• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Waga ciężka czyli co nieco o ciężarówkach

Czekaj, skopiuje kilka linków i Ci odpowie 🤭

Przecież to już maj - gdzie jest @NRohirrim ze Scanią 4x4?

U mnie we firmie na dniach ma być jakaś normalna czyli diesel 4x2. Ale kiedy to było zamówione? Ho ho ho nie sądzę żeby 3 miesiące temu.
 
Last edited:
Przecież ten Autosan żyje tylko dlatego, ze nijaki pan "maciarewicz" i pani Szydło polecili wykupienie tego przez PGZ. Później ten Autosan nie wystartowal do przetargu na autobusy dla WP, bo specjalnie lub z głupoty nie zdarzyli wysłać swojej oferty 🤣
 
No ale czy nie powinno się podtrzymywać rodzimych firm choćby przez podanie kroplówki? Niby nie jestem fanem pana Maciarewicza ale w tym przypadku jestem za. Służby państwowe powinny korzystać maksymalnie z produktów krajowych jak tylko się da.
 
Oczywiście, można dać kroplówkę. Mieć jakis pomysł na firmę. Ale jak to wyglada?
Polska Grupa Zbrojeniowa wchlania Autosana, żeby ten nie zbankrutował. No git, w PGZ mamy juz firme produkujaca autobusy.
Wojsko Polskie oglasza przetarg na autobusy dla jednostek w calej Polsce. Super, mamy przeciez w PGZ tego uratowanego przed upadkiem Autosana. Idealna sytuacja, zeby Autosan wygral przetarg, dostarczyl te autobusy, do tego jakis serwis przez kilka lat.
Ale Autosan nie zdarzył przesłać oferty i został wykluczony z przetargu. Przecież to albo bylo celowe, albo kompromitacja pracownikow tej firmy.
 
Ale Autosan nie zdarzył przesłać oferty i został wykluczony z przetargu. Przecież to albo bylo celowe, albo kompromitacja pracownikow tej firmy
Nie wnikałem szczegóły ale biorąc pod uwagę ogólną sytuację polityczną obstawiam celowe działanie
 
Autosan zawsze produkował autobusy militarne (jak pewnie wiecie, H9 miała otwierany przód, żeby wkładać nosze i trumny i dużą unifikację części ze Starem), a przy okazji ma gigantyczny potencjał w produkcji przyczep, lawet i wszelkich podwozi pod bomby/armaty/rakiety i to jeszcze od czasów przedwojennych, gdy była to firma Zieleniewskiego. Jeszcze kilka lat temu Autosan spawał bardzo dużo segmentów kolejowych, w kryzysie 2008 nawet Wielton spawał pociągi dla Pesy.

I pozostaje temat "polskiej produkcji" - dzisiaj silnik, skrzynia, zawieszenie, połowa wyposażenia wnętrza byłyby importowane, więc udział polskiej produkcji będzie wartościowo w granicach 30 % (o ile jeszcze jakaś huta wyprodukuje rury kwadratowe na kratownicę i blachę na poszycie).
 
Wydaje mi sie, ze dla wojska im prostszy autobus tym lepszy. Autosan mogl tu sie idealnie wpasowac, a i przetarg moglby byc "napisany" pod polskiego producenta.
Fakt, ze silnik z zagranicy, podzespoly również. Ale przecież na podobnej zasadzie dzialaja inne firmy.
 
Moim zdaniem, to nikt nie zamierzał tam spawać autobusów. Wojsko kupuje autobusy zwykłe na zwykłych przetargach.
 
Raczej autobusy to nie są pojazdy "frontowe" , wojenne. To pojazdy na czas pokoju.
 
Na froncie to jest może 1/5 wojska, ktoś za linią frontu musi żywych i martwych wozić.
 
@MC Subi
Do Twojego posta #113 : Jakie to konkretnie dzisiejsze regulacje nie pozwalają produkować w UE autobusów?
Do Twojego posta #117: Jaki sens miałby zakup przez Skarb Państwa/czy PFR Solarisa? ( wiemy że ponad 90 % udziałów w ElectroMobility Poland ( "poroniony" projekt Izery/Geely ) ma Skarb Państwa reszta to spółki energetyczne z decydującym głosem hm... SP.

Łącząc te posty = idąc Twoim tokiem SP powinien kupić Solarisa następnie musiałby go zamknąć ponieważ nie da się produkować w UE autobusów poprzez dzisiejsze regulacje - apropo posta #120

Jak wymieniasz Scanie/Mana to dodaj że są to tylko znaki firmowe a za sznurki księgowe/właścicielskie pociąga VW poprzez Traton SE "dawny" Volkswagen Truck & Bus. Może ta transformacja (zyski) nie idzie na całej lini w VW....

W poście #119 wymieniłem 4 firmy/firemki które pomimo obecnych regulacji nadal produkują autobusy w UE a nawet zwiększają udział w rynku polskim ( Daimler , Iveco, Autosan ) za 2023 w stosunku do 2022:
( muszę zalinkować @soszo )
https://samochody-specjalne.pl/2024/03/04/autobusy-wyniki-sprzedazy-2023/
Chiński BYD na Węgrzech także produkuje, pomimo tych "regulacji".

@sprajt2
pisząc przetarg pod polską firmę= ustawiasz przetarg... a kasa w korpo musi się zgadzać misiu
Popatrz i porównaj czarny PR medialny wytworzony w PL w 2 sprawach : karabinek Grot vs BWP Puma w DE ( po 3 dniach manewrów unieruchomiono wszystkie wozy , poszukaj czy już zmienili te gaśnice ręczne/prawo .....

Autosan to nie tylko uwalony przetarg z 2017 r, 12.2023 dostarczyli 90 sztuk LNG do Wawy , ponad 100 sztuk jeździ w Rzeszowie ale nałjatwiej wsadzać szprychy w koło/kij w szprychy ....
Co powiecie na kopię Jelcza PR100/E o nazwie Autoelektrosan za 5 mln PLN ( prace badawcze) - widzę że chyba nikt nie patrzył na www
https://autosan.pl/autoelektrosan/
szydercom przed komentarzem proponuję poczytać o EP Tender za 0.9 mln Euro z przed 10 lat .
 
Last edited:
Back
Top