnym stopniu zobrazują jego jakość.
Wtedy sami (tzn forumowicze) dla Ciebie Klientów nagonimy!

PS
Pomyśl o jakieś analizie Protence'a, tak samo jak pokazała się na forum analiza Yacco GDI.
 
Dziękuje bardzo za tak konkretną odpowiedź.
Dłużej niż 15 tyś nie będę robić, drażniłoby mnie przypominanie komputera o koniecznej wymianie :). A 15 tyś wydaje mi się i tak odpowiednie na wymianę wszystkich filtrów.
 
Ja bym osobiscie wybral z tej trojki: Shell, Meguin i Mobil.
Dobre oleje ale wg. mnie lepszym wyborem będzie Eurol synthence FS 0W30 lub Ravenol VMP 5W30 (ewentualnie VSW ale tu cena już naprawdę wysoka). Z tej trójki najlepszy moim zdaniem jest Mobil a nastepnie Shell, choc Meguin to też bardzo dobry produkt. Shella AVL i Meguina miałem okazję testować ale w 1.9 JTDm i dobrze się spisywały ale z czasem subiektywne wrażenia akustyczne nie były już tak dobre i pod koniec pojawiło się niewielkie zużycie oleju czego nie było ani na Penrite Enviro+ 5W40 ani na Eurolu FS. W dośc agresywnie traktowanym 2.0 TDI 184 KM Meguin (właściwie to było LM TT 4200 tak dla ścisłości) spisywał się o wiele lepiej od serwisowego Castrola ale w porównaniu do Eurola wyższe było zarówno zużycie jak i temperatury oleju szczególnie pod koniec interwału. Natomiast wiele osób w różnych autach przede wszystkim z silnikami diesla (tdi, jtd itp.) było z Meguina generalnie bardzo zadowolonych.
 
@tomek evo, mi ostatnio włączył się tryb "patriotyczny" i w większości piszę o produktach naszych rafinerii.
Z drugiej strony "siedzi we mnie inżynier", który nie ufa sprzedawcom - przemawiają do mnie testy i badania.
Sam się srogo zawiodłem na doskonałym z karty technicznej Ravenolu DXG, ale polskiego produktu wlać do silnika po prostu nie mogę, bo go nie ma ...

Dlatego napisałem, że za Specolem przemawiałyby analizy UOA i nie potrzebne byłyby specjalne polecenia.
I nie ma tutaj znaczenia, że zastosowano taki, czy inny pakiet.
Analizy oleju przepracowanego w pewnym stopniu zobrazują jego jakość.
Wtedy sami (tzn forumowicze) dla Ciebie Klientów nagonimy!

PS
Pomyśl o jakieś analizie Protence'a, tak samo jak pokazała się na forum analiza Yacco GDI.

Fajnie tylko polecane są oleje Orlena czy Lotosa, o których wiemy mniej niż na temat Specola. Zresztą UOA tego oleju powinno gdzieś być. Ja nie wszytskie produkty Specola polecam i np. nie polecam Sport 10W50 czy Racing 10W60 bo uważam, ze są to bardzo przeciętne produkty, których główną zaletą jest cena. Natomiast VW 504/507 to jeden z ich najlepszych produktów i wiem, że to naprawdę dobry olej bo mam bardzo wiele informacji zwrotnych na ten temat i sam go zalewałem do 3 różnych aut. Staram się mieć w ofercie produkty wartościowe dlatego mam zarówno Mobila ESP, Shella AVL/ECT, Texaco, Specola, Ravenola, Meguina, Penrite, Eurola, Texaco i wiele wiele innych.
Co do analiz to nie jest tak jak piszesz. Popatrz na analizy Eurola, oceń je obiektywnie biorąc pod uwagę cenę a potem popatrz jak mało osób poleca tą markę majac kompetne analizy pod nosem a często polecane są produkty, o których na dobrą sprawe niewiele wiadomo o słabszych parametrach i wyższej cenie. A mnie się zarzuca, ze polecam tylko Eurola tylko zwróć uwagę, które oleje Eurola polecam i kiedy i tak samo jest ze Specolem i innymi markami.
 
A tak z ciekawości: Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-30 GTI, co o tym myślicie?
Cena niższa niż za Eurol + AR9100.
 
Zrobiony u mnie niecały 1 kkm na nim, więc za krótko żeby wyciągać jakieś wnioski.
 
Last edited:
U nas w firmie jest 5 szt B8 z VW. Wszystkie 150km z dsg. Teraz dostałem w spadku jednego z 15r z przebiegiem 390 tyś. Od nowości na Total 5w30 longlife. Wszystkie miały serwis co 30 tyś. Dzisiaj oglądałem głowicę w tym co odkupiłem od firmy i wygląda jak "złoto".
W pon nowy rozrząd, filtry i oczywiście nowy Total. Niby tani olej a ogarnia temat jak trzeba.
 
U nas w firmie jest 5 szt B8 z VW. Wszystkie 150km z dsg. Teraz dostałem w spadku jednego z 15r z przebiegiem 390 tyś. Od nowości na Total 5w30 longlife. Wszystkie miały serwis co 30 tyś. Dzisiaj oglądałem głowicę w tym co odkupiłem od firmy i wygląda jak "złoto".
W pon nowy rozrząd, filtry i oczywiście nowy Total. Niby tani olej a ogarnia temat jak trzeba.

Zrobiłeś może zdjęcie głowicy?Jak czystoto bardzo dobrze to świadczy. Zazwyczaj się słyszało że przy trybie LL była masa nagaru.
 
Auto już po programie na 190 koni, podsumowując to zastanawiam się nad:
- Eurol Synthence FS 0W30
- Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
- Mobil1 ESP 5W-30
- Lotos Aurum 504/507 5W-30 (+ AR9100)
- Specol 5w30 504/507 (+ AR9100)

I w sumie to najbardziej korci mnie Mobil 1 (bez AR9100), a na drugim miejscu jest Lotos z AR 9100.
Tu i tu mieszczę się w budżecie 200 zł za 5 litrów.
 
Back
Top