W razie konwencjonalnej " W " spore znaczenie będzie miał właściwie zaprojektowany/przeprowadzany system dostarczania paliwa na pole walki ( z przed prawie 2 lat , rosyjska kolumna stojąca przed Kijowem min. z powodów problemów z zaopatrzeniem w paliwo, 2 WŚ i lotnicza bitwa o Anglię według części pilotów niemieckich brak zgody ich otyłego szefa lotnictwa na dodatkowe zbiorniki paliwa skracał czas możliwej efektywnej walki do 10-15 minut z powodu braku paliwa na powrót) - to tematy dla historyków.
Czołgi mają jak dla mnie spore pojemności zbiorników paliwa w porównaniu do aut osobowych/dostawczych , 1400/1590/1900 litrów - Leopard/W46-6( T72/T91)/Abrams ( takie dane znalazłem ) ale taki Airbus A380 to 320 tys. litrów ( ~260 ton paliwa w zbiornikach , AN225 Mrija miała więcej? ) dla kontenerowców/lotniskowców o konwencjonalnym napędzie nie szukałem.
A przyczepka z baterią?
EU "wyłożyła" na to trochę grosza ( ponad 0,9 mln € ) na wypożyczalnię powerbanków na kołach - ok na " iinowacyjną usługę zwiększania zasięgu EV .... w czasie dłuższej jazdy "
https://cordis.europa.eu/project/id/684085
Ep Tender
https://eptender.com/en/
- warto obejrzeć od 0,43 minuty ( podpinanie automatyczne przyczepki/powerbanka )
- "pierwsza" wersja powerbanka
Chyba jednak NIO odniosła większy sukces ze swoim systemem wymiany bateri trakcyjnej jak Ep Tender.
Kto pamięta jeszcze BMW i3 z silnikiem spalinowym ze skutera ( 2 cylindry/~600 cm3/ zbiornik paliwa 9 litrów ) jako rezerwę/awaryjne ładowanie- system Range Extender ?
tutaj znajomy użytkownika zapomniał że jednak nie ma Range Extender w i3
W Polsce także mieliśmy sukces prototypowy z autobusem z przyczepką z baterią - Jelcz PR100/E. Kurde tylko ta przyczepka ważyła chyba 5 ton ( tak znalazłem ) ale był odzysk energi z hamowania ( lata 70-e ) , zasięg 60km z przystankami lub 80 km.
http://ikm.wz.cz/index.php?module=articles&action=show_article&id=0000000227