• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Za problemy z biciem tarcz głównie odpowiada użytkownik i klocek, czasem niechlujny montaż. Przyzwoita dowolna gładka tarcza wystarczy. Im lepszy klocek tym temperatura tarczy będzie niższa przy zwykłym (nie torowym) hamowaniu. Jeżeli klocek nie zdąży się ułożyć lub nie zostanie odpowiednio dotarty po wymianie bardzo łatwo go punktowo przegrzać i w efekcie tarcza też obrywa (klocek przestaje działać prawidłowo i trzeba mocniej i dłużej deptać pedał aby poprawnie zahamować). Trzeba wbić sobie do głowy że kto dużo hamuje ten przegrywa, ulica to nie tor:) Albo kupić DS2500 czy RC5+
 
Parę dni temu byłem w IC i przez przypadek słyszałem jak handlowiec rozmawiał przez tel. z klientem i dobierał mu tarcze i klocki. Zdziwiło mnie jak powiedział (i to kilkukrotnie), że nie ma najmniejszego sensu dopłacanie do marek "premium". Na pytanie co by polecił powiedział: brać to co jest najtańsze😁
 
W moim Golfie już pół roku funkcjonuje zestaw tarcze Metelli + klocki TRW i zdaje to egzamin.
 
Myślę że przy miejskim aucie i normalnej jeździe nawet tani zamiennik da radę. A wpadek z jakością ostatnimi czasy faktycznie trochę jest, @Kaczorek79 miał taką chyba z trw. Wygląda na to że nie ma już takiej dużej różnicy w jakości między zestawem za 250zl a 500, jak kiedyś. Chińczyk nauczył się już robić przyzwoite klocki a znane marki szukają oszczędności gdzie się da i różnica między marka budżetowa a premium się zaciera.
 
@gopiter Bo najtańsze mają zazwyczaj najwyższą marże = wyższa premia
A ja zawsze myślałem, że cena drogich części bierze się poniekąd z marży sprzedawców. Jak widać człowiek uczy się całe życie.
 
Myślę że przy miejskim aucie i normalnej jeździe nawet tani zamiennik da radę. A wpadek z jakością ostatnimi czasy faktycznie trochę jest, @Kaczorek79 miał taką chyba z trw. Wygląda na to że nie ma już takiej dużej różnicy w jakości między zestawem za 250zl a 500, jak kiedyś. Chińczyk nauczył się już robić przyzwoite klocki a znane marki szukają oszczędności gdzie się da i różnica między marka budżetowa a premium się zaciera.
Tani zamiennik tarczy tak. Klocków niekoniecznie. Miałem kiedyś przygodę z klockami kupionymi w Norauto za kilkadziesiąt złotych, nazwy nie pamiętam. W upalny dzień wystarczyły trzy hamowania 100 - 20 i klocek przestawał działać całkowicie. Sprzedawca twierdził, że sprzedaje tego mnóstwo, zakładają to w ichnim serwisie i jest niby ok. Bujda na resorach.

Co innego renomowani producenci klocków budżetowych jak np. Textar, Jurid, Ferodo, Galfer oraz renomowani pakowacze jak Ate czy TRW, tam masz gwarancję jakości okładziny. Ciekawostką dla mnie jest tania Remsa polecana też w tym wątku (za co polecającym dziękuję, bo może to pomysł na naprawdę dobre klocki w pasztetowej cenie, raczej je przetestuję).
 
Ja się skutecznie wyleczyłem z korporacji premium, tam jest tylko jedno, zamówić tanio u chińczyka czy indyjczyka i drogo sprzedać z logiem ate ferodo brembo textara. Mam wybrany pewien low end ale wiem że tam tarcze idą z mikody a klocki z Czech.
 
@miro ok czerwca zakładałem na przód klocki ashika za ok 50zl, zrobiłem już trochę km w tym w lato na wakacje i takiego czegoś nie zaobserwowałem. Dodam że gdy jechałem na wakacje było gorąco, kombi zapakowane po dach i cztery osoby na pokładzie.
 
Ja na 3 komplety zamontowanych tarcz maxgear nie trafilem na żadna felerna (zadnego bicia, zadnego problemu przy montazu, zadnych rys itp.). Co wiecej, na tyle rowniez do tych tarcz mam klocki maxgear i ani nie skrzypia, ani nie pyla specjalnie mocno, chodza elegancko. Tarcza jest czyściutka.
 
@Kuba ja kiedyś skusiłem się z czystej ciekawości na komplet najtańszych hamulców do Golfa (Roper). Po 5000km jazdy spokojnej po mieście zaczęły hamować skokowo - miejscowe wytarcia tarczy.
 
Całkiem najtańszych noname nie ma co brać, ale ja np mam z tyłu zaciski SKV i się sprawdzają póki co. Zamek drzwi od SKV też działa bez problemu już któryś rok ;) Myślę, że są tanie budżetowe marki, którym można zaufać przynajmniej w wybranych kategoriach. Takie firmy jak np wspomniany MaxGear, Vaico, Vika, Metzger i jeszcze kilka innych.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Ja mam przewód zasilający wspomaganie też skv bo nic innego nie było i całe szczęście że robią, bo musiałbym kombinować Mimo wszystko wolę dopłacić zawsze do lepszej marki.

Kiedyś kupiłem mechanizm wycieraczek do Golfa jakiś tani, to nie szło ich ustawić takie luzy na nitach. Wymieniłem na febi i do tej pory spokój.
 
@Forest Za około 350 zł kupisz zestaw na przód tarcz i klocków Febi lub Blue Print (jeden koncern). Gwarancja jest 3 lata na zestaw.
 
@artunero, no to tak średnio bo za 370 zł mam Textara ;)

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Dobre i niedrogie są tarcze Metelli, a klocki to już kto co lubi
 
A ja zawsze myślałem, że cena drogich części bierze się poniekąd z marży sprzedawców. Jak widać człowiek uczy się całe życie.
Tutaj nie ma absolutnie żadnej reguły. Czasami na tanim produkcie marża jest kwotowo wyższa niż na drogim. I co innego maża sprzedawcy a co innego producenta. W przypadku hamulców nie wiem czy produkty budżetowe są jakosciowo na podobnym poziomie do tych ze średnio-wysokiej półki. To są jednak procesy technologiczne i materiały, które muszą kosztować i nawet jak sam producent powiedzmy bardziej premium narzuci większa mażę to czasami różnice w cenie są tak duże, że nie ma opcji, żeby technologicznie te produkty były na jednakowym poziomie. Ze mnie się w jednej hurtowni Sprzedawcy podśmiewają bo zawsze biorę produkty z wyższej półki a "wszyscy" Starline-a. :)
 
Back
Top