• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wysysarka oleju z silnika

Dla mnie ten zbiornik to gównolit źle zaprojektowany i tyle. Najgorzej jak księgowi biorą się za projektowanie co wcale nie jest dzisiaj czymś niespotykanym.
Może wg Ciebie jest to super produkt, który akurat przypadkowo przez jakiś "zaworek" się zepsuł jak przypuszczasz ... tak się zepsuł, że nie ma co zbierać 😁 😁 😁 Jedyny plus to fajna postawa producenta.

Ale Marolex jest polecany od wielu lat w "całym internecie". Nie słyszało się zbytnio o wpadkach na forach, więc sądzę, że te są jednostkowe. Raczej nie ma mowy o bublu chyba, że ktoś go zaprzęgnie do roboty na skalę przemysłową.
Ja też go kiedyś miałem na początku jak kupiłem auto ale użyłem ze dwa razy i sprzędałem dalej. Wrażenie sprawiał ok.

Sprzęt chyba jest pewniakiem, a że tutaj zrobił wysiadkę no zdarza się. Wszystko się potrafi zepsuć. Gdyby to było często to by się słyszało w internetach.

U @Zbyszko jak widać też miał całkiem spoko przebieg i poddał się dopiero teraz, więc nie gównolit tylko może zmęczenie materiału przez jakieś mikro uszkodzenie? Nie przytarłeś mu ścianki jakoś mocno albo nie dostał kopa kiedyś?
 
Takiego czegoś używam z przeznaczeniem do kosiarek o pojemności 1,6 L, ale fajnie wysysa olej podciśnieniowo, wg mnie te elektryczne-mechaniczne pompki są jakieś takie mało wydajne kilka przetestowałem, a tym cholerstwem da się dobrze i w miarę szybko odessać olej. Jedyna uwaga przy użytkowaniu olej nie może być gorący tylko ciepły bo wtedy niezbrojone przewody ulegają odkształceniu, sklejają się i nie odsysa. I oczywista oczywistość w niektórych silnikach nie da się odessać ze względu na konstrukcję. Jeśli chodzi o stosunek cena-możliwości tego zestawu oceniam na 5.
aaaaaaa.jpg
 
@Zbyszko W instrukcji jest 60°C dla oleju 😎
Ja nigdy nie czekam. I 90° cały czas odsyłam - i sądzę ze tu bardziej producent protekcjonalnie podchodzi do osprzętu.

Teraz mając na uwadze możliwość implozji będę podchodził do tematu z większa atencją.
 
Przez dwa lata, odsysarkę użyłem może 20 razy ( 4 auta ).
Całkiem sporo

@STREAM-HD - Sprzęt zarówno do amatorskiego czy profesjonalnego użycia powinien działać w każdych warunkach i uwzględniać stosowne współczynniki bezpieczeństwa, jeżeli jest używany zgodnie z przeznaczeniem. tyle że każdy może co innego rozumieć przez ten zwrot.
To tak jakby kupić klucz dynamometryczny 25-110 Nm ale że to narzędzie amatorskie producent nie zaleca dokręcać śrub z momentem > 50 Nm 😁 Czy taki klucz jest dobrze zaprojektowany ? ;)
 
U mnie sytuacja wyglądała tak, że zbiornik zassało w trakcie odsysania gorącego oleju, a że oleju było 9 litrów, to od czasu do czasu "dopompowałem" ciśnienia. No i stało się.
Jak dla mnie sprawa prosta, wlanie 9l gorącego oleju do zbiornika przyczyniło się do tego że ten złapał zbyt wysoką temperaturę i przy pompowaniu zbiornik nie wytrzymał. Czy to wina złego zaprojektowania zbiornika jak sugeruje @end ? Moim zdaniem nie, gdyż producent zapisał że olej ma mieć 60'C, jak ktoś chce mieć coś bardziej pro to niech kupi droższy odsysacz z metalowym zbiornikiem.
Tak jak pisał @Pedros on zlewa olej gorący i jest ok ok, ale jak któregoś dnia zbiornik ulegnie uszkodzeniu to nie można mieć pretensji do producenta że źle go zaprojektował.
Jak ktoś chce mieć odsysarke do 120'C to niech taką kupi, a nie pisać że odsysarke do temp 60' jest zła bo nie wytrzymała 90'C
 
@end porównując odsysarke do klucza dynamometrycznego, to sprawa wygląda tak że kupujesz klucz 20-100nm i piszesz że to wina konstrukcyjna bo rozwalił się jak dokręcałeś śrubę z siłą 180nm
 
@Kuba - Nie zgadam się. Masz link do instrukcji tej odsiadki ? przeanalizujemy.
 
@Kuba - Jeżeli jest napisane że maksymalna temperatura oleju może wynosić 60°C to cóż odsysarka jest/była użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem, dwa że nie jest ona prawidłowo zaprojektowana do funkcji która ma pełnić. Takie moje podsumowanie.

@Karakal - bo zostały przekroczone naprężenia dla stanu sprężystego. Nie wnikam już dlaczego ... ;) 😁
 
Nie rozumiem dlaczego jest zaprojektowana nieprawidłowo skoro była używana niezgodnie z przeznaczeniem?

To tak jakbyś do baku zamiast czyścika do wtrysków, wlał płukankę do oleju i byśmy się dziwili ,czemu siadł układ paliwowy skoro to i to olej, tylko jeden napędowy, a drugi silnikowy.
 
@MrWalczak - Czego tu nie rozumieć.
Nie uważasz że powinna być zaprojektowana na temperaturę oleju 120°C, nie było by wtedy kolapsu.
Kupił byś czajnik na kuchnię gazową do przygotowywania wrzątku, który opatrzony byłby napisem nie przekraczać temp. 60°C ?
 
Normalnie. Projekt do kitu. To tak jakby sprzedawac filtr do wody i zastrzegac że działa tylk poniżej zera

Kiedyś nie robili badziewia pod niestworzone warunki

Jaki jest sens odsysarki działającej na zimno jak olej należy spuszczać na, ciepło bo lepiej spłynie
 
@end nieuważam, bo oleju nie musisz spuszczać w temp 90 st, w 60 st również jest ciepły i bardzo dobrze spłynie, a wodą w temp 60 st nie zrobisz kawy czy herbaty, więc porównanie z d.py. Szczególnie że producent opisuje to w instrukcji więc nie widzę powodów do czepiania się, nie odpowiada komuś to kupuje coś innego i tyle w temacie :)
 
Znalazłem instrukcję od Marolexa.
Jak byk napisane, "olej nie powinien przekraczać temperatury 70 stopni". U mnie auto było prosto z drogi, temperatura na bank była wyższa.

20230923_144315.jpg
 
I wszystko jasne w temacie.
 
Jak tak czytam to cieszę się, że kupiłem dydykowaną wysysarkę do oleju. Z drugiej strony w moim silniku temperatura oleju rzadko dobija do 90°C.
 
Czy ktoś tez miał taki przypadek aby w marolexie na zgrzewie zaczęło się pocić? Co prawda nie opróżniłem go zaraz po wymianie, olej postał z 2 dni ale wg mnie takie rzeczy nie powinny się dziać
 

Attachments

  • IMG_7969.jpeg
    IMG_7969.jpeg
    1,4 MB · Odwiedzin: 50
Napisz do Marolexa.

Ja mam zbiornik 5L. Pewnie jest sztywniejszy bo u mnie wszystko ok
 
Moja wysysarka Yato też padła. Przestała robić duże podciśnienie i jakakolwiek próba odsysania oleju bardzo wydłuża się.
 
Back
Top