Czytałem tylko twierdzę inaczej z własnych obserwacji.
Znajomego 2RS jeździ tylko na benzynie, zalany AFRem na 10/11 na wysokich obrotach (często widzi silnik ten AFR), no i niestety ale ciśnienie oleju spada bo rośnie zawartość benzyny w oleju.
Człowieku, to są dwa różne silniki i samochody. Mogą być dwa różne zastosowania, o czym ty w ogóle piszesz...?
Śmiem twierdzić że lepkość oleju też spadnie na SAE30 na takim shellu i to szybko.
Konkretne dowody, nie domysły. Twoje twierdzenia, domysły, insynuacje nie są żadnymi dowodami
Zresztą widać to było po testach na youtube.
Ja nie wiem, co to za "testy" ale nie widziałem, żeby na YT ktoś coś konkretnego pokazywał. Jak kierujesz się "testami" z YT to bądź łaskaw może tam w komentarzach się udzielać, nie tutaj.
U mnie tylko LPG i olej nie dość że jest jaśniejszy (wymieniamy zawsze razem, a kolega robi mniejsze przebiegi) to na 100% nie traci tak parametrów, bo nie ma spadków ciśnienie na przepracowanym oleju bo nie ma takiej zawartości benzyny.
Kolor oleju to nie wszystko. Kolejny raz - pokaż analizę, że nie traci właściwości. Wszystko ulega z czasem degradacji, oraz związki zawarte w oleju ulegają rozpadowi. Za bardzo wszystko sprowadzasz do prostych zagadnień 0\1.
Ja taki test będę robił dla siebie z własnej ciekawości na wiosnę w takich samych autach (2x 2RS o identycznym secie i mocy lpg i pb).
No i spoko i będziesz wiedział, jak w tym wypadku zachowuje się TEN KONKRETNY olej w TYM KONKRETNYM zastosowaniu. Odniesienie tego do innych silników jest bez sensu. Radzę wnikliwiej czytać forum.
Jak masz analizę porównawczą oleju nowy->tylko benzyna->tylko lpg to chętnie zobaczę gdzie leży racja.
Analizę oleju przepracowanego, to świadczy to o tym, czy ten olej radzi sobie w tym konkretnym przypadku. Nie doradzaj innym na podstawie filmików z YT i swoich domysłów, bo to po prostu jest śmieszne i wychodzi twój brak podstawowej wiedzy. Wrzucasz przypadki do jednego wora, to jest wręcz szkodliwe. Nie masz bladego pojęcia, czy OP ma problem z podlewaniem benzyną [jeździ na LPG] jeździ dodatkowo mocno w trasach, nie na krótkich odcinkach, ale już zakładasz podlewanie benzyną i bzdury w stylu Shella schodzącego mocno z lepkością, nie biorąc pod uwagę formulacji, baz, zastosowanych wiskozatorów. Takie osoby, jak ty bywają wręcz szkodliwe w takich tematach. Raptem 17 postów i nie tak dawno pytałeś sam o olej, bo nie wiedziałeś co wlać, a teraz pewnikami się wypowiadasz w kwestiach innego silnika. Zdecydowanie, to forum tylko by zyskało na blokadzie dostępu dla takich użytkowników, jak ty.