@MC Subi
Do Twojego posta #113 : Jakie to konkretnie dzisiejsze regulacje nie pozwalają produkować w UE autobusów?
Do Twojego posta #117: Jaki sens miałby zakup przez Skarb Państwa/czy PFR Solarisa? ( wiemy że ponad 90 % udziałów w ElectroMobility Poland ( "poroniony" projekt Izery/Geely ) ma Skarb Państwa reszta to spółki energetyczne z decydującym głosem hm... SP.
Łącząc te posty = idąc Twoim tokiem SP powinien kupić Solarisa następnie musiałby go zamknąć ponieważ nie da się produkować w UE autobusów poprzez dzisiejsze regulacje - apropo posta #120
Jak wymieniasz Scanie/Mana to dodaj że są to tylko znaki firmowe a za sznurki księgowe/właścicielskie pociąga VW poprzez Traton SE "dawny" Volkswagen Truck & Bus. Może ta transformacja (zyski) nie idzie na całej lini w VW....
W poście #119 wymieniłem 4 firmy/firemki które pomimo obecnych regulacji nadal produkują autobusy w UE a nawet zwiększają udział w rynku polskim ( Daimler , Iveco, Autosan ) za 2023 w stosunku do 2022:
( muszę zalinkować
@soszo )
https://samochody-specjalne.pl/2024/03/04/autobusy-wyniki-sprzedazy-2023/
Chiński BYD na Węgrzech także produkuje, pomimo tych "regulacji".
@sprajt2
pisząc przetarg pod polską firmę= ustawiasz przetarg... a kasa w korpo musi się zgadzać misiu
Popatrz i porównaj czarny PR medialny wytworzony w PL w 2 sprawach : karabinek Grot vs BWP Puma w DE ( po 3 dniach manewrów unieruchomiono wszystkie wozy , poszukaj czy już zmienili te gaśnice ręczne/prawo .....
Autosan to nie tylko uwalony przetarg z 2017 r, 12.2023 dostarczyli 90 sztuk LNG do Wawy , ponad 100 sztuk jeździ w Rzeszowie ale nałjatwiej wsadzać szprychy w koło/kij w szprychy ....
Co powiecie na kopię Jelcza PR100/E o nazwie Autoelektrosan za 5 mln PLN ( prace badawcze) - widzę że chyba nikt nie patrzył na www
https://autosan.pl/autoelektrosan/
szydercom przed komentarzem proponuję poczytać o EP Tender za 0.9 mln Euro z przed 10 lat .