Tylko pisz jaśniej , C2/C3 dotyczy diesla by ktoś nie lał do pb .
2018r, Honda wprowadza GPF, min do Civica Xgen i słynna wymiana książeczek serwisowych (za opłatą, nawiasem mówiąc).
Zmienili wymogi dla benzyn na C2.
Poza tym, cały VAG (504/507), PSA (np 2312), GM (Dexos2), zapewne grupa Fiata (nie znam ich norm) od wielu leją do silników benzynowych oleje z normą bądź wariacją normy C3.
Więc można lać midsapsa do benzyny, czy nie?
... 0W20 zaleca nie nakazuje. ...
Nie może nakazać, bo dostałaby po grzbiecie od EU.
Jest prawny wymóg, aby na Kliencie nie wymuszać stosowania materiałów eksploatacyjnych sprzedawanych w ASO.
...
W krajach poza unią dopuszcza nawet 0/5W40 pomyśl dlaczego , nie ma norm eco.
Myślę, że należymy do Uni Europejskiej i obowiązują nas przepisy i wymogi europejskie.
Jeżeli tak Cię to uwiera, wynieś się z Europy tam, gdzie nie ma takich wymogów.
Najbliżej masz Ukrainę, Białoruś i Rosję.
Chcesz ... ?
Nie sądzę.
@gonzo, zalecam tracić mniej czasu na czytanie civicforum.pl i teorii rambo7.
Gość jest niereformowalny.
To samo Grzechu - "im wyższa lepkość, tym lepsza ochrona silnika".
Z nimi nie ma dyskusji. Jeżeli nie podzielasz ich argumentów, nie masz racji.
Próbowałem kogokolwiek namówić na zrobienie analizy przepracowanego oleju 0w20 z Civica.
Tylko 1 user (Stach13, o ile pamiętam nik) wyraził zainteresowanie analizą.
Reszta ślepo wierzy w bajki, które tam opowiadają.
Doedukuj się głębiej w zakresie olejów i zrozumiesz wiele dziwnych rzeczy.
Nikt nie zaleca stosowania 0w20 do samochodu sprzed 20 lat, ale współczesny silnik nie może jeździć na 10w40 A3/B4 z różnych względów.
W obydwóch przypadkach nie dojdzie do awarii natychmiast.
PS
Ostatnio zaczynam poważnie rozważać przesiadkę na hybrydę Toyoty (miał być Civic Xgen z 1.5T).
A tam na pewno jest 0w20, jak nie 0w16 ...
I myślę, że na obydwóch olejach 300 tys km bez problemu przejadę.