• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

klasy ACEA - jaka najlepiej chroni? - A3/B4 zamiast eko/LL C1/C2/C3/C4/A1/A5?

Niestety to nie takie proste, olej ma rowniez inne zadania. Kompozycja musi byc zrownowazona i przetestowana. W tych tanich olejach oszczedza sie na czyms np. wiskozator, ktore moga byc z wysokim SSI oraz malo stabilne w wysokich temp. i moga byc przyczyna depozytow np. na gornej powierzchni tloka (w gornym rowku, tam tlok osiaga najwyzsza temp.) itd. ze wzgledu na bardzo wysoka mase czasteczkowa, znajac rynek z pewnoscia sie wie, jakie komponenty mozna kupic. Ogolnie bym omijal takie oleje, jestem fanem olejow wyrozniajacych sie pod katem stosunku ceny do jakosci, znanych certyfikowanych producentow.
 
Podsumowując olej za 40zl / 5l chroni równie dobrze co ten za 300/5l a nawet lepiej.
Można dojść po tematach na forum że jest ono zbędne.

Bardzo ogólnie rzecz biorąc tak. Różnice byłyby w czasie życia samochodu gdyby stosować jeden olej i w wyjątkowych sytuacjachrodzaju nietypowy silnik, nietypowe wymagania, nietypowe użytkowanie. Dla przeciętnego pytającego tutaj, który chce najlepszy olej dla swojego gruza kupionego na dożywocie czyli maks 2 lata :D to czy zaleje olej marki Auchan czy Redline'a nie będzie miało znaczenia.

Tylko nikt tego nie przyjmie do wiadomości, więc jakieś tam miejsce jest dla forum w internetach :)
 
Interesujacym testem bylby dlugodystansowy, dwa silniki, podobny tryb jazdy itp. (lub po prostu w labolatorium) nastepnie po ca. 100kkm rozebrac, ocenic pod katem czystosci i zuzycia.
 
Kiedyś rozmawiałem z inżynierem który coś miał wspólnego z firmą Zytecmotorsport.
Człowiek docierał silnik V8 który kręcił się do ok. 12 000 rpm. takie coś sobie robił.
Chciałe wtedy coś kupić u mnie bodajże Amsoila z wysoką ilością cynku.
Pytałęm go jak docieracie silniki torowe budowane tylko do wyczynu..
Odparł proszę Pana tylko na silniku elektrycznym w specjalnej wannie wypełnionej oejem nie można tego robić z dostępem paliwa.
Robi się to w kilku cyklach różnych obrotach tylko wtedy mamy gwarancję że to co komuś zajęło mnóstow czasu nie zostanie zniszczone.
 
Niebawem to jeszcze 2 lata. Zdąży się mi gwarancja w Hyundaiu skończyć ;)

Ostatnio przerabialiśmy temat z Texaco Energy MS 5W30 który został dostosowany do ACEA 2016 dopiero w bieżącym roku.

Tzn nie olej dostosowany tylko karta TDS i etykiety.
 
Nie, nowe normy wejdą w życie w tym roku. W teorii, bo miały pół roku temu tylko nie wyszło i była tylko rewizja ACEA 2016, mamy w dokumentach zaktualizowane.

Natomiast ten rok do końca 2021 to okres przejściowy gdzie producenci będą mogli używać nowych i starych norm dla swoich olejów. Od 2022 tylko nowych, a 24 miesiące mają na dostosowane olejów już w ofercie do nowych norm.
 
Pożyjemy, zobaczymy. We wrześniu 2022 teoretycznie mam ostani przeglad gwarancyjny. Ciekawe czy zdążę zalać A7 😉
 
Raczej nie, instrukcja obsługi się nie zmieni i będziesz lał to co do tej pory :p
 
Nowa kategoria ACEA C6, dla silników o wysokich osiągach wymagających zaawansowanego poziomu ochrony. Opiera się na wymaganiach i aktualizacjach ACEA C5 z czterema nowymi testami wydajności
Zaawansowany poziom ochrony... czyżby od momentu wejścia nowych norm olej C6 był najlepiej chroniącym spośród Low/Mid SAPSów?
 
Usunięcie kategorii ACEA C1

Jeżeli C1 zostanie usunięta, to jaka norma zastąpi niskolepkościowe LowSAPS-y typu Ineo First? Bo jeżeli dobrze rozumiem wszelaką dostępną w sieci literaturę, to właśnie C1 jest najbliższym odpowiednikiem LowSAPS, dla klasy A5/B5?
 
Usuniecie A3B4 juz teraz tych olejów jest jak na lekarstwo.
 
Usuwają A3/B3 np Platinum Classic z, naszej piaskownicy . O A3/B4 nie ma wzmianki
 
Zobaczymy. Myślę , że to kilka lat zajmie.
 
A3 b3 to i mobil 10w40 zniknie jak i sl lotosa 10w40
 
Podejrzewam że i tak będą te oleje dostępne tak jak superole czy luxy których czas już dawno minoł
 
Jeżeli C1 zostanie usunięta, to jaka norma zastąpi niskolepkościowe LowSAPS-y typu Ineo First? Bo jeżeli dobrze rozumiem wszelaką dostępną w sieci literaturę, to właśnie C1 jest najbliższym odpowiednikiem LowSAPS, dla klasy A5/B5?
Nic nie zastąpi. Ta klasa była używana chyba tylko przez PSA więc nie będzie C1, a tylko oleje z normą tego koncernu. Po oleje w rodzaju Ineo First stracą ACEA C1, zostanie tylko norma PSA 2312. Nawiasem mówiąc spełniają ją także oleje z normami C2 więc raczej pustki na rynku nie będzie.
 
A jeśli zniknie klasa A3/B4 to rozumiem że dla starszych silników A5/B5 będzie nie wystarczające i co wtedy? Dodatki do oleju?
 
Back
Top