D
Deleted member 55335
Gość
- Marka samochodu
- Toyota Auris II wer. Start-Editions .
- Budżet/ile litrów
- 250/4.20
- Styl jazdy
- Silnik
- 1ZR-FAE 1.6 132KM
- Data produkcji
- 2013
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W20 , 5W20 , 5W30 i 10W30 API SL Energy-Conserving , SM Energy-Conserving , SN Resource- Conserving oder ILSAC- Mehrbereichsmotorol . 15W40 , 20W50 API SL , SM , SN .
- Jaki olej masz obecnie
- Royal Purple 5W30 API SN PLUS.
Drugie auto w domu , strikte moje auto .
Auto sprowadzone w 2019 z DE ,z przebiegiem 49700km ,tam dwóch właścicieli :
Pierwszy starszy właściciel ,zamieszkały na wiejskich terenach ,4 lata i 1mc = 30600km.
Druga młoda właścicielka , zamieszkała na przedmieściach sporego miasta Halle (Saale) ,w trakcie posiadania auta był ślub i zmiana nazwiska ,2 lata i 1mc = 19100km.
Adresy obydwu właścicieli dzieli 20km , więc auto obijało się przeważnie w obrębie jednego terenu miasta Halle (Saale) .
Interwały są wymagane i jak wynika z książki były dobre . Czyli nie za długie ,ale i nie za krótkie . Nie za długie wedle producenta 15000km i nie za krótkie by silnik miał ciężkie warunki . Choć w jednym przypadku była mała ilość km ,co może oznaczać odstawienie auta na dłuższy czas . Oraz ostatni w którym przekroczony był znacznie czas .
1. 10607km = 1 rok .
2. 8197km = 1 rok .
3. 7843km = 1 rok .
4. 4153km = 1 rok i 1mc . Tu auto chyba stało ,a następnie była zmiana właściciela (choroba ,śmierć itp.).
5. 9549km = 11mc .
6. 10451km = 1 rok i 8mc . Tu auto stało pewnie do sprzedania w DE jakiś czas (6mc) ,ja na starym oleju jeździłem tylko 1mc .
Moje interwały oscylowały w granicach 12000km rocznie , gdzie w 99% to rok był powodem wymiany oleju .Obecnie zmalały do 6-7-8tyś.km. ,ale powoli wzrastają .
Jak wynika z dokumentów ostatni olej był TGMO 5W30 Premium Fuel Economy . Podobno ten olej jest do diesla ,nie wiem dokładnie czemu go zalali do PB . Podejrzewam z dużym prawdopodobieństwem ,że pomimo w manuala zaleceń do 0W ten silnik miał zawsze 5W30 .
Po sprowadzeniu oglądałem silnik ,wycieków nie widziałem ,jedynie przy filtrze oleju było upaprane . Ale to ze względu na niechlujne wymiany w ASO . TGMO przez 1 mc już za moich czasów nie ubywał . Po zalaniu 5W30 RP przez 3000km oleju ubyło 170ml ,potem się zatrzymało na 2000km i dopiero niedawno po 200km/ 1 bak z AR6900 ,spadki niewielkie powróciły . W okolicy 3000km z olejem RP zauważyłem zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą . Zarówno olej TGMO jak i teraz RP miał/ma po czasie kolor bursztynowy pod wiśniowy .
Ze względu na zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą, nie wiem czy można stosować płukanki . Oleju innego szukam ze względu na zwątpienie w oleje Royal Purple ,oraz ze względu na ich kosmiczne ceny ,których nic nie tłumaczy za bardzo . Ponieważ olej wymieniany będzie co roku i jakichś 7tyś.km ,to nie musi być mocno budżetowy .
Proszę o propozycje olejów 5W30 ,ponieważ tej lepkości zamierzam się trzymać . Wątki o tym silniku są chyba dwa lub trzy i tam polecacie TGMO .Ciekawy jestem czy coś się zmieniło i obecnie polecicie np. Specola ?
Auto sprowadzone w 2019 z DE ,z przebiegiem 49700km ,tam dwóch właścicieli :
Pierwszy starszy właściciel ,zamieszkały na wiejskich terenach ,4 lata i 1mc = 30600km.
Druga młoda właścicielka , zamieszkała na przedmieściach sporego miasta Halle (Saale) ,w trakcie posiadania auta był ślub i zmiana nazwiska ,2 lata i 1mc = 19100km.
Adresy obydwu właścicieli dzieli 20km , więc auto obijało się przeważnie w obrębie jednego terenu miasta Halle (Saale) .
Interwały są wymagane i jak wynika z książki były dobre . Czyli nie za długie ,ale i nie za krótkie . Nie za długie wedle producenta 15000km i nie za krótkie by silnik miał ciężkie warunki . Choć w jednym przypadku była mała ilość km ,co może oznaczać odstawienie auta na dłuższy czas . Oraz ostatni w którym przekroczony był znacznie czas .
1. 10607km = 1 rok .
2. 8197km = 1 rok .
3. 7843km = 1 rok .
4. 4153km = 1 rok i 1mc . Tu auto chyba stało ,a następnie była zmiana właściciela (choroba ,śmierć itp.).
5. 9549km = 11mc .
6. 10451km = 1 rok i 8mc . Tu auto stało pewnie do sprzedania w DE jakiś czas (6mc) ,ja na starym oleju jeździłem tylko 1mc .
Moje interwały oscylowały w granicach 12000km rocznie , gdzie w 99% to rok był powodem wymiany oleju .Obecnie zmalały do 6-7-8tyś.km. ,ale powoli wzrastają .
Jak wynika z dokumentów ostatni olej był TGMO 5W30 Premium Fuel Economy . Podobno ten olej jest do diesla ,nie wiem dokładnie czemu go zalali do PB . Podejrzewam z dużym prawdopodobieństwem ,że pomimo w manuala zaleceń do 0W ten silnik miał zawsze 5W30 .
Po sprowadzeniu oglądałem silnik ,wycieków nie widziałem ,jedynie przy filtrze oleju było upaprane . Ale to ze względu na niechlujne wymiany w ASO . TGMO przez 1 mc już za moich czasów nie ubywał . Po zalaniu 5W30 RP przez 3000km oleju ubyło 170ml ,potem się zatrzymało na 2000km i dopiero niedawno po 200km/ 1 bak z AR6900 ,spadki niewielkie powróciły . W okolicy 3000km z olejem RP zauważyłem zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą . Zarówno olej TGMO jak i teraz RP miał/ma po czasie kolor bursztynowy pod wiśniowy .
Ze względu na zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą, nie wiem czy można stosować płukanki . Oleju innego szukam ze względu na zwątpienie w oleje Royal Purple ,oraz ze względu na ich kosmiczne ceny ,których nic nie tłumaczy za bardzo . Ponieważ olej wymieniany będzie co roku i jakichś 7tyś.km ,to nie musi być mocno budżetowy .
Proszę o propozycje olejów 5W30 ,ponieważ tej lepkości zamierzam się trzymać . Wątki o tym silniku są chyba dwa lub trzy i tam polecacie TGMO .Ciekawy jestem czy coś się zmieniło i obecnie polecicie np. Specola ?
Last edited by a moderator: