• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AR9400

Teraz kupiłem butelkę 9400, na wiosnę przy wymianie oleju wleje do 1.4 16v Fire, zobaczymy co pokaże, już miałem 9100 w silniku więc będę miał porównanie.
 
Wygrałem życie, kupiłem w ubiegłym roku 4 puszki AR9400 w promcyjnej cenie 49zł/szt. AR9100 i 9200 kosztował wtedy ponad 90 zł. 😉
 
Ja też będę zalewać 9400 zamiast 9100. Zobaczymy czy jest jakaś różnica. Jeden plus 9100 mam już udokumentowany przy Hyundaiu, ale poczekam do końca interwału, gdzie zostało mi 2 tysie km.
 
@wlyszkow Sugerując się tym co napisałeś o składzie AR9400 to podobną ilość Mo daje Ceratec w 300 ml. W sumie to szkoda, że nie ma analizy, byłaby jasność co i w jakich ilościach tam siedzi i czy warto.
 
Tu jest analiza uoa m.in z 9400. Porównując z analizą świeżego oleju to jest dodatkowo ok 300ppm Mo (może 350) i ok 140-150ppm Mg.
 
Sporo Mo. Tam było też 100 ml ar9200. Część pierwiastków może jest też z tego dodatku
 
@soszo Tak się zastanawiam czy warto byłoby robić mix z 9200V2 i 9100 🤔. Z drugiej strony duża ilość jednego dodatku obniża zawartość drugiego i tych zawartych w oleju oraz zmienia parametry.
@Hlava Sam AR9200V2 dodaje ok 200 ppm Mo na 5L oleju. Natomiast AR9200V2 i AR9100 chyba nie zawierają Mg, może śladowe ilości.
 
@Iron ar9200 zawiera sporą dawkę magnezu. To z niego chyba jest nawet niezły pakiet myjący 😉 9100 bardziej z boru "korzysta"
 
Pytanie co @Iron chciałbyś osiągnąć
 
@Hlava Dobre pytanie 🤔. Jest taki jeden uniwersalny środek Archoil co zawiera to wszystko co mają osobno 9100, 9200 i 9400? Chyba by się nie kalkulowało 😏, marketing też musi mieć swoje miejsce jak każdy produkt z osobna, który musi znaleźć nabywcę. Skoro jeden opiera się o drugi to można zrobić jeden ze wszystkim i wcale nie musi być droższy. No ale j/w, dane produkty muszą znaleźć swoją niszę i się sprzedać.
 
Zwykle polecany jest przy starszych autach najpierw 9100 na względnie czysty silnik później 9200. 9400 bardziej do MPI
 
Jest taki kanal na yt, warsztat samochodowy. Często tam wspominaja, zeby profilaktycznie przy pewnym przebiegu oddac auto na przeczyszczenie dolotu. Od dluzszego czasu nurtowalo mnie, czy używając cudownych dodatkow mozna polepszyc spalanie, ograniczyc sadze i tym samym utrzymac w czystości dluzej kolektor dolotowy. I tak sie stalo, ze przed świętami spotkałem tego pana, prowadzącego kanal. Potwierdził mi, ze klienci wspominaja, ze używają dodatkow, ale z jego doseiadczenia nie przyczynia sie to w znaczacy sposób do utrzymania czystości w dolocie, przy pewnych przebiegach silnik A ma zawsze podobnie uwalony dolot.

Więc ja przyjmuje, ze dodatki w tym aspekcie nie pomagaja.
 
@sprajt2 Dlatego ja w najbliższym czasie w swoim dieslu biorę się za wyjęcie i kompleksowe czyszczenie kolektora ssącego, przepustnicy i EGR.
 
Pewnie, że tak. Gdzie tylko da się to łatwo rozpiąć i wyjąć to zdecydowanie rwać i ręcznie usuwać zamiast pchać to w silnik.
 
Jest sens stosować ten specyfik do toyoty 1.4 VVTi z przebiegiem 260tys km, poprzedni właściciel raczej mało dbał o samochód i miał raczej długie interwały olejowe? Ja aktualnie wymieniam od 30tys olej co 10tys km z płukanką ar2820.
 
Back
Top