Podejmij w końcu decyzję. Honda dopuszcza od dwóch dekat lub nawet i dłużej 0w20 taki 5w40 nie jest już zbyt lepki? W twojej instrukcji jest 0w20 z tego co pamiętamInstrukcja moich aut nie dopuszcza sae50 ani 60.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Podejmij w końcu decyzję. Honda dopuszcza od dwóch dekat lub nawet i dłużej 0w20 taki 5w40 nie jest już zbyt lepki? W twojej instrukcji jest 0w20 z tego co pamiętamInstrukcja moich aut nie dopuszcza sae50 ani 60.
Chyba full nagaru w dpf a nie w silniku. Mam hondy więc wiem jak są czyste moje silniki środku, regulacja zaworów co 30-40 tys km.Większa lepkość niż w30 w Japończyku i jazda po mieście na krótkich odcinkach to proszenie się o zapieczone pierścienie i problemy ze zmiennymi fazami rozrządu, na trasy dla przedstawiciela może być. Oleje fullsaps to full nagaru. Wlej sobie nowoczesny 0w20 zobaczysz, że auto łatwiej się będzie wręcało na obroty mniej paliło.
Czy luz zamka 0,6 mm dla pierścienia kompresyjnego i średnicy cylindra 75 mm to pierścień zużyty?@Hubert1
Ja myślę, że każda lepkość wg SAE (dopuszczona do używania w danym silniku) jest wstanie zapewnić powierzchni cylindrów podstawową ochronę przed zużyciem jeśli olej ma poprawną formulację, nie jest przesycony wysoką zawartością sadzy lub "doprawiony paliwem".
@killg
Jeśli silnik zużywa nadmierną ilość oleju po obniżeniu lepkości i zostało to stwierdzone, że zjawisko występuje w wyniku przedostawania się nadmiernej ilości oleju w sekcji Tłok-Pierścień-Cylider, oznacza to, że silnik jest zużyty albo źle złożony/zaprojektowany.
Zwiększone zużycie oleju (niezależnie od oleju) powoduje np. wysoki stan czyli max i ponad max. Jako użytkownik D serii pewnie też to zauważyłeś.
Natomiast na wysokich obrotach zawsze będzie żłopać więcej to oczywista oczywistość, dlatego jeśli ma konsumować olej to nich spala czyściej czyli normy C2, C3. Mniej syfu wszędzie to same zalety.
Szlam pod pokrywą zaworów to raczej od interwałów wymiany oleju.Chyba full nagaru w dpf a nie w silniku. Mam hondy więc wiem jak są czyste moje silniki środku, regulacja zaworów co 30-40 tys km
Jeżeli silnik ma wadę konstrukcyjną, to oczywiste, że żaden olej na to nie pomoże...A powiedzcie, czy oleje mid saps pomagały coś na wadliwe pierścienie w tsi/tfsi?
Bo w r serii hondy z rocznika 2012 i początku 2013 w których były wadliwe pierścienie tlokowe(81x1,0x0,8x1,5 dwuczesciowy) to C3 nic nie dawało i wszystkie te silniki zalewane shell helix aml 5w30 żarły hektolitry oleju silnikowego a jeżeli się jakiś trafił przynajmniej ja o takim przypadku słyszałem od początku 5w30 a3 i brak poboru oleju silnikowego.
Mnie się wydaje, że olej ma najgorzej zimą i należy wymieniać olej na zimę a nie na wiosnę/lato. Przepracowany olej zimą z lata robi się chyba bardziej gęstszy, gdy jest zmrożony po postoju nocnym. Do tego dochodzi skraplanie się wody zimą. Tak mi kiedyś też powiedział mechanik, który jeździ na różne szkolenia. Tak im mówili. Pytałem kiedyś w ASO Toyoty kiedy lepiej zmieniać do hybrydy olej. Zdecydowanie lepiej na zimę. Raczej każdy ma swoje widzi mi się, kiedy lepiej.I jak powtarzam nowy olej najlepiej lać w miesiące maj/czerwiec czy lipiec/sierpień gdy ma najgorsze warunki pracy i lata co raz cieplejsze.