• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ARCHOIL AR6900-D MAX - dodatek do oleju napędowego

Tak jak kiedyś już pisałem; stacje Shell w W-wie kupują paliwa z różnych baz paliwowych. Są to paliwa z ORLEN-u, bądź z Lotosu. Dodatki Shell-a są dodawane w bazie podczas tankowania cysterny. Tak więc jest bardzo prawdopodobne, że karty paliwowe dotyczą paliw bazowych, czyli standardowych, a dane paliwa po uszlachetnieniu nie są podawane. Muszą jednak nieco różnic się od standardowych, bo silnik w przypadku użytkowanych przeze mnie aut pracuje na V-Power diesel lepiej. Zapewne są więc w dodatkach poza środkami czyszczącymi i smarującymi są również składniki podwyższające liczbę cetatową.
 
@SACZI @STREAM-HD Uchem, normalnie słychać różnicę. Czy to coś nadzwyczajnego?
Myślę że każdy z nas jako fani motoryzacji bo chyba inne osoby nie wchodzą na forum i nie robią analiz olejów jest w stanie wychwycić nawet subtelne różnice w pracy silnika. Ja piszę to wszystko w odniesieniu do 6 cylindrowego diesla BMW M57N
 
Last edited:
Nie wiem jak inni, ale ja nie kupuję tych opowieści, że zmienia się dźwięk silnika od paliwa innej firmy, które muszą spełniać takie same normy. Co by tam się musiało dziać od paliwa, żeby ta kupa metalowych elementów, która ma ścisło ustalone warunki pracy, wydawała inny dźwięk i to na tyle, że człowiek słyszy różnicę? Poprostu tego nie kupuję. Wlewacie z przeświadczeniem, że będzie inaczej i zaczynacie słyszeć bo chcecie słyszeć te zmiany, ale nie będę się kłócił :) Nie jestem specjalistą, nie słuchałem gromady silników.
 
Last edited:
@STREAM-HD zgadzam się z Tobą w 100%, no ale może się nie znam. Wieloma dieslami jeździłem nowymi i starymi, różne paliwa zalewałem a także różne dodatki stosowałem i nigdy jakiejś specjalnej różnicy moje ucho nie wyłapało. Wracając na tor tego tematu, @wlyszkow masz może wiedzę, czy bezpieczne jest łączenie ar 6900 d-max z depresatorami (ostatnio zakupiłem K2 dfa-39) czy lepiej ich razem nie łączyć?
 
Zupełnie nie chodzi tylko o wrażenia słuchowe. Zmienia się liczba cetatowa paliwa i dlatego silnik pracuje bardziej miękko. Daje się to odczuć zwłaszcza podczas uruchamiania zimnego silnika.
 
Rozumiem Od tego jest chyba forum żeby wymieniać się doświadczeniami.
Nie mam zamiaru robić pomiarów laboratoryjnych o mierzyć ile dB ma silnik na którym paliwie. Jak widać w historii tego wątku nie są to tylko moje spostrzeżenia co do pracy silnika. Verva vs VPower itp.
Nie wiem jaki miałbym mieć cel w tym żeby naginać fakty w którąkolwiek stronę. Nie pracuję w branży paliwowej ani chemii motoryzacyjnej.
Jeśli na forum byłyby tylko wykresy, analizy i zakaz wypowiedzi jeśli ocena jest niepoparta wynikami badań to te forum byłoby martwe.
 
Z dołu zbiera się wiele lepiej jest jakby więcej momentu.Mowa tu Archiol plus Vpower to nawet moja żona i syn zauważyli.Np.z paliwami Orlen nie było takiego efektu a nawet bym powiedział veva plus Archiol bardziej zamulone auto
Również taki efekt zauważyłem na tym zestawie Shell.

