• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Różnice w spalaniu auta na oleju 5W30 a 5W40?

Mechanik chyba wie jak dokręcić tak myślę. A gdzie ten moment dokręcania jest podany?
 
Na opakowaniu kazdej swiecy, nie tylko moment dokrecenia, lecz kat.
 
A jak na opakowaniu swiec jest to spoko😉bo nawet jeszcze nie patrzyłem na opakowanie . Leżą sobie i czekają narazie
 
Nie wierz we wszystko, co piszą w internecie...
Ale to jest akurat fakt. Różnicę robi chociażby fakt zmiany odstępu między elektrodami na skutek ich zużycia, napięcie i temperatura iskry na skutek zużycia, bądź zanieczyszczenia elektrod. Świece z biegiem czasu mogą też nie być w stanie poprawnie odprowadzać ciepła, co zaburza parametry ich ciepłoty.
Myślisz, że dlaczego tak dużo ludzi robi "łał" jak zrobi im się podmiankę z niklowych, na irydy, czy srebro? Zmienia się charakterystyka samej iskry, paliwo zapala się wydajniej i przez pewien czas jest efekt wow.

Mechanik chyba wie jak dokręcić tak myślę. A gdzie ten moment dokręcania jest podany?
Zwykle sposób dokręcania świec jest napisany na ich opakowaniu. Poza tym serwisówka samochodu powie wszystko. A z doświadczenia, 90% mechaników dokręca świece w sposób "palcami do oporu, plus 90-180 stopni" i też, w przypadku np. NGK, Denso, czy Brisk, taka metoda jest dopuszczalna.
 
Różnicę robi chociażby fakt zmiany odstępu między elektrodami na
Nigdy nie robiłem korekty odstępu. Powinna być 0.7-0.8, mam 1.0 na irydach. Na standardowych odstępach równiez nie widziałem różnicy w spalaniu po zmianie na nowe.

Myślisz, że dlaczego tak dużo ludzi robi "łał" jak zrobi im się podmiankę z niklowych, na irydy, czy srebro?
Bo chcą mieć poczucie dobrze wydanych pieniędzy. Jak przeszedłem na irydowe ze zwykłych, to jedyny efekt "wow" jaki miałem był taki, że swieca żyje dłużej od standardowej nawet 3x. Na LPG.

Nie wiem, może ja dziwny jestem, ale nigdy nie doszukiwałem się cudów tam, gdzie ich nie ma. Jak na przykład przy absurdach w stylu litr mniejsze spalanie po przejściu z 5W40 na 5W30.
 
Nie wierz we wszystko, co piszą w internecie...
Dokładnie, tylko 😬 tu też jesteśmy w necie.
Teoretycznie różnica 5W30/5W40 jest główna w KV100C, >12.5, <12.5. A fizycznie biorąc wszystko pod uwagę, mogą być bardzo blisko, albo bardzo daleko. Nie do wyłapania, nawet na oko.
 
No spoko, tylko...co to jest ten błąd pomiarowy? Jakie wartości obejmuje? Bo widzę, że to taka najprostsza metoda na "moja racja jest mojsza, niż twojsza" ;)
 
Metrolog by się musiał wypowiedzieć, bo badań takich tu nikt nie przedstawia. A jeśli tak, to sam ten wątek od początku nie ma racji bytu.
 
W mieście nie ma opcji zbadać spalania za dużo czynników wplywa na nie. Natomiast na trasie jeśli w lato zawsze miałem spalanie 5.5 litra to jeśli zejdzie na 5.2 L to już będzie można zauwazyc(paliwo tankowane na tej samej stacji). Zresztą ja tak z ciekawości posta założyłem w tym temacie a nie z szukania pozornych oszczędności 😉
 
no to idąc tropem oszczędności paliwa związanej z olejem to auto które ma już najechane na oleju 5w40 20000 km i przez rozcięczenie paliwem zrobiło się już 5w20 to z litr na 100 zaoszczędzi 🤣
 
Ktoś tutaj nawet wstawiał oficjalne dane jednego z producentów, które pokazywały te wartości.
To jak powołujesz się na taki błąd to mógłbyś wstawić te wartości ;)
Za każdym razem w każdym wątku jesteś taki hop do przodu ze wszystkim co nakazują ksiązki, z każdą wiedza itp. a tu migasz się od odpowiedzi i próbujesz mydlić oczy zamiast przestawić wartości na poparcie swojej tezy ;)

Generalnie to no offence, ale mógłbyś trochę zluzować, bo w każdym temacie wypowiadasz się jak nauczyciele w szkole i że każdy ma wszycho wiedzieć, a forum internetowe charakteryzuje się tym, że mogą tu być ludzie z branży od chemików przez mechaników, po zwykłego Kowalskiego, co nie chce przepłacać za olej który wymyśla mu mechanik ;)
 
ja tak z ciekawości posta założyłem w tym temacie a nie z szukania pozornych oszczędności 😉
Lepiej wlej sobie coś ala AR, Oilem do paliwa i zobaczysz może te lub lepsze spadki, polecam. Możesz też zmienić styl jazdy i to przyniesie efekty na pewno. 🤫 Nie mam badań, opieram się na własnym przykładzie, jakich tu bezlik.
 
Oleje niskolepkościowe służą głównie koncernom produkującym samochody w wykazywaniu oszczędności paliwa.

Jeżeli samochód spali Ci 0.2l/100km paliwa mniej (punkt odniesienia to 10l/100km) to Tobie nie robi to żadnej różnicy, bo nawet tego nie odczujesz.

W przypadku producenta, działa efekt skali, 100tyś samochodów * 0.2litra pozwala wykazać dbanie o środowisko, niższy ślad węglowy i niższą emisję CO2.
 
Lepiej wlej sobie coś ala AR, Oilem do paliwa i zobaczysz może te lub lepsze spadki, polecam. Możesz też zmienić styl jazdy i to przyniesie efekty na pewno. 🤫 Nie mam badań, opieram się na własnym przykładzie, jakich tu bezlik.
Zalałem Amsoil PI performance i nie widzę różnicy w spalaniu. Jedynie wyższą temperaturę oleju zauważyłem po tym dodatku i katalizator bardziej pracuje
 
Odnośnie pracy silnika jak "kosiarki" pisałem tutaj. A wracając do spalania, w tym Mitsubishi jeszcze jestem w stanie uwierzyć taką różnicę, chodź na to wpływa wiele innych czynników, nie tylko olej. Lecz w tym Renault to już lekka przesada...

Co do tego spalania w Clio to sam byłem tym zaskoczony , że taki mały a potrafi tyle spalić. W silniku fabrycznie zalany był Elf Evolution 900 NF 5W40. Zadzwoniłem do ASO Zapytałem czy mam go nadal stosować to padła odpowiedź ,że raczej skłaniają się ku olejowi Elf Evolution 900SXR 5W30.Co dziwniejsze auto ma felgi na opony 195/65/R13 i takie są założone - po co mu takie szerokie??? jak do tego dodasz codzienną jazdę do pracy w mieście 8 km w jedną stronę potem 8 godzin postoju i powrót to spokojnie oczekuj spalania w granicach 9 l/100km
 
Back
Top