• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wysysarka oleju z silnika

Polecam elektryczną z Lidla.
 
IMG_20231029_115007.jpg

Post automatically merged:

Daje radę od teraz wymiana oleju w automacie czy tylnym moście to "czysta" przyjemność, odysam tylko resztki oleju z podstawy filtra i tylnego mostu bo nie mam korka spustowego.
 

Attachments

  • IMG_20231029_115003.jpg
    IMG_20231029_115003.jpg
    802,5 KB · Odwiedzin: 73
  • IMG_20231028_163307.jpg
    IMG_20231028_163307.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 74
  • IMG_20231028_175425.jpg
    IMG_20231028_175425.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 75
Last edited:
Kupiłem Marolexa i ciągnie powietrze między metalowym króćcem i rurką do oleju (wymienna, na wcisk), co bardzo wydłuża proces. Macie jakieś pomysły czym można uszczelnić takie połączenie?

IMG_20231101_002016.jpg
 
Oni te Marolexy jeszcze robią w PL czy to już importowany chinol z dodanym logiem? Jak ja brałem 6-7 lat temu to na necie same zachwyty, a teraz się okazuje, że to już trzecia osoba stąd, która ma problem z tym sprzętem. Dużo. Uprościli produkt, zastosowali tańsze materiały czy co?
 
a jaką odsysarkę polecacie lub jakich konkretnie używacie ?
 
. Macie jakieś pomysły czym można uszczelnić takie połączenie
Zamiast taśmy użyłbym kawałek wężyka gumowego np do paliwa jako łącznik/uszczelniacz. Myślę, że fi 6mm powinien załatwić sprawę i będzie to rozwiązanie wielokrotnego użytku. Ja też mam takiego 5L i wszystko póki co jest szczelne, działa poprawnie, stosuje również do oleju z płukanką.
 
Czy czubek bagnetu znajduje sie w najnizszym miejscu, w misie olejowej? Styka sie z nia? Czy znajduje sie nad dnem misy olejowej?
 
Chyba jeszcze się nie spotkałem z autem w którym bagnet by szedł do dna miski, wręcz zdarza się że ludzie jeżdżą z kompletnie suchym bagnetem a olej w silniku nadal jest i nie wyskakuje błąd niskiego ciśnienia.
 
Myślę, że chodziło o to czy jak włoży sondę do wysysania oleju przez bagnet to czy sonda znajdzie się w najniższym punkcie miski olejowej. Na to pytanie odpowiem, że to zależy od konkretnego modelu a sam bagnet nie mierzy ilości oleju od dna miski.
 
Pod koniec odsysania, gdy wysysarka zaczyna łapać powietrze, to trzeba wtedy trochę pomanewrować wężykiem do wysysania, bo on jest rozgrzany i chętnie poddaje się. W ten sposób można wyciągnąć praktycznie cały olej.
 
Mnie się wydaje, że wszystko zależy od kształtu miski olejowej, jeśli chodzi o odsysanie przez bagnet.
 
Zależy od kształtu. Z Almery 1.5 dCi nie idzie ściągnąć więcej jak 3 litry, z Passata 3.2 VR6 schodzi 4, a miski są odpowiednio 4.7 i 5.75 litra. Z 2.0 HDi RHE wysysa do suchego, w RHY kilka setek zostaje, we fiatach 1.2 i 1.4 również.
 
A w 2.0 TDI ktoś wie ile jest się w stanie wyssać? Kiedyś jeździłem do mechanika co wyciągał olej, ale nie pamiętam ile tego wyciągał, nie zwracałem na to uwagi ;)

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Ja w swoim 2.0 CGLC odessalem tyle samo Ile zlewam przez spust, tj. 5L. I tyle tez zalewam na full oleju swiezego.
 
@Forest w moim CFGB Marolexem czyszczę michę prawie do sucha. Wymaga to kilkukrotnego odpychania/wyciagania sondy aby znaleźć odpowiedni punkt.

Ilościowo to 4 litry zejdzie łącznie obudowa filtra.
 
Back
Top