• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AR9400

@witkacy7 do vvti nawet może 9400 nie byłby taki zły. Ma co prawda słabszy pakiet myjący (jak w 9200), ale za to z molibdenem w składzie😉 Cena korzystna. No i ostatnio wyższa cena 9100 jak i obecnie zerowa dostępność nie zachęca
 
To mój pierwszy wpis na forum. W związku z tym, dzień dobry wszystkim. Opiszę moje obserwacje po zastosowaniu AR9400. Auto to Volvo V50 1.8, fordowski Duratec, z 2004r. W lutym 2022 silnik przeszedł mały remont. Nowe pierścienie, obróbka głowicy i niejako przy okazji, czyszczenie misy olejowej. Wymienione tylko to co trzeba. Zawór odmy i EGR też nowe. Przed remontem silnik zalewany Elf Evo 900 SXR 5W30. Dolewki Elf lub Orlen MxEx F. Po remoncie na ok. 2000km zalany mix Elfa, Orlena i Fanfaro, wszystkie w tej samej normie. Potem czysty Orlen MxEx F. Po ok. 1000km postanowiłem zalać AR9400. Po przejechaniu kolejnego 1000km zauważyłem, że olej zrobił się znacznie ciemniejszy niż mix użyty na dotarcie. Dodatkowo mam wrażenie, że silnik nie osiąga takiej temperatury jak na czystym oleju. Przynajmniej wskaźnik to sugeruje. Innych różnic nie zauważyłem. Nie jeździłem zimą na czystym oleju więc trudno powiedzieć czy rozruch z AR9000 był łatwiejszy. Przed remontem silnik kiepsko odpalał, był ospały i palił dobre półtora litra więcej. Teraz będę wymieniał olej na Motorcfafta. Spróbuję wyłapać różnice. Szczególnie różnice w temperaturze silnika. Trzeba będzie odkurzyć gadżet do OBD.
 
Mam 1.6 MPI W Golfie Plus sprowadzanym z Niemiec. Ma przejechane lekko ponad 100 tys. Z tego co widzę tam w Niemczech z wymianą oleju jest sprawa dość dziwna. Jak z 3 razy był wymieniany, to dobrze. Czy mogę dorzucić ten dodatek bez żadnych obaw? Niedawno zmieniałem olej (Meguin Super Leichtlauf)
 
@Guti14 Masz dobry olej zalany, teraz wlałbym jakaś płukankę LL na ten interwał do Meguina, żeby trochę "posprzątała" po tych "częstych" wymianach oleju. Dodatek wlałbym dopiero na następny interwał.
 
Wcześniej zrobiłem płukankę LM (biała) i zauważyłem, że ten Meguin dość szybko ściemniał po wymianie. Po prawdzie Ar9400 zadziałał by trochę jak płukanka długodystansowa, bo to wielofunkcyjny dodatek. Zastanawiam się tylko, czy jest możliwe, żeby coś się przytkało w filtrze czy kanałach olejowych jeśli silnik jest zapuszczony.
 
Nie, chemia Archoila nie rozpuszcza nagaru w takim stopniu i w taki sposób, ona to robi powoli, właśnie żeby przeciwdziałać takim zjawiskom.
 
To teraz pytanie tylko, czy wlać ar9400, który redukuje tarcie, ale też myje dodatkowo i jest w cenie płukanki, czy dodać go przy następnej wymianie. Nie ukrywam, że płukankę LL dodałbym dopiero pod koniec jakby miało zostać z 3 tys km do zrobienia na starym oleju.
 
@Guti14, podchodzisz do tego golfa jak pies do jeża ...

Wariant 1
Wlej płukankę postojową na 15 minut, wymień olej i normalnie eksploatuj samochód.

Wariant 2
Wlej najtańszą płukankę postojową do starego oleju na 15 minut.
Zalej silnik olejem przejściowym.
Wlej Oilem i przez godzinę płucz silnik.
Potem wymiana na olej docelowy i normalna eksploatacja.
To procedura opisana na stronie Yacco

Wariant 3
Wlej płukankę postojową na 15 minut, zlej stary olej.
Wlej olej przejściowy i płukankę długodystansową.
Po 3-5 tys km OIlem na 1h i wymiana na olej docelowy.

Ja stawiałbym na wariant pierwszy ze względu na to, żeby się przekonać jaką igłę przywiozłeś z tego rajchu.
 
Jestem już po wariancie nr1. Zrobiłem ok.1500 km na nowym oleju, bez żadnych ubytków. Myślę, że spróbuję już teraz tego Ar9400 a nie dopiero przy następnej wymianie.
 
To silnik który prędzej zaskoczy Cię jakimś zapoceniem na łączeniach, niż spalaniem oleju. Miałem Golfa V w wersji Plus z tą jednostką i ruda skutecznie odwracała uwagę od jednego małego zapocenia.
 
Mój jest suchy i rudej brak, ale dzięki za ostrzeżenie
 
Z dodatków Archoil to 9100 ma najlepsze właściwości myjące jeśli już
 
Ar9400 lepiej sprawdzi się w A4/B4 full saps czy lepiej C3 mid saps?
 
@wlyszkow, zrób może esej, który dodatek z jakim najlepiej olejem i dlaczego taki mix najlepszy i do jakich silników. Można by takie coś opracować i wrzucić jako temat nadrzędny w wątek "dodatki".
 
Dobry pomysł
 
Back
Top