• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Szkoda tylko, że premium coraz częściej oferuje słabsze właściwości niż średnia półka. Po researchu wielosezonu dla mnie wygrywa Hankook, który nie jest premium.
Hankook już kilka lat temu wskoczył do premium i dostarcza opony na pierwszy montaż do takich marek jak Porsche, Audi, Mercedes, BMW itd., fakt że niektórzy sprzedawcy opon jak np. Oponeo nie zmienili informacji na ten temat ale inni już tak.
 
Hankook to przypadkiem nie są opony Made in China?
 
Wróciłem z wakacji(Bałtyk) 2x po 480 km ,opony Barum Quartaris XL i tu o tym wzmocnieniu chciałem kilka słów .Nie wiem jak w innych modelach opon ,ale tutaj wiedzieli co robią wzmacniając je,opony się sprawdziły żadnego pływania ,na zakrętach ideał,na autostradzie też bez problemów nawet w czasie ulewy jaka nas spotkała,mimo zapakowanej Hondy po brzegi aż wystawalismy z auta;) -4 osoby wózek dla dziecka,pies (Gończy Polski) 4 duże torby podróżne.To tyle więcej ''zachwytu'' nie było:)
 
Panowie a jeśli nie przekłada się opon z felg tylko ma się 2 komplety opon na felgach to też trzeba co roku wyważać itp czy tylko się zakłada samemu i nie trzeba 😀?
 
Nie jestem do końca pewien, ale opony wzmacniane XL nie nadają się do tak lekkiego samochodu jak Yaris. Do tego wzrośnie spalanie i drenaż akumulatora trakcyjnego. Z racji tego, że samochód jest lekki odczucie jazdy na oponie XL może być niekomfortowe. Yarisem także nikt nie będzie wchodzić w zakręty 130 km/h. Poza mną i tesowymi przejażdżkami to on nawet 100 km/h nie widzi. Taka opona XL jest po prostu za sztywna do małego, lekkiego samochodu. Czy ktoś z tym się zgodzi, czy plotę bzdury? Tak trochę poczytałem róże rzeczy i dochodzę do takich wniosków jak napisałem. Jak już ma być coś od Goodyeara to tylko Vector 4Seasons G2 84H. O G3 88H XL raczej należy zapomnieć, bo to może być zły wybór nawet jak opona jest technicznie, trakcyjnie lepsza.
 
Last edited:
To że opona ma oznaczenie XL nie czyni jej od razu sztywną, twardą itp.. Miałem różne opony XL i niektóre były w odczuciu zdecydowanie miękkie, inne o tych samych parametrach sztywne, zależnie od modelu/ producenta a nie od tego czy opona ma oznaczenie XL.
 
Ciężkie sedany segmentu D, czy SUV-y rozumiem, ale do segmentu B opona wzmocniona? Jakieś argumenty za?
 
Jeżeli jeździsz po drogach o złej nawierzchni to warto kupić XL, będzie bardziej odporna na uszkodzenia.
 
Na forum Infiniti wiele osób wymienia RunFlat na XL, ponoć po przebiciu wytrzymają ciężar samochodu i da się przejechać parem km.
Ma ktoś jakieś doświadczenia ?
Obecnie sam mam Conti 5 XL, a pozbyłem się RunFlat. Nie mam fabrycznie koła zapasowego ani zestawu naprawczego.
 
Jakie conti? Miałem sportcontact 5 xl, ścianka mięciutka i na pewno nie nadawały się do jazdy po przebiciu. Runflat ma mieć sztywną ściankę, xl wcale nie musi.
 
Last edited:
Jeżeli jeździsz po drogach o złej nawierzchni to warto kupić XL, będzie bardziej odporna na uszkodzenia.
Yaris jeździ po różnym stanie dróg w tym jakieś wioskowe, gminne niskiej jakości z dziurami w asfalcie,itp., ale nadal mam obiekcje, czy jest sens do takiego samochodu dawać XL.

Mi kiedyś oponiarz powiedział że nie warto kupować opony wielosezonowe....🙄
Nie warto to jeździć do oponiarzy, którzy niszczą aluminiowe a nawet stalowe felgi. Dopieprzają koła mocno kluczem pneumatycznym na tzw. "wyczucie", gdzie powinni dociągać nakrętki koła kluczem dynamometrycznym z siłą wyrażoną w Nm jaką nakazuje producent samochodu a nie widzimisię oponiarza. Ciężarki klejone naklejają na brudne aluminium. Po zerwaniu takiego ciężarku nie czyszczą ze starego kleju tylko tak zostawiają. Oponiarzy trzeba unikać a nie do nich jeździć 2x do roku.
 
Last edited:
Jakie conti? Miałem sportcontact 5 xl, ścianka mięciutka i na pewno nie nadawały się do jazdy po przebiciu. Runflat ma mieć sztywną ściankę, xl wcale nie musi.
No właśnie mam sportcontact 5 xl i coś mi się trochę boki miękkie wydawały.
Post automatically merged:

Dopieprzają koła mocno kluczem pneumatycznym na tzw. "wyczucie", gdzie powinni dociągać nakrętki koła kluczem dynamometrycznym
Mam dwie Hondy w domu i jak nie nakrętka ma zerwany gwint to szpilka do wymiany.
 
Mam dwie Hondy w domu i jak nie nakrętka ma zerwany gwint to szpilka do wymiany.
Dlatego ja po wymianie opon na całoroczne od razu zrobię korektę kluczem dynamometrycznym. Do wymiany mimo wszystko trzeba jechać do tych gamoni. Także należy wyważyć koło. To zabieg raczej jednorazowy, albo raz na 5 lat. Przekładki co roku można robić samemu, albo jechać nawet do zwykłego mechanika ze swoim kluczem dynamometrycznym. Skorzystać tylko z podnośnika. Kupię sobie taki klucz. Majątku nie kosztuje - 100 złotych w zakresach 30-200 Nm. Pewnie nie jest jakiś tam super dokładny, ale wystarczający. Na pewno warto taki mieć w garażu i co jakiś czas sobie sprawdzić siłę dokręcenia. Czasami są tak dowalone nakrętki, że ludzie nawet z przedłużeniem rurką nie mogą odkręcić nakrętki jak złapią gumę w trasie i trzeba dać dojazdówkę.
 
Back
Top