• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW PASSAT B8, 2.0 TDI 150KM DFGA

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Witam,
Zakupiłem auto jak w temacie, nie wiem nic o jego wcześniejszym użytkowaniu, ale zakładam, że było to LL+.
Auto ma obecnie 110 tyś km przebiegu.
Olej po zakupie został zmieniony na SHELL HELIX HX8 ECT 5W-30, bo taki kupiłem na dolewkę na stacji SHELLa.

Przebiegi w głównej mierze to:
- codzienny dojazd do pracy po 2 km
- kilka razy w tygodniu 100 kilometrów po ekspresówce
- kręcenie się po mieście i częste odpalanie silnika (2km postój kilkanaście minut i tak kilka razy)

Wcześniej do poprzedniego auta lałem różne oleje: Eurol, Ravenol, Shell. Stosowałem też różne dodatki: Ceratec, Xado.
Nie jestem przywiązany do żadnej marki.
Chciałbym, aby interwał pomiędzy wymianami wynosił 15 tyś km, gdyż auto robi około 35-40 tyś rocznie i częstsza zmiana jest po prostu upierdliwa.


Dziękuje za pomoc.
 
Auto już po programie na 190 koni, podsumowując to zastanawiam się nad:
- Eurol Synthence FS 0W30
- Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
- Mobil1 ESP 5W-30
- Lotos Aurum 504/507 5W-30 (+ AR9100)
- Specol 5w30 504/507 (+ AR9100)

I w sumie to najbardziej korci mnie Mobil 1 (bez AR9100), a na drugim miejscu jest Lotos z AR 9100.
Tu i tu mieszczę się w budżecie 200 zł za 5 litrów.

Moim zdaniem Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 , Eurol także wygląda dobrze, rozważyłbym moje ulubione YACCO LUBE DE 5w30, 504 00 507 00 , niestety nie 0w30, https://yacco.pl/yacco-lube/14-yacco-lube-de-5w30.html
 
Zalalem dzisiaj specol 504/507, bo został mi po starym aucie.
Zrobiłem jeszcze plukanke oilem.
Po tym wszystkim został mi jeszcze archoil 2300.
Mam go dolać od razu czy na koniec interwalu ?
Olej mam zamiar trzymać przez 15 tyś (jakies 4 miesiące jazdy).
 
Od razu.
 
Moje subiektywne odczucia po wlaniu Specol + Ar2300:
- olej w samochodzie dłużej się nagrzewa
- temperatury na autostradzie wyższe - przy 140 temperatura pomiędzy 105 a 110 stopni. Przy mocniejszym depnieciu doszla pod 120. Temperatury na shell były kilka stopni niższe.
 
Na pewnym serwisie aukcyjnym pojawił się olej "VAG LONGLIFE III FE 0W30 504.00/507.00", wiecie może co to za olej? Kto go firmuje? Cena 135 zł za 5 litrów.
 
Koledze do tego silnika zaproponowałem Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
Kolega zdziowiony spadkiem temperatury oleju o kilka stopni
 
Aktualnie zalałem oryginalny olej VW 0w30. Z tego co piszą na forum i na stronie VW to jest to Shell. Temperatury niższe niż na Specol. Po 15 tyś zrobię UOA i zobaczymy czy dał radę. Jak tak, to będę go wlewać na kolejne wymiany, a jak nie to Lotos Aurum + AR9100 albo Mobil 1 ESP 5w30 (lub ewentualnie Eurol fs 0w30).
Ostatnio czytałem o Ravenol rup 5w-40, ale tu już cena powala...
 
W 2.0 TDI lepkość 5W40 jest w normalnej eksploatacji za wysoka. Co do temperatur to na świeżym oleju zawsze będą niższe, a o ile to zależy od stopnia zużycia starego. Trzeba mieć to po prostu na uwadze przy ocenie temperatur na poszczególnym oleju.
 
niby dlaczego jest za wysoka:)
Bo te silniki są projektowane tylko pod lepkość 0w30 i 5w30. Producent nie przewiduje żadnej innej.
 
