Michals
Użytkownik
- Samochód
- Fiat Bravo 1.6 Multijet
Nie jestem do końca pewny, ale chyba Volvo zalecało do diesli z DPFem olej 0w-30 A5/B5.Znacie jakieś inne przypadki, gdzie producent zaleca full SAPS do DPF?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Nie jestem do końca pewny, ale chyba Volvo zalecało do diesli z DPFem olej 0w-30 A5/B5.Znacie jakieś inne przypadki, gdzie producent zaleca full SAPS do DPF?
Co sądzicie o wlewaniu oleju full SAPS do silnika z DPF'em? Instrukcja serwisowa Alfy Romeo 159, do silnika 2.4 JTDm zaleca olej Full SAPS pomimo wyposażenia go w DPF. Jest to o tyle dziwne, że w tym samochodzie występują silniki 1.9 JTDm oraz 2.4 JTDm do pierwszego zalecany jest mid SAPS C2 a do drugiego Full SAPS.
Ani jedni, ani drudzy, jeżeli są świadomymi użytkownikami. Historia z bardziej awaryjnymi filtrami w Fordach wynika po prostu stąd, że poza wzrostem chwilowego spalania, samochód w żaden sposób nie sygnalizuje procedury regeneracji filtra. Dlatego nieświadomi użytkownicy będą mieli z tym problem, a świadomi jeżdżą z włączonymi wskazaniami spalania chwilowego, żeby nie zgasić silnika z uruchomioną procedurą.Wystarczy poczytać na forach użytkownicy której marki mają większe problemy z filtrami
Czyli, pomijając zupełnie normy, bo wśród nich jak widać jest wiele sprzeczności dotyczących nawet tego samego silnika. Jeżeli Ford zaleca do mnie 5W30 A5B5, mogę spokojnie przejść na 5W30 C2, a może nawet idąc za nowymi normami, omen nomen nadal dotyczącymi tego samego silnika, mogę również przejść na 0W30 C2, np. Havoline ProDS P, albo nawet C1 Totala Ineo First, którego swoją drogą PSA zaleca do tego silnika?Nie, nie jest gorsza. Wymogi norm co do ochrony silnika są identyczne.
Mógł byś rozwinąć myśl? Jak w przypadku przytoczonego silnika, jeżeli producent zaleca oleje C2, czy przejście na C3 ma jakąkolwiek rację bytu?Tutaj trzeba juz patrzec z punktu widzenia trybologii oraz uwzglednic konkretne jednostki napedowe.
Tak, od bodajże 2010 roku Ford montuje u siebie filtry z dodatkowym wtryskiwaczem i świecą dopalającą, rozwiązanie jak wszystkie, ma swoje plusy i minusy, ale to chyba najlepiej rozwiązany DPF jaki mogli ogarnąć. Nie trzeba martwić się o przybywający olej, ani o ubywający eolys Wady to po prostu więcej elementów, które kiedyś w końcu będą musiały skapitulować, ani wtryskiwacz, ani świeca wieczne nie będą, a bez tego filtr nie jest w stanie sam się wypalić, jak jest to w przypadku tych najprostszych rozwiązań, w których znowu trzeba pilnować oleju .Ty masz bezpośrednio podane paliwo do dpf? Bo tak jak ja, gdybym nie pilnował wypalania to miał bym z litr więcej oleju
Niee.Ty masz bezpośrednio podane paliwo do dpf? Bo tak jak ja, gdybym nie pilnował wypalania to miał bym z litr więcej oleju
Raczej odwrotnie. To konstrukcja lat 90tych, one często olej pobierały.Większość nie pobiera
Do tej konstrukcji wystarczy zwykły A3/B4 5W30\5W40. Nie przesadzajmy z tym wpływem LPG... Szczególnie w tak łopatologicznej konstrukcji.Solidny olejek pod 504.00(pokrywa też starsze normy w tym szczególnie 502.00) to Ravenol VMP.
