• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Różnice w spalaniu auta na oleju 5W30 a 5W40?

To jak powołujesz się na taki błąd to mógłbyś wstawić te wartości
Proszę bardzo. Było to już wrzucane na forum.

różnica spalania między lepkościami.jpeg

Post automatically merged:

to taka najprostsza metoda na "moja racja jest mojsza, niż twojsza"
Jak widzisz, ja mam troszeczkę bardziej merytoryczne argumenty, od twoich insynuacji na mój temat.
 
No dobrze, tylko...co mają różnice w specyfikacji dwóch norm, do kwestii błędu pomiarowego? Wiesz co czytasz i wstawiasz, czy tylko tak sobie wstawiasz? ;)
Wrzuciłeś tabelę, z której wynika, że dexos2 ma wykazywać min. 2% poprawę ekonomii w stosunku do oleju wzorcowego. I jak ma się to do tematu spornego?

Widzisz, jak ja mam Cię szanować, kiedy Ty zwyczajnie nie potrafisz odpuścić, zwracałem Ci już na to kilka razy uwagę, a Ty dalej swoje...Będziesz tak teraz podskubywał, podgryzał i prowokował? ;)
 
Będziesz tak teraz podskubywał, podgryzał i prowokował?
Wiesz co czytasz i wstawiasz, czy tylko tak sobie wstawiasz?
I jak ma się to do tematu spornego?

Przedstawiam Ci dowody, nie musisz na mnie od razu wyskakiwać z wycieczkami osobistymi, troszkę kultury. Co do reszty, to wystarczy umiejętność czytania ze zrozumieniem. Próbujesz na siłę wyjść z twarzą z impasu, bo się okazało, że nie masz kontrargumentów.

@jerseyAdmin przedstawiłem merytoryczny dowód na poparcie tezy, że między olejami 5W30, a 5W40 różnica w spalaniu będzie mocno subiektywna. Proszę o zdyscyplinowanie moderatora, bo nie przystoi osobie na takim stanowisku, takie zachowanie.
 
przedstawiłem merytoryczny dowód na poparcie tezy, że między olejami 5W30, a 5W40
Zarzucasz komuś problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ale sam nie doczytałeś, że olej wzorcowy to 15W40? :D
 
ale doczytałeś, że olej wzorcowy to 15W40?
Tak. Natomiast sam tym pytaniem stawiasz się w świetle przynajmniej niekorzystnym. Nie brnij dalej, bo będziesz musiał później kasować posty, jak będę nadal udowadniał Ci, że nie masz podstawowego pojęcia...
 
Zalałem Amsoil PI performance
No to nie jest AR czy Oilem, by można było porównać efekt u mnie, do efektu u Ciebie. Tak czy inaczej, pomiędzy olejami różnicy nie zanotujesz bez lab. Ja w PFI efekty zauważyłem po tych specyfikach, a dodając styl jazdy inny od posiadania tego auta i rezultaty są. Badań nie robiłem, jeśli dla kogoś są konieczne, to niech przedstawi wpierw własne. Co innego jak ktoś ma styl "zawsze pierwszy", a co innego jak jednostajnie lata, stosuje hamowanie silnikiem i tempomat. Co to za cytaty oskubane, sam nie, zniknęło ?
 
A po AR lub Oilem też masz wieksza temperaturę oleju i mocniejsze chodzenie katalizatora przez te oczyszczanie układu?
 
Last edited by a moderator:
Panowie rzadko zgadzam się z zielonym ale jeśli uważacie różnicę w spalaniu rzędu 0.3L/100km za coś pewnego i powtarzalnego to gratuluję optymizmu.

Definicja z wiki:

Błąd pomiaru – odstępstwo wyniku jednostkowego pomiaru od wartości prawdziwej, której wielkości na ogół nie znamy. Nie należy go rozumieć jako powstałego wyłącznie w wyniku pomyłki, a jako nieodłączny czynnik procesu pomiarowego. Błąd pomiaru jest bezpośrednio związany z metodą pomiaru.

Zmienne warunki na drodze, wiatr, temperatura, wilgotność, obciążenia silnika przez alternator czy klimatyzację itp itd. Nie ma możliwość obiektywnie ustalić jaki to na wpływ na zużycie paliwa.

Natomiast na trasie jeśli w lato zawsze miałem spalanie 5.5 litra to jeśli zejdzie na 5.2 L to już będzie można zauwazyc(paliwo tankowane na tej samej stacji).

0.3L/100km w tym przypadku to ponad 5% różnicy. Przy zużyciu 5.5L/100km po zmianie lepkości oleju możesz oczekiwać oszczędności rzędu 0.1L/100km. I dalej j/w jeśli potrafisz to zmierzyć to gratuluję.
 
Natomiast na trasie jeśli w lato zawsze miałem spalanie 5.5 litra to jeśli zejdzie na 5.2 L to już będzie można zauwazyc

Według tabelki, którą podałem, między 15W40, a Dexos2, czyli między innymi lepkości 5W30, różnica wynosi 2%. Daje to około 110ml różnicy. Nie ma szans, żebyś cokolwiek zauważył. Druga sprawa, że tak działa podświadomość, że jeśli sobie coś założymy, to będziemy do osiągnięcia tego dążyli nie zauważając zmian w zachowaniu. To troszkę jak przykład z tymi świecami. Założysz nowe świece i będziesz chciał zobaczyć niższe spalanie, więc zaczniesz jeździć spokojniej, a wydawać Ci się będzie, że jeździsz tak samo, jak wcześniej.

Czysty filtr powietrza + optymalne ciśnienie w ogumieniu i różnica w spalaniu będzie odczuwalna natychmiast.
 
Czas pokaże :)a tak wogole to widziałem olej 0w16 haha. Ciekawe do jakiego autka takie oleje . Ach ta pseudoekologia
 
@magic27 0w16 w Toyotach często hybrydach , silniki te są wolnossące i odciążone w czasie przyspieszenia silnikiem elektrycznym który generuje NM od pierwszego obrotu i podaje liniowo . Pracują sobie tak na lajciiku w większości życia . Zespół hybrydowy ma być Przede wszystkim ekonomiczny .
Honda Jazz 1,5 hybrid 100 ps w trybie Atkinsona na 0w20 .
A w HRV 1,5 ma 130 ps .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
A po AR lub Oilem też masz wieksza temperaturę oleju i mocniejsze chodzenie katalizatora przez te oczyszczanie układu?
Nie mam czujnika temp. oleju, nie wyłapałem nic takiego. Co przypadek, to do czyszczenia może być więcej, lub mniej. Tłumik buczy/ał tak jak zwykle, jedynie w innym aucie mniej się syfił.

Co do efektów z dodatkiem w paliwie, to piszę o tym, w kontekście do efektów 5W30/5W40. Bankowo w pierwszym przypadku można coś zaobserwować, w drugim wątpię. A tak na marginesie, zawsze prywatne coś, można ubrać w różnice czynników. Choćby wilgotność, czy wysokość nad poziomem morza. Co sprawia, iż tylko laboratoryjne badania, były by dla wszystkich wiarygodne. Pytanie kogo na to stać, by na forum coś takiego przedstawiać. Niestety nie badamy tu aż tak dogłębnie jeszcze.
 
Może źle czytam tą tabelkę ,ale tam jest informacja, że różnica w oszczędności paliwa ma być minimum 2%.
Co nie znaczy, że nie może być więcej. Zatem do przedmiotowej tej dyskusji niewiele to wnosi.
 
Ja jeździłem na 5W30 i 5W40 w swoim aucie, mam zanotowane wszystkie spalania. Auto 3.0L, benzyna, ponad 400KM 2019 rocznik.

Okres analogiczny czyli styczeń-marzec (średnia z 15 tankowań)

5W30 - 14.08L/100km
5W40 - 13.75L/100km
 
Możesz podrzucić jakie to konkretnie oleje? W zużyciu paliwa HTHS ma znaczenie. Czasem się tak złoży , że będzie taki sam w 5W30 i 5W40. A jak by się uprzeć to można znaleźć taką pare olejów gdzie 5W30 będzie miał wyższy HTHS niż ten 5W40.
 
5W30 to był Motul Specific 229.52 (sprawdziłem HTHS : 3.5)
5W40 to Ravenol RUP (HTHS : 3.9)
 
Last edited by a moderator:
No to pudło z mojej strony 😁
Myślałem o olejach z HTHS 3.7, które występują zarówno w klasie lepkości 5W30 jak i 5W40.
 
Back
Top