• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Waga ciężka czyli co nieco o ciężarówkach

To jest prawdopodobnie siła przyzwyczajenia. Mam płaconą dniówkę więc powinienem mieć wyrąbane czy przejadę dziennie 400 czy 700km. Ale jednak jakoś czuję się lepiej jak kółka się kręcą
 
@soszo "Dlaczego natomiast Emons Group zdecydowało się na gazowe ciągniki? Pierwszą przyczyną ma być cennik nowego niemieckiego myta, który co prawda przywrócił opłaty dla gazowców, ale zapewnia im 8 procent zniżki, dzięki zaliczeniu do wysokiej, 3 Klasy Emisji CO2. W przypadku diesli zaliczenie się do tej klasy jest dosyć trudne, a pewnych modelach wręcz niemożliwe."
W innym artykule można przeczytać że maja tankować paliwo z roślin co uznawane jest jako paliwo odnawialne. Co powoduje obniżenie emisji CO2 a to znów podnosi normę jaką spełnia pojazd. Wyższa norma to mniejsze podatki/opłaty
 
Emons ze szkłem kręci się głównie Niemczech, a auta tam rejestrowane może mają "jakieś" ulgi w podatkach. Cały czas jakieś. A jakie ulgi są w Polsce?
 
Emons ciąga szkło, naczepy 2WIN oraz wywrotki. Jeżdżą po całej EU. Dużo przepinek i po DE latają ci na gazie.
W Polsce i ogólnie pozostałej EU chyba żadnych przywilejów nie ma. Skoro Holender poszedł w gaz to musi mu sie to opłacać.
 
Nie chciałem na to patrzeć. Pierwsze gwoździe poszły w nowa podłogę

20240412_120625.jpg
 
Achh przypomniałeś mi stare czasy wożenia papieru 7 lat woziłem tylko papier w rolkach, ale miałem naczepę z Joloda więc gwoździ nie było
 
Firma VAN HOOL zrobiła plajtę. Prawie 100 lat ciekawego belgijskiego designu w pięknych autobusach, ciekawe naczepy z powłokowym ustrojami nośnymi. W Polsce znany z czerwonych Astromeg Polskiego Busa- do dzisiaj robią wrażenie na A4, choć ukraińska kultura techniczna nie pomaga.
 
Podzielili ich, autobusy dostała jedna firma, naczepy inna. Zdaje się 1/4 załogi pójdzie na bruk. Ciekawe, czy zawiną markę czy będą kontynuować rozwój i produkcję busów i naczep jako Van Hool.

Szkoda bo mieli ładne wozy, w Vaud niektóre miasta mają na liniach trolejbusowych właśnie Van Hoole.
 
Przy dzisiejszych regulacjach - nie da się produkować w UE autobusów. Nawet w Polsce zamknięto VOLVO, SCANIĘ, MAN się zwija, SOLARIS sprzedany. Za kilka lat będą jeździć same chińczyki.
 
Każdy mógł kupić Solarisa i miałoby to większy sens, niż poroniona Izera.
ubierali w ładną piarową historie o rodzinnej firmie bla bla bla🤣
Państwo Olszewscy mieli swoje lata - chciałbyś, by zmieniali świat, a sam w ich wieku nie będziesz zmieniał skarpetek.
 
Ja rozumiem, ze business is business. Nie chodzi w nim o rozdawanie pieniadzy, a o zarabianie. I to jest normalne.
Nawiązuje do wywiadów jakich udzialal wlasciciel. Sam przedstawiał, ze ta firma to rodzina, ze pracownicy to prawie jak rodzina itd.
Byl wlascicielem i mógł zrobić z firma co mu sie podobalo, niepotrzebnie nadawal publicznie firmie jakis wyzszy wymiar.
 
Przy dzisiejszych regulacjach - nie da się produkować w UE autobusów. Nawet w Polsce zamknięto VOLVO, SCANIĘ, MAN się zwija, SOLARIS sprzedany. Za kilka lat będą jeździć same chińczyki.
Każdy mógł kupić Solarisa i miałoby to większy sens, niż poroniona Izera.

Państwo Olszewscy mieli swoje lata - chciałbyś, by zmieniali świat, a sam w ich wieku nie będziesz zmieniał skarpetek.
Kupic Solarisa i plajta firmy po regulacjach unijnych. Wyłączyłeś logikę?

Nawet Honda zauważyła że wajcha na EU została przestawiona na nisko-/zeroemisyjność i choćby skały s.. to nie zanosi się na zmianę. A zarabia na tym Elon z branżą EV na czele z chińskimi markami. Dlaczego nie dołączyć się do zarabiających ?

Poroniona Izera/Geely , poroniony CPK , poroniony atom itd. - no tak inwestycje i rozwój infrastruktury to głupota.

Jakoś na rynku unijnym radzi sobie gwiazda Daimlera i Iveco bez przeszkód w autobusach.


Udziały na rynku polskim w dziale autobusów i autokarów za 2022rok:
https://samochody-specjalne.pl/2023/02/16/aautobusy-wyniki-sprzedazy-2022/
Mercedes -34% , Autosan - 3%

Z chińskiego Volvo Truck od listopada 2023 z akcjonariatu wychodził Geely ze względu na Polestar. Nadal Geely pozostanie drugim akcjonariuszem v Volvo Truck.

Może i wciąż z kroplówką podatnika w PL ale Autosan produkuje autobusy ( ICE z motorami Cummins, elektryczne , CNG, wodór ( ogniwa paliwowe) ) . Obecnie na testach na zajezdni na Woronicza w Wawie jest ich wodorowy bus.
https://autosan.pl/autobusy/

O pieć lat młodszy od Olszewskich - Solorz-Żak rozpoczął w PL produkcję autobusu na wodór - Nesobus ( poprzez Polsat/PAK )
https://www.nesobus.pl/
Na chwilę obecną mają 20 jeżdżcych busów w Rybniku ( sprzedanych ) i 10 sztuk na wynajmie na 10 lat w Gdańsku za 170 mln PLN.
Nie wiem ile już tego powietrza oczyścili ( podobnie jak diesle VW wcześniej ) - patrząc na ich reklamę....

Są to z pewnością manufaktury ( te polskie ) w porównaniu z Yutong Bus ( mającym 15 % rynku globalnego ) ale próbują działać.
https://busnex.pl/
 
Back
Top