soszo
Moderator
- Samochód
- Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
@Piotr_the co ma KV40 do tego czy olej jest 0, 5 czy 10W.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Kanał oglądać można ale linkowac nie ma potrzeby. Wydaje mi się, że niektóre próbki są bekowe. Np spadek lepkości o ok 50% przy tym znaczny wzrost indeksu lepkości. Benzyna w oleju będzie miała negatywny wpływ na modyfikator lepkości wie raczej indeks powinien być mniejszy przy rozcienczeniu.Oglądasz filmy na YouTube R2D tu na forum zakazane i jak spada lepkość w 40 czy 100 C to pewnie i w 150C.
Ja wspomniałem o gęstości oleju a nie lepkości. Przepracowany olej z lata w zimie po nocy będzie bardziej gęsty niż olej świeży. Co jest jednoznaczne z jego jeszcze gorszą pompowalnością przy zimnym rozruchu.Oglądasz filmy na YouTube R2D tu na forum zakazane i jak spada lepkość w 40 czy 100 C to pewnie i w 150C. Degradacja oleju też następuje wraz z przejechanymi kilometrami, wolę mieć słaby olej w zimę gdy nie robię tras w upały zapakowany z klimą, a raczej jadę spokojnie bo ślizgawka i raczej nie przegrzeje silnika na autostradzie czy w korkach. Co lepsze wymieniasz w październiku jeździsz po mieście i twierdzisz oleju nie ubywa nawet przybywa, wyjeżdżasz na wakacje w sierpniu i na autostradzie zjadło ci miarkę oleju, a może też sporo benzyny z oleju wyparowało, hybrydy podlewają! Nie mówimy o przegięciu z wymianą oleju po 20 cz 30 tyś gdzie pewnie wzrasta lepkkość.
Nie!wyrażona w kg/m^2, tak?
Metry sześcienne, m^3. Nie metry kwadratowe. Gęstość to waga w objętości, nie wciskaj ludziom kitu bo uwierzą.Nie wiem, ja widzę przy parametrach oleju wyrażoną w kg/m^2 przy badaniu laboratoryjnym takiego oleju. Mniejsza o to, nie istotne. Gęstość oleju nowego 0W-20 i 5W-40 jest praktycznie taka sama. Tutaj mówimy o oleju przepracowanym z lata używanego dalej zimą i zimnych rozruchach. Skoro coś napisałem nie tak to się wykaż wiedzą i naprostuj to.
Tak, mój błąd. Zerkałem do kart technicznych i jak byk jest m^3... Nie wiem skąd tę dwójkę/kwadratowe wziąłem. Pewnie na szybko ukradłem z KV...Metry sześcienne, m^3. Nie metry kwadratowe. Gęstość to waga w objętości, nie wciskaj ludziom kitu bo uwierzą.
Urok forów internetowych!Więc jeśli ktos ma taka wiedzę z fizyki, to jak taka osoba moze innym merytorycznie polecac cokolwiek zwiazanego z olejem?
Paliwo reaguje z VM więc im mniej tym lepiej. Hybrydowe oleje biorą to pod uwagę, zreszta do niskich lepkości trzeba ich mniej. Nowe VM są już bardziej odporne. Wiec wszystko po trochu.Jeżeli indeks lepkkości VI jest większy to lepiej, a jeżeli podlewa auto paliwem to lepszy niższy? O co chodzi degradację modyfikatorów lepkkości VM czy ich rodzaj czy coś innego?