• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Saab 9-3 2.0T 220KM/380NM

harry

Użytkownik
Samochód
Saab 9-3 2.0T
Marka samochodu
Saab 9-3
Budżet/ile litrów
6L/200 zł
Styl jazdy
Silnik
2.0T B207R 210KM
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
150ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W40/5W40
Jaki olej masz obecnie
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40
Cześć wszystkim, zbliża się wymiana oleju w moim samochodzie. Jazda w większości na LPG. Poprzednim olejem był Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40, który zakupiłem ze względu na dobre opinie na tym forum. Zastanawiam się też nad budżetową opcją do tego silnika ze względu na dużą ilość tras w ostatnim czasie i zmianie oleju co 3 miesiące, więc myślałem o Valvoline Synpower 5W40.
 
No, ale miało być taniej niż na Super Leichtlauf ;)
No to Motul 8100 X-Cess 5W40, Valvo SynPower 5W40, Lotos Synthetic Plus 5W40, Shell HU 5W40 (chociaż ten chyba nie ma aprobaty).
 
Ja tylko chciałem zasiać nutke niepewności😅.
Po 5kkm zaczął się gorzej sprawować ale na 5w30 nie na 5w40 więc zkasowałem część posta.
Dodam że było to w 1.8t z programem na 200km.
 
@Hubert1 nie od dzisiaj wiadomo, że Lotosy słyną z dbałości o czystość silnika. Tej zakitowanej miski też nie można stwierdzić, że to konkretnie wina oleju, a nie np. serwisów LL.
 
Nie neguje tego .
 
Nie dość, że nie wiadomo jaki olej i co ile był wymieniany w tej czarnej misce to nawet nie napisał co ile wymieniał u siebie.
 
Panowie naprawdę za dużo kombinowania. Albo idziemy w PAO-syntetyka , który jednak trochę kosztuje albo w HC/GTL i tutaj jest kilka sprawdzonych produktów. Osobiście uważam, że do tego silnika najlepiej nadaje się olej z bogatym klasycznym pakietem ochronnym. Molibden i bor też są mile widziane. Jest na forum kilka analiz a sprawdzić cenę sobie też można dość łatwo. Z tanich bym postawił na Eurola SL 5W40 (jest pełna analiza, dobre parametry, bogaty pakiet, przystępna cena) albo Lotosa Syntetica 5W40 (solidny olej, pakiet też niezły i cena bardzo atrakcyjna). Shell 5W40 to też bardzo dobra oliwa ale tu faktycznie lepkość wyjściowo jest wg. mnie za niska. Dobry byłby na pewno Penrite HPR 5W40 ale cena tego oleju jest wysoka. Osobiście nagiął bym budżet i zalał Meguina, ewentualnie PMO albo Ravenola VST.
 
Last edited:
Ciekawe czy da się zrobić sam noack
 
Za jeden?
😟🤪
 
Dokładnie za jedną próbkę. Gdybyś chciał zrobić zakres analizy jak na rosyjskim forum to wychodzi 1223zł z Noack.
 
Taki rosyjski standard analizy to ICP, widmo TAN/TBN, punkt zamarzania, zapłonu, CCS, zawartość popiołów i siarki. Odparowalności Noack'a ostatnio chyba Rosjanie nie robią.

Jeszcze HTHS brakuje.
 
Pewnie chodzi o to, że jest więcej nawalone związków z Ca i Zn. Przecież dodatki na A3/B4 to raczej to samo wszędzie, ewentualnie ilościowo jest różnica. A czy więcej to akurat lepiej? To nie jest takie oczywiste, zwłaszcza, że jest inna baza.
 
Nie, nic nie zmienia.
 
Kup Elfa SXR 5w40 , 5l kosztuje 115 zł . Świetna cena, olej oryginalnie smaruje Megane RSy 2 i 3 (sam go lałem przez 60k km z interwałem 8k km a poprzedni właściciel od wyjazdu z fabryki przez nastepne 100k km z interwałem 12/14k km i piec był tak cholernie czysty jakby niedawno był złożony)

Jak dla mnie z tanich olei to albo ten ELF albo Shell na GTL. Z tym że shell to cienka 40stka. Jazda na lpg ma taki plus ze benzyna nie dostaje sie do oleju, a wiec lepkosc nie powinna spaść.
 
piec był tak cholernie czysty jakby niedawno był złożony)
To zasługa :

sam go lałem przez 60k km z interwałem 8k km

Z tym że shell to cienka 40stka
To nie ma kompletnie żadnego znaczenia i wiele razy było to poruszane na forum. Finalnie nie ma kompletnie znaczenia czy coś jest w dolnej, czy górnej granicy SAE. Nawet nie chciało Ci się przewertować tego tematu i sprawdzić, o czym toczyła się dyskusja. Niektóre osobyu za wcześnie dostają dostęp do tematów doboru oleju...

Jazda na lpg ma taki plus ze benzyna nie dostaje sie do oleju, a wiec lepkosc nie powinna spaść.
Przy benzynie z wtryskiem pośrednim również ni jest to szczególnie groźne zjawisko.
Post automatically merged:

Kup Elfa SXR 5w40 , 5l kosztuje 115 zł
Tańszy odpowiednik to Total. Ogólnie Elf SXR jest poprawny i jest to taki podobny olej do Eurola Super Lite, czy Lotosa 5W40.
 
Last edited:
Do Lotosa i Totala napewno,ale czy Eurola sl to sprzeczał bym sie
 
Back
Top