Jeżdżąc na LPG olej dostaje bardziej po dupie więc nie ma na nim co oszczędzać. A ten ma dobre bazy i nowoczesny pakiet dodatków.
a co to za różnica? Prawie 2x mocniejsze jednostki jeżdżą na 5W30, czy 5W20 i nic się nie dzieje. Jeśli dopuszczona jest taka lepkość, to przechodzić na wyższą jest sens przy wyjeździe na tor. Co siłą rzeczy w 1.6 MPI jest raczej niespotykane...Wlej śmiało 5W30 poprzedzone konkretnym płukaniem silnika i święto.
Chyba że mocno pałujesz to 5W40.
A co to ma do doboru oleju w tym wypadku...?Powiedz jeszcze czy masz katalizator na miejscu.
Dlaczego 5w50, dlatego że taki polecono do 1,6 jako że to ponoć stara konstrukcja i lubi olej popijać.
Nie ma znaczenia w naszym klimacie, czy zastosujesz 0, czy 5. Motul to marka mocno przepłacona moim zdaniem. Lotos Synthetic Plus 5W40. Shell Helix HX8 5W40\Ultra 5W40, Total 5W40. Płukanka przy każdej wymianie oleju i latasz.Ow40 czy 5w40? Myślałem o shell lub motul x-max 0w40.
Raczej te nowsze pobierają i to dużo zależy od historii serwisowej. Stare nie brały nic.Raczej odwrotnie. To konstrukcja lat 90tych, one często olej pobierały.
Wystarczy ale A3\B4 ma dużo SAPSów. Wpływ LPG jest i to niezależnie od konstrukcji. Wyższe temperatury spalania oraz więcej kwasów co degraduje olejDo tej konstrukcji wystarczy zwykły A3/B4 5W30\5W40. Nie przesadzajmy z tym wpływem LPG... Szczególnie w tak łopatologicznej konstrukcji.
Mocniejsze silniki są przystosowane do swojej mocy(więcej cylindrów, większa pojemność, lepsze chłodzenie, wydajniejsza chłodnica oleju). Przez co przy normalnej jeździe obciążają termicznie olej w takim samym stopniu jak standardowe silniki. Ale tak w jednych jak i drugich katując mocno często pod czerwone pole warto rozważyć wyższą lepkość ponieważ to nie są standardowe warunki eksploatacji dla normalnego samochodu.a co to za różnica? Prawie 2x mocniejsze jednostki jeżdżą na 5W30, czy 5W20 i nic się nie dzieje. Jeśli dopuszczona jest taka lepkość, to przechodzić na wyższą jest sens przy wyjeździe na tor. Co siłą rzeczy w 1.6 MPI jest raczej niespotykane...
Katalizator ma dużo do doboru oleju.A co to ma do doboru oleju w tym wypadku...?
No najlepiej wyciąć i myśleć jaki to ja nie jestem wspaniały. Przechytrzyłem naciągaczy producentów samochodów i euro odlotów. A ruszając spod świateł chmura dymu z tyłu.Złowrogie sapsy tylko czyhają żeby zrobić "kuku" w silniku ...
Złowrogie katalizatory i pdf'y!
Wyciąć i po problemie.
PS
@Raven, gdzieś dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele ...
Poszukaj kościoła i potem pisz na forach.
Jest cały temat o tym i mylisz się. Temperatura spalania w obecnych instalacjach nie ma znaczenia. To nie lata 90te i instalacje gazowe pierwszej generacji. Druga sprawa, omówiona również na forum - formulacje są przystosowane do współpracy z takim paliwem.Wyższe temperatury spalania oraz więcej kwasów co degraduje olej
Tak, szczególnie Valvematic Toyoty, na przykład 2.0. Może nie jest 2x mocniejszy, ale 2.0 152KM to nie 1.6 MPI...Mocniejsze silniki są przystosowane do swojej mocy(więcej cylindrów, większa pojemność, lepsze chłodzenie, wydajniejsza chłodnica oleju). Przez co przy normalnej jeździe obciążają termicznie olej w takim samym stopniu jak standardowe silniki
Błąd. Jesli nie pobiera oleju to nie ma znaczenia. Jeśli pobiera olej, to najpierw jest sonda lambda, która ma wpływ na mieszankę. To nie olej zabija katalizator, tylko mieszanka. Nie ma znaczenia lepkość i poziom popiołów. Mylisz się w wielu kwestiach.Lanie oleju full SAPS szybciej wykańcza katalizatory. A jak silniczek coś tego oleju przepala więcej niż powinien to różnica się potęguje
Jak nie robił analizy, to nie ma porównania. Zresztą to porównanie i tak nic by Ci nie powiedziało.Kevin jak audi sprawuje się na lotosie w porównaniu do eurola
Tak się składa, że kiedyś jeździłem samochodem z wyciętym katem. No i nie było żadnej chmury. Co do świateł przepisów, to analiza spalin była wzorowa.A ruszając spod świateł chmura dymu z tyłu.
Jaka instalacja by nie była fizyki nie przeskoczy. LPG spala się dłużej i bardziej obciąża termicznie silnik. To że olej nadaje się pod LPG nie zmienia faktu że jest bardziej obciążony niż by był na Pb.Jest cały temat o tym i mylisz się. Temperatura spalania w obecnych instalacjach nie ma znaczenia. To nie lata 90te i instalacje gazowe pierwszej generacji. Druga sprawa, omówiona również na forum - formulacje są przystosowane do współpracy z takim paliwem.
2.0 152KM ze zmienną fazą jest chyba jeszcze mniej obciążone niż proste 1.6 102KM. Jeśli to miał być jakiś przykład to chyba kompletnie nie trafiony.Tak, szczególnie Valvematic Toyoty, na przykład 2.0. Może nie jest 2x mocniejszy, ale 2.0 152KM to nie 1.6 MPI...
Mieszanka mieszanką, za uboga to podwyższona temperatura, za bogata dopala się w katalizatorze powodując mikrowybuchy a i emituje więcej zanieczyszczeń. Ale każdy silnik pobiera coś oleju i to całe zmniejszanie zawartości SAPSów producenci nie wymyślili sobie według jakiegoś widzimisię. I fakt to nie olej zabija katalizator tylko wytrącone po jego spaleniu popioły zatykają katy i DPFy. Bez brnięcia w jakieś fantazje o sondzie.Błąd. Jesli nie pobiera oleju to nie ma znaczenia. Jeśli pobiera olej, to najpierw jest sonda lambda, która ma wpływ na mieszankę. To nie olej zabija katalizator, tylko mieszanka. Nie ma znaczenia lepkość i poziom popiołów. Mylisz się w wielu kwestiach.
No i co według Ciebie jeden wyjątek przeczy całej regule? Zresztą jeśli nie zauważyłeś to ta chmura dymu była napisana ironicznie jako pewne przejaskrawienie.Tak się składa, że kiedyś jeździłem samochodem z wyciętym katem. No i nie było żadnej chmury. Co do świateł przepisów, to analiza spalin była wzorowa.
Nie jest tajemnicą że oleje Full SAPS miały więcej substancji AW zwłaszcza od pierwszych generacji olejów Mid i Low SAPS. Ale obecnie oleje o obniżonej zawartości SAPS mają nowocześniejsze pakiety dodatków, które zawierają pierwiastki AW nie popielejące.Błądzisz, błądzisz... Nie czytasz uważnie forum, prawda...?
Moim zdaniem powinieneś napisać kiedyś coś konkretnego zamiast powtarzać w kółko tezy bez żadnego uzasadnienia i udawać eksperta mimo że jak widać serio jesteś zielonyAby dyskutować, trzeba mieć wiedzę. Masz forum, możesz czytać i poszerzać wiedzę, a dajesz tylko przykład tego, że nie wiesz nic. Moim zdaniem, powinieneś się powstrzymać od udzielania w temacie doboru oleju.
Niech mi ktoś wytłumaczy łopatologicznie dlaczego 0w40 jest niewskazany skoro ma wyższe parametry np temp zapłonu, temp płynięcia, lepkość wysokotemperaturowa wyzsza niz 5w30 a taka sama jak 5w40 np lotosa 5w40 czy shella?
0W... w naszym klimacie nie ma sensu do takich silników. 5W jest aż nadto. A im wyższy rozstrzał lepkości tym więcej trzeba modyfikatorów, które się zużywają i wytrącają jako zanieczyszczenia.