Orlen wyczuwalnie gorzej od dołu bo przy wyższych prędkościach generalnie wyrównuje się moje odczuwanie mocy:)
Post automatically merged:

Jeśli możesz poproś o takie świadectwo jakości na stacji orlen. Mi pani nie pozwoliła zrobić zdjęcia ale parametry smarności paliw ON Verva i Efecta biły na głowę parametry paliw sprzedawanych na stacjach shell. 230 um miała verva i 190 ųm efecta.
I tego się obawiam bo zawsze jest jakieś drugie dno jeśli nie mamy wiedzy szczegółowej w jaki sposób tą smarność osiagnieto.

Jesli dodatkami metalicznymi to .... uprzejmie dziękuję :)
 
Wyraźnie słychać inną pracę wtryskiwaczy .Nie ma takiego klekotanie/cykotania.A różnica jest słyszalna bo kilka osób zwróciło na to uwagę
 
Przepraszam, ale na dole jest dziwny zapis na tym świadectwie jakości. "Pozycje nr x x x przepisane z.." oznacza to że paliwo w zbiorniku było badane ale niekoniecznie jest to to co trafiło do cysterny(?), albo dopiero do tego paliwa został dodany dodatek. Ale jeśli by tak było jak na tej karcie to paliwo idealne do doprawienia go dodatkiem AR, bo smarność trochę poprawioną ma, a reszta "w normie".
 
ogólnie to wszyscy mnie rozbrajacie z tym zbieraniem się od dołu, od góry itp.. co za problem kupić kostkę obd i dedykowaną appkę ze sklepu play, która zrobi wam pomiary 0-100, 100-200?... wtedy wyjdą wam te "różnice" podpowiem - wyniki na każdym z paliw będą takie same :) ewentualnie na olx można wypożyczyć Racelogic, Dragy itp jak chcecie mieć jeszcze dokładniejsze pomiary :)
 
ogólnie to wszyscy mnie rozbrajacie z tym zbieraniem się od dołu, od góry itp.. co za problem kupić kostkę obd i dedykowaną appkę ze sklepu play, która zrobi wam pomiary 0-100, 100-200?... wtedy wyjdą wam te "różnice" podpowiem - wyniki na każdym z paliw będą takie same :) ewentualnie na olx można wypożyczyć Racelogic, Dragy itp jak chcecie mieć jeszcze dokładniejsze pomiary :)
Każdy wypowiada się o swoich odczuciach.Moja żona nie ma zielonego pojęcia że dodaje jakiś dodatek do paliwa a sama się wypowiedziała że jakoś lepiej się auto zbiera.
Zresztą zauważyłem że jesteś anty na wszystko co ktoś się wypowie
 
Rozumiem Od tego jest chyba forum żeby wymieniać się doświadczeniami.
Oczywiście, że tak. Dyskutujmy o swoich obserwacjach, wyrażajmy swoje zdania, ważne aby wszystko zawsze trzymało się kupy i miało sens.
 
@jedrek1980 hmm to chyba mnie z kimś mylisz :) a jest tutaj kilka takich osób :) nie, po prostu raczej jestem zwolennikiem mierzenia w jakikolwiek sposób (przynajmniej próbowania) czy to poprzez śledzenie parametrów live data, czy to jakichkolwiek pomiarów przyspieszeń. Sam miałem taką zajawkę, bo wkręcałem sobie różnice na dodatkach i paliwach (przy benzynie), podłączyłem kompa i zrobiłem logowania :) 0-100 niemierzalne i pomijalne, 100-200 różnice były rzędu 0,7-0,8 sek powtarzalne, więc też bez szału. Być może charakterystyka i krzywa momentu delikatnie się zmienia, stąd inne odczucia. Na pewno na moc nie wpływa to w żaden bądź w pomijalny sposób (takie różnice 100-200 czasowe to jest może jakieś 2% zmiany mocy w porównaniu do tej wyjściowej)
 
Nie no ja nie mówię że jest plus nie wiadomo ile koni i momentu.Ale na 100%jest odczuwalna różnica.
Tak jak pisałem wcześniej żona nie wie że leje jakieś cuda