Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
No przepraszam, ale co post to kocopoły większe, kolejny temat w którym ktoś podjął decyzje i się burzy jak ktoś się z nim nie zgadza. Stwawiasz chochoła z którym później sam walczysz. Jednym słowem Specol 10W60 jedynym rozwiązaniem dla Twojej Hondy.olejowe miały duża sprężystość, wystarczająca do poprawnej eksploatacji. Przypuszczam, że c3 już jako pierwszy zaszkodził.
Bo były mniej "wysilone", czyli był dużo większy zapas i tolerancja na "pomyłkę". Dziś już nie ma na to kasy. Jedno takie Volvo 244 czy 245 w USA zrobiło dawno temu ponad 2 mln km, i co z tego? Teraz 500-600 tys km to już rekord.Ale z drugiej strony Mercedes W124 2,0D, albo T4 2,5 TDI raczej nie jeździły na 0W20 albo 5W30. A robiły po 1mln km.
Świadczy to o tym, że taki czy inny olej często lepiej robi właścicielowi auta niż silnikowi, oraz o tym, że ciężko zabić silnik olejem. Co ogólnie podważa sens szukania olejowego świętego Graala, ale nikt o tym nie mówi głośno, bo trzeba by było zamknąć to forum.@Ryba84 no i o czym to świadczy?
Bo wymiana oleju była co 7500km, a olej posiadał dodatki, których nie wykluczały systemy oczyszczania spalin.Myślę, że potrzebę bardzo rzadkich olejów wymusił downsizing i ekologia. Generalnie współczesne silniki są zbudowane dużo masywniej jak te produkowane 30-40 lat temu. Ale z drugiej strony Mercedes W124 2,0D, albo T4 2,5 TDI raczej nie jeździły na 0W20 albo 5W30. A robiły po 1mln km.