Tylko producent zaznaczył, że interwał trzeba skrócić, jeżeli auto jest eksploatowane w trudnych warunkach, a do takich zalicza: częsta praca silnika na wolnych obrotach, jeżdżenie na krótkich odcinkach, eksploatacja auta w niskich temperaturach, długotrwała jazda na wysokich obrotach. Przy założeniu, że klient kupi nowe auto i będzie 5 dni w tygodniu kursował między Trójmiastem, a Katowicami, zahaczając o Warszawę i Poznań, to zrobi 6 wymian oleju co 30 kkm i przekroczy 200 kkm bezawaryjnie. Auto na siebie zarobi i klient zamieni je na nowe, a producenta nie interesuje drugi, czy trzeci właściciel. Długie interwały mają przede wszystkim zachęcić floty i podmioty gospodarcze do wygodnej eksploatacji, osoby fizyczne nie są targetem, bo kupują zdecydowanie mniej i jedno auto na jakieś 7-10 lat. Zapis o skróconych interwałach nie jest bez powodu, jeden kierowca zrobi 30 kkm w ok 320 h, inny zrobi 15 kkm w 350 h. Policyjne BMW z wideo rejestratorami kręcą się po ekspresówkach i autostradach robiąc nawet do 15 kkm miesięcznie (zazwyczaj jest 3 kierowców na auto) i im na rękę jest wymieniać olej co 25-30 kkm, a wiem, że te auta spokojnie dają radę do 3 lat eksploatacji.
Wracając do tematu lepkości, czasem producent dopuszcza pełen wachlarz od 0w20 do 5w40 i wtedy sobie dobieramy, co nam pasuje, tu w przypadku 2.0 tdi cr mamy tylko dwie lepkości zatwierdzone, a w zasadzie jedną w temperaturze roboczej.
 
Producent dopuszcza normę 504/ 507. Na marginesie, to kiedyś na serwisie widziałem jak klient wymieniał nastawnik wałka. Cena samego nastawnika ponad 2 tys. Wymiana oleju co 30 kkm, i tylko trasa. Czy powodem był taki interwał ? :) Dlatego Ja tam wolę wymienić częściej. Zresztą niektóre oleje z oficjalną aprobatą VW spadły cenowo tak na pysk, że można wymieniać kilka razy do roku.
 
Witam,
Miałem wymieniać olej co 15 tyś km, ale w sumie wymieniałem częściej, i tak:
Miałem przez 35 tyś:
Shell Helix HX8 - jakiś 5 tys. km
Zaraz po nim - Specol + Archoil 2300 - ok. 10 tys.
Następnie - OE VAG 0w30 - 10 tys.
I aktualnie mam wlany Castrol LL + Archoil 9100.

Chciałem przeciągnąć do 15 tys. OE VAG i zrobić analizę, ale jak odstawiłem auto na wymianę płynę hamulcowego to mechanik zmienił mi za jednym zamachem olej na Castrola, bo myślał, że też na zmianę oleju przyjechałem :)

I w sumie z zestawu Castrol + AR jestem do tej pory najbardziej zadowolony. Temperatury sporo niższe niż na OE VAG i oleju nie ubywa.

Powoli przymierzam się do zmiany oleju, ale w związku z dokupieniem drugiego auta do domu to Passat będzie jeździł mniej w trasy. Po mieście będzie jeździł tyle samo, czyli ok. 20 km dziennie, ale krótkie dystanse. Do tego 1-2 w tygodniu trasa po 100 kilometrów.
Średnia odczytana prędkość to 39 km/h.
Myślę, że teraz rocznie będzie pokonywał jakieś 20-25 tys.

Moje pytanie brzmi, czy któryś z olei będzie w stanie wytrzymać 350-400 godzin?

Mam zakupiony już Mobil 1 ESP 5w30, myślicie, że powinien tyle wytrzymać czy może warto byłoby czymś wspomóc?
Jeśli polecicie coś innego na taki dystans to olej też się nie zmarnuje. Może iść do drugiego auta.
 
Panowie podbiję temat, który olej w przypadku tego silnika lepiej będzie się sprawdzał:
- Texaco Havoline Pro DS V 5w30
- Millers TRIDENT PROFESSIONAL 5w30 (słyszałem że jakościowo jest to lepszy produkt niż ten texaco, pytanie ile w tym prawdy).

Auto użytkowane na codzień na odcinkach 20km na spokojnie, silnik po programie
 
Ja z tych dwóch wybrałbym Texaco (jeździłem dwie wymiany, bez zastrzeżeń, zero ubytków). Ale porównania do Millersa nie mam.
 
Last edited by a moderator:
Moje subiektywne odczucia po wlaniu Specol + Ar2300:
- olej w samochodzie dłużej się nagrzewa
- temperatury na autostradzie wyższe - przy 140 temperatura pomiędzy 105 a 110 stopni. Przy mocniejszym depnieciu doszla pod 120. Temperatury na shell były kilka stopni niższe.
To małe temperatury osiąga :) Mój ostatnio przy jeździe gaz w podłodze na 6stym biegu, po około 20 km złapał 130 stopni, na liczniku było 240 km/h :) Mam ten sam silnik, DFGA, w kombiaku, 2018 rok.
 
Back
Top