• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Mi praktycznie każde auto i każdy motocykl bierze olej. Jak ktoś pisze że między wymianami auto nie bierze oleju to pierwsze co mam na myśli to a3 mojego taty. Jemu też przez 10 lat nie brało ani grama. Do momentu jak musiałem je pożyczyć na wypad do Władka. Litr poszedł na 1000km :) ale auto normalnie przez 10 lat bez dolewek.
 
To jakoś u mnie po 10kkm po jezdzie autostradowej w 1.8T już nie jest czarny olej, jest ciemny ale nie czarny. Eurol super lite, a nawet 20kkm temu potrafił być czarny. Wtedy potrafił wciągnąć 1.5l przez interwał, a teraz do 800ml
W moim egzemplarzu niemiec pewnie wymieniał olej jak serwis nakazał czyli 15000km a dla 1.8T to zdecydowanie za dużo. Mała pojemność miski i grzanie silnika robi swoje. Jak wspomniałem nagaru sporo.
 
No to dziwne 60kkm na gazie i jak nagar był tak jest dalej.
 
Widziałem parę silników z olejem wręcz przezroczystym i wszystkie były zasilane LPG. Nie wiem z czego to może wynikać. Co do dolewek to trochę mnie martwi to, że większość użytkowników aut w leasingu, służbowych itd. do oleju i innych płynów nigdy nie zagląda. Zdarza się, że nowe auta jeżdżą na sucho. Ludzie sobie myślą, że nie ich auto to się nie będą interesować. Dla mnie to strasznie przykre jak ludzie takim lenistwem marnują zasoby, bo potem taki silnik przejedzie ułamek tego przebiegu, który mógłby zrobić, gdyby korzystał z niego użytkownik o odpowiedniej kulturze technicznej.
 
@Karopir to nie do konca lenistwo. Czasem "nie znam się na samochodach, jak w instrukcji wymiana oleju co 2 lata, to bedzie co 2 lata". Jest duzo ludzi lubiacych być w zgodzie z wytycznymi. A to ze są idiotyczne, to wina producentow.

Ale fakt, Meganka dCi serwisowana co 2 lata, czyli podwyzszonego ryzyka. Szkoda.

Pozdrawiam,
 
@rob_roy tu nie chodzi o wymianę. Tu chodzi o sprawdzenie czy auto jest sprawne i bezpieczne. W każdym aucie raz na 1000 km powinno się sprawdzić olej. Nawet w fabrycznie nowym
 
Powinno.. A co mowi instrukcja? Czesto nic nie mowi, szczegolnie jak jest elektroniczna kontrola poziomu.

Pozdrawiam,
 
Pkazywałem w którymś temacie denka swoich tłoków. Jedno, gdzie pierścienie nie przepuszczają oleju i tam faktycznie było najczyściej. ALE nie można mówić, że LPG nie powoduje w ogóle nagarów, albo, że co bardziej kuriozalne - silnik na LPG się "czyści". To tak nie do końca. Gdyby tak było, to nie potrzebowalibyśmy w ogóle filtrów w instalacji gazowej. Moje słowa nie są poparte domysłami, a szczerą rozmową z co najmniej dwoma doświadczonymi gazownikami. Jest już i tak dużo lepiej, niż kiedyś, bo tak ze 20 lat do tyłu, to był na prawdę "Meksyk" na niektórych stacjach.
 
Na lpg- forum bardzo dużo jest opinii użytkowników o czystości silników po dużych przebiegach na gazie. I tu chyba czystość gazu nie ma nic do rzeczy. Osobiście mam w podejrzeniu siarkę zawartą w gazie. Zanim doprowadzi do korozji układu to czyści nagary. ZIELONY nie pytaj o wyniki badań które przeprowadziłem ani nie pisz o szerzeniu mitów tylko, jak możesz odnieś się do sprawy merytorycznie. Ja opieram się na opiniach wielu użytkowników LPG oraz fachowców którzy serwisują instalacje ( więcej niż dwóch)
 
W polonezie i lanosie swego czasu po dwóch czy trzech zmianach poprostu przestał ciemnieć.
Przez 15 tyś olej był przezroczysty na bagnecie.
 
Cos w tym jest.
Siarka z gazu to jak Dimeksyd w malej dawce podawany ciągle - tworzy się kwas siarkowy, ktory rozpuszca nagar i lak.
Do tego odpadaja zanieczyszczenia fazy płynnej w benzynie.

Pozdrawiam,
 
Chodzi o to, że silniki benzynowe również mogą produkować cząstki stałe w postaci sadzy, gdzie w komorze spalania dochodzi do kontaktu z olejem, następnie stopniowo ciemnieje, dochodzi do dyspersji (również starych zanieczyszczeń). W szczególności jest to zauważalne w silnikach GDI. Szybkość zmiany barwy zależny jest również od jakości mieszaniny olejów bazowych oraz AOs. Lub niektóre związki chemiczne mogą wchodzić w reakcje chemiczną.
 
@Kevin88 Co 15 tyś to by nie było najgorzej takie ciężkie nagary to pewnie po zmianach co 30.
 
W szkole uczyli mnie (o ile coś nie pomyliłem), że węglowodory o krótszych łańcuchach łatwiej ulegają spalaniu od tych o łańcuchach dłuższych i łatwiej im zapewnić odpowiednią mieszankę z tlenem. Tymczasem węglowodorom o dłuższych łańcuchach trzeba dostarczyć trudniej jest dostarczyć odpowiednią ilość tlenu, a w wyniku zbyt małej ilości tlenu węglowodory spalają się do tlenku sadzy CO lub po prostu do sadzy C, zamiast do CO2 przy spalaniu z odpowiednią ilością powietrza. Może o to tutaj chodzi? W silnikach na LPG wytwarza się mniej sadzy z paliwa, niż w tych benzynowych, a szczególnie w tych na olej napędowy. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić
 
LPG ma wyższą temperaturę spalania, więc silnik może się szybciej nagrzewać i przez to olej szybciej pracuje w warunkach gdzie dodatki czyszcząco/myjące działają optymalnie.

Taka tam teoria.
 
Na lpg- forum bardzo dużo jest opinii użytkowników

Osobiście mam w podejrzeniu

Ja opieram się na opiniach wielu użytkowników LPG oraz fachowców którzy serwisują instalacje ( więcej niż dwóch)

jak możesz odnieś się do sprawy merytorycznie.
Zacznij od siebie.


Taka tam teoria
Obalona kilkukrotnie.
 
Pkazywałem w którymś temacie denka swoich tłoków. Jedno, gdzie pierścienie nie przepuszczają oleju i tam faktycznie było najczyściej. ALE nie można mówić, że LPG nie powoduje w ogóle nagarów, albo, że co bardziej kuriozalne - silnik na LPG się "czyści". To tak nie do końca. Gdyby tak było, to nie potrzebowalibyśmy w ogóle filtrów w instalacji gazowej. Moje słowa nie są poparte domysłami, a szczerą rozmową z co najmniej dwoma doświadczonymi gazownikami. Jest już i tak dużo lepiej, niż kiedyś, bo tak ze 20 lat do tyłu, to był na prawdę "Meksyk" na niektórych stacjach.
Nad nagarem łatwo zapanować. Tutaj zdjęcie bloku silnika foki rs mk3 z akcji serwisowej wymiany uszczelki pod głowicą. Od nowości na Archoil 6900P-max.
 

Attachments

  • IMG-20180323-WA0000.jpg
    IMG-20180323-WA0000.jpg
    89,9 KB · Odwiedzin: 183
Back
Top