• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Tunupa miałem, raz mi w ASO przy przeglądzie na 30k km dolali :D Zupełnie zapomniałem :D
 
No to teraz zależy, jak chcesz, żeby dodatek coś ruszył w silniku, to moja prpizycje znasz.
Druga opcja to wyszukiwanie egzotycznych siuwaksow - tutaj nie inni się wykażą inwencją. 😉
 
XADO Atomex Multi Cleaner. Stosowałem dwukrotnie. Dopóki jest w baku, auto wyraźnie żwawsze.
 
@jerseyAdmin Wynns Petrol Power 3 W29392 lub W29393 (to jest to samo) zawiera również PEA. Mam dostępne u siebie jakby co.

Screenshot_20201218-131432_Drive.jpg
 
Może się skusze :)
 
To ja zapytam, co lać do baku, który tankuje się prawie co pół roku? Tak, żeby było czysto i nie było degradacji? Wtrysk pośredni i LPG a PB tankuję też zawsze jakieś premium. Oglądałem testy tego Techrona od Texaco ale jedna buteleczka będzie za mało na mój bak :D .
 
A więc wczoraj było tankowania Zony samochodu. Średnia na 100km wyszła 8.2 litra więc trochę dużo. Myślałem że z dodatkiem ciut więcej urwę. Niestety zima i trasy po 7km w terenie górzystym nie są sprzyjające do jazd na przysłowiowej kropelce. Do tego silnik 1.6/102km nie należy do ekonomicznych. Bak 55l wystarczył na 2 miesiące jazdy. Co do AR6900 P-max mogę powiedzieć, obniżył obroty i je wyrównał. Te silniki mają często taką wadę że obroty po prostu delikatnie falują. I akurat tu pomógł. [temat znany po forach Gulfa] Ale obniżenie to już przesada. Ma bardzo niskie obroty i czasami gaśnie przy ruszaniu. Ale jako że podoba się mi działanie dodatku będę stosować go dalej.
 
Ja w PFI użyłem najpierw 6900 na dwa baki (1154km) ,potem dwa baki przerwa (samo PB95) i 6400 ( 649km). Taka kolejność bo za daleko było do wymiany oleju . O ile 6400 już niewiele zmienił , przy kolejnym baku samej PB95 spadek dodatkowy 0.2-0.3L/100km , ale kolejny bak i już tego nie było ,może bardziej wyczyścił tylko . To 6900 dało spadek 1L/100km ,ten stan utrzymuje się już od końca września . Spadek ten jednak nie nastąpił od razu przy pierwszym baku z 6900, postępował w trakcie obydwu baków i dopiero ustabilizował się na 7L/100km przy kolejnym baku z samą PB95 . Dwa baki z 6900 kulały się prawie 2mc .
 
Czy ktoś z Was używał dodatku do paliwa firmy Chevron "Techron concentrate plus", bardzo polecany preparat na zagranicznych forach.
Techron
BMW rekomenduje do swoich silników benzynowych i diesla nowy ulepszony dodatek do paliwa Additiv Twin Turbo Power
3AAAAgE7K-A-960.jpg
3AAAAgE7K-A-960.jpg
Udało mi się ustalić, że zawiera zaawansowany skoncentrowany produkt firmy BASF KEROPUR G.
Keropur G
 
Last edited:
BASF robi bardzo dobre dodatki. Co do samego dodatku BMW to ja nie miałem z nim styczności, wątpię żeby dużo osób tutaj lało (albo w ogóle pytało) o dodatki OEM.
 
ja używałem do moich X3. Silnik pracował ciszej, bardziej "miękko" ale po skończeniu efekt zanikł bardzo szybko.
 
Absolutnie też nie ma sensu lać tanich dodatków do paliw z półki w supermarketach. Nie dają nic, najwyżej zaszkodzą.
Odradzam za to definitywnie dodatki LM do benzyny
Poproszę o rzetelne wyniki badań, nie domysły. Domyślam się, że masz coś więcej na poparcie swojej tezy, niż tylko domysły? Bo ja mogę śmiało stwierdzić, że po zastosowaniu preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy, polepszył mi się poranny rozruch. Jestem ciekaw Twoich badań na temat tych preparatów. W przeciwnym wypadku, jest to jedynie pomawianie na podstawie domysłów.

Nie jestem zwolennikiem dodatków, ale nie jestem też przeciwnikiem. Oczekuję argumentów.
 
@Zielony34
Po pierwsze nie wiem dlaczego też cytujesz moją wypowiedź w całkiem innym temacie co może nieco zmieniać charakter wpisu. Pierwotnie dyskusja tyczyła się tematu o Adui 80 B4 i silnika 2.0 ABT. Wspomniałem też o A4 B6 2.0 ALT.
Po drugie:
Argument jest taki że po zastosowaniu dodatku LM PRO-LINE Benzin System Reiniger kompletnie nic z obiecywanych przez producenta rezultatów nie nastąpiło. Kompletnie ŻADNEJ zmiany. Tak samo jak po różnych Xeramic czy nawet dodatku z Millers'a.
Natomiast zastosowany kilka tysięcy km później dodatek AMSOIL Performance Improver dostarczył to o czym mówi producent.
Płynniejsza jazda, zauważalny wzrost osiągów przy przyspieszaniu(przede wszystkim płynniejsze wkręcanie silnika pod obciążeniem) i delikatny spadek spalania(ten czynnik jest subiektywny jednak po zastosowaniu tego dodatku regularnie oglądam niższe średnie spalania z tych samych tras) mimo że dodatek stosowałem późnym latem i temperatura tylko spadała, przez kilkadziesiąt h jazdy w pamięci komputera zszedłem ze spalania średniego 8,5l na 7,5l benzyny a jeżdżąc trasowo rzadko kiedy oglądam wskazania powyżej 7l. Jeżdżąc o kropelce schodzę poniżej 6l. Co jest anomalią dla tego auta z tym silnikiem i skrzynią. Oczywiście spisuję każdy zatankowany litr i przebieg a dokładne obliczenia zgadzają się z dokładnością do 0.1l ze wskazaniami komputera pokładowego). Trudno na takie efekty przeprowadzić jakieś naukowe badania. Nawet producenci takich dodatków rzadko coś testują bo jest to żmudny i kosztowny proces jeśli wyniki mają być naukowo dokładne. Ale jednoznacznie widzę po liście tankowań że po zastosowaniu AMSOILa średnie spalania pomiędzy tankowaniami spadły znacząco.
Jednak odczucia kogoś kto autem zrobił kilkadziesiąt tys km i wie jak jeździ a później spróbuje takiego dodatku są w jakiś tam sposób miarodajne chociaż zawsze mogą być obarczone subiektywnymi odczuciami to jednak albo jest różnica albo nie.
Po LM nie ma żadnej(po tym konkretnym dodatku bo wiele innych produktów tef firmy na prawdę daje odczuwalne rezultaty) a po Amsoilu jest i to wręcz niewiarygodna. Może zależy od stanu auta, może zależy od konkretnego silnika nie wiem. Dlatego podałem co to za silnik. I podałem też że np. dodatek Archoila niewiele zmienił a w innym aucie dał na prawdę mocne rezultaty. A Archoila i tak stosuję prewencyjnie.
I chyba takie fora są po to aby dzielić się doświadczeniami.
Ja akurat nie mam prywatnego laboratorium aby podzielić się wynikami badań.
Jak kolega ma to proszę przedstawić.
 
Last edited:
Płynniejsza jazda, zauważalny wzrost osiągów przy przyspieszaniu(przede wszystkim płynniejsze wkręcanie silnika pod obciążeniem)
masz na to potwierdzenie z hamowni?

Ja akurat nie mam prywatnego laboratorium aby podzielić się wynikami badań.
czyli domysły, nic więcej.

Jak kolega ma to proszę przedstawić.
ale z czego mam Ci przedstawić? To Ja zadałem Ci pytanie, nie Ty mnie. Dlaczego próbujesz odwracać sytuację?

Dla mnie, to są Twoje osobiste odczucia nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. Tak samo, jak u mnie pewien dodatek twierdzę, że zadziałał, tak samo nie musi on zadziałać w 100 następnych samochodach. Różnica polega na tym, że ja nie wypowiadam się odważnie stwierdzeniami, że nie ma sensu czegokolwiek kupować, bo to na pewno nic nie daje. Każdy silnik i samochód to kwestia indywidualna, z tego powodu dobieramy olej indywidualnie i prosimy o zakładanie nowego tematu. Masz takie a nie inne odczucia, spoko, ale nie wypowiadaj się pewnikami. Rózne osoby śledzą to forum, nawet się nie rejestrując. Czasem może znaleźć się ktoś nadwrażliwy, kto może zapytać, jakie masz dowody i zwrócić się do administratora o odpowiedzialność za umieszczone posty.Więcej rozwagi na przyszłość i rozsądku, że twój silnik, to nie każdy inny silnik na świecie.
 
@Zielony34 Przede wszystkim to Ty odwracasz kota ;)
Wyciągnąłeś moje cytaty z tematu odnośnie konkretnego silnika i wrzucasz je w dyskusji ogólnej o dodatkach do paliw.
Ja tam jasno zaznaczyłem jakiego silnika się to tyczy mając właśnie na uwadze że różnie silniki i różne użytkowanie ma wpływ na kondycję silnika a różne dodatki mogą dać efekt w jednych silnikach a w innych zupełnie żadnego.
I mój komentarz jasno tyczył się braku sensu stosowania w konkretnym silniku z jasno określonym typem wtrysku, rodzajem zasilania itd. m.in. dlatego że był kontekstem do wątku, w którym był zamieszczony.
A wrzucenie tych cytatów do ogólnej dyskusji nt dodatków do paliw gubi to odniesienie.
I oczywiście ten dodatek LM może dać rezultaty w innym silniku jednak mowa była o konkretnym zastosowaniu.
Kończmy tą off topową dyskusję ponieważ ona nic tutaj nie wnosi i tylko zaśmieca ten wątek.
Pozdrawiam :)
 
Wyciągnąłeś moje cytaty z tematu odnośnie konkretnego silnika i wrzucasz je w dyskusji ogólnej o dodatkach do paliw.
a czy ja jestem moderatorem, żeby prezenosić wypowiedzi?

I mój komentarz jasno tyczył się braku sensu stosowania w konkretnym silniku z jasno określonym typem wtrysku, rodzajem zasilania itd. m.in.
w TWOIM SILNIKU. Nie w całej serii. Wciąż czekam na wyniki badań i wyniki z hamowni, skoro jesteś pewien.

Przede wszystkim to Ty odwracasz kota
niczego nie odwracam. Pytam wprost o twarde argumenty na poparcie twojej tezy. Gubisz się, bo ich nie masz.
 
@Zielony34 Ktoś komu się zechce to czytać sam zdecyduje kto się tu gubi.
Wyciągasz moje cytaty z wątku odnośnie doboru oleju do Audi 80 B4 2.0
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/audi-80-b4.1701/page-2#post-61841
Piszę tam co stosowałem w tym i tamtym silniku i co dało a co nie dało żadnych rezultatów.
Zresztą moja opinia nie jest odosobniona. Większość osób jak tak poszukałem nie widzi rezultatów po stosowaniu tego dodatku LM i to nie tylko w tym silniku.
Nie zamierzam badać czegoś na hamowni bo to kosztuje to raz a dwa wyniki pomiarów dodatków do paliw czy nawet olejów ciężko zmierzyć na hamowni ponieważ proces czyszczenia itd zajmuje trochę czasu a warunki klimatyczne temperatura wilgotność itd. zmieniają się więc nawet dla właściciela hamowni pomiar konkretnych rezultatów konkretnego dodatku czy to do paliwa czy nawet bagatelnie do oleju może być kłopotliwy.
A argumenty już przedstawiłem.
To że je pominąłeś oznacza tylko to że zafixowałeś się na obaleniu mojej opinii.
Zresztą chyba jasne jest że to co piszę jest w pewien sposób subiektywne. Jeżeli jest się laboratorium to się wrzuca wykresy i je krótko opisuje a nie mówi o swoich doświadczeniach.
Chyba że to jest forum dla laboratoriów to daj znać do modów może mnie zbanują 🤣
 
Nie zamierzam badać czegoś na hamowni bo to kosztuje
ale wypowiadać się pewnikami, że to nic nie daje, albo dodatek X daje Ci tyle i tyle już tak 😅

wyniki pomiarów dodatków do paliw czy nawet olejów ciężko zmierzyć na hamowni ponieważ proces czyszczenia itd zajmuje trochę czasu a warunki klimatyczne temperatura wilgotność itd. zmieniają się więc nawet dla właściciela hamowni pomiar konkretnych rezultatów konkretnego dodatku czy to do paliwa czy nawet bagatelnie do oleju może być kłopotliwy.
ale przecież ty to wiesz, bo czujesz ;)

A argumenty już przedstawiłem.
żadne sensowne.

Jeżeli jest się laboratorium to się wrzuca wykresy i je krótko opisuje a nie mówi o swoich doświadczeniach.
Chyba że to jest forum dla laboratoriów to daj znać do modów może mnie zbanują

Kompletnie nie wiem, do czego się odnosisz, jedno jest pewne. Nie masz argumentów na poparcie swoich teorii i domysłów. Próbujesz mnie atakować, bo wytknąłem Ci brak logiki w swojej wypowiedzi. Nadal próbujesz nieudolnie coś udowodnić, ale nie masz jak. Ja pytam wprost - jakie masz dowody na poparcie swoich teorii? Wypowiadasz się pewnikami że preparat X nie daje nic i nie warto go kupować, natomiast Y już tak. To są proste pytania, na które nadal nie umiesz odpowiedzieć, a na dodatek zaprzeczasz sam sobie, co zresztą udowodniłem w cytatach powyżej. Tyle ode mnie. Argumenty i twarde dowody na poparcie swoich teorii. Od całej reszty są specjalne grupy na Facebooku do filozofowania :)
 
Back
Top