• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Waga ciężka czyli co nieco o ciężarówkach

zupełnie na pusto i pierwsza trasa to spalanie wyszło niecałe 18 litrów.
Zerknąłem dziś na dane z kompa i wychodzi średnia 23.6L/100km z 72kkm. Niewiele mniej niż poprzedniczka, jakiś 1L jeśli dobrze pamiętam. Średnia prędkość 68kmh. Może za szybko jeżdżę, w poprzedniej miałem 66kmh.

20240213_215351.jpg 20240213_215504.jpg
 
W kółko to samo klepiesz?
 
Na tyle to samo , że jako całokształt można porównywać.
 
Myślę, że można iść w tym kierunku. Chcialem pokazać swoje ciśnienie 2.4 bar ale się zwiększyło do jakiś 2.7-2.8 bar. Za to na wolnych obrotach jakbby nieznacznie się zmniejszyło. Czary? Nie przypominam sobie instalowania aktualizacji w ostatnim czasie
Taka ciekawostka, bo jeździmy konstrukcyjnie samochodami z podobnymi silnikami. W fh500 2019 temperatura oleju trzymała się w okolicach 105 stopni, maks jaki odnotowywałem na długim podjeździe (często gęsto 42-43 tony dmc, 5 km z gazem w podlodze na 8 biegu z prędkością 40km/h) z załadowaną wywrotką to 112 stopni. W nowym fh 460 z i-save temperatury podczas jazdy bez jakiegoś przesadnego obciążenia po płaskiej autostradzie to 110-115 stopni, na podjazdach max jaki widziałem to 124. I do tego w nowym pompa o zmiennym wydatku ciśnienia 2.2 bara podczas jazdy na tempomacie 90, 1.4 na obrotach jalowych. Na ostatnim serwisie musieli wgrać jakiegoś softa, bo czasami podczas jazdy podnosi sam z siebie podnosi ciśnienie do 2.8 bara, ale wtedy na jalowych jest 1.1-1.2. Nie wiem od czego to zależy ale auto samo sobie zongluje ciśnieniem oleju bez zależności czy jest to długi podjazd czy jazda po płaskim bez jakiegoś większego obciążenia.
 
Z tym ciśnieniem u mnie jest tak samo. W zeszłym tygodniu było ok 2.8 bar. W tym zaś wróciło do 2.4 bar.

20240305_125953.jpg 20240302_152045.jpg

Ja jeszcze na serwisie nie byłem. Jeszcze trochę - mam 81kkm najechałem. Chyba 2 czy 3 aktualizacje sam instalowałem. Np po jednej z nich zmniejszyło mi się zielone pole na obrotomierzu. Teraz mam od 900 do 1300 rpm , a było do 1400.
 
@soszo, to była aktualizacja na wyświetlacz, mądre głowy tzn inżynierowie techniczni, stwierdzili że 1400 to zbyt wysokie obroty na efektywną "wydajność. Te silniki najlepszą efektywność osiągają w dolnym zakresie zielonego pola tj 1000 / 1100 ze względu na oczekiwane niskie zużycie paliwa. ;)
 
Czy ktoś jezdził ciezarowka Scania LNG? czyli tylko na gaz.
 
Nie jeździłem ale jest u mnie w firmie jedna taka .
 
W mojej poprzedniej pracy mieli kilkadziesiąt Iveco na LNG. Nie wiem co Cie interesuje.
 
Ciekawość, bo niedawno widzialem w pracy taki tir scania LNG i chwalil że niskie koszty paliwa itd, tylko minusem że gorzrj jest z ruszaniem z miejsca niz na ropy czy na benzynie. Ciekawy czy pojedzie 100 km/h i jaka awaryjnośc po pół miliona km?
 
100km/h będzie ciężko pojechać bo kaganiec na 85.
Co do mocy to czuć że jest słabiej i inaczej przebiega moment.
Chyba wychodzi taniej. Spalanie na poziomie 25-30kg/100km. Kilogram gazu coś ok 90 centów
Nie ma już darmowych autostrad na DE ale z tego co kojarzę 8% jakiegoś tam podatku można odliczyć. Więc chyba sie opłaca.
 
@tomek1986
Przede wszystkim o wiele częstsze tankowanie. Zależnie od zbiorników w dieslu, zwykle w tirach na trasach da radę przejechać od 2500 do 3500 a nawet 4000 km na jednym tankowaniu. Tymczasem nawet na największych zbiornikach LNG ciężko dobić do tysiąca km na jednym tankowaniu. Nierzadko zbiorniki takie, że trzeba tankować co 500 - 750 km.
 
Rozumiem, ale sa plusy ze chwike odpoczywa przy tankowaniu a nie ze dluzej bez rpzerwy jedziesz?
 
O czy ty gadasz. Jakie odpoczywnie jak musisz co dzień myśleć gdzie zatankować. Diesla zalewam na 8-9 dni. Przy LNG praktycznie trzeba myśleć co dzień o tankowaniu przy którym nie odpoczywasz. Nie odpoczywasz przy tankowaniu diesla , a przy LNG to już jest praca na wysokich obrotach
 
@soszo w byłej firmie to spedytor myślał o tankowaniu tzn wyszukiwał stacje i wysyłał plan na Transics.
Ale fakt codziennie tankowanie.
 
U mnie jest jedna taka scania. Zasięg teoretyczny 1200km ale praktycznie tankowanie co dzień czasem zbaczajac z trasy. Nie jeździłem tym. Jak szef zaproponował mi nowe auto moje pierwsze pytanie - czy to diesel. Jakby odpowiedział - gazowiec to bym podziękował
 
Back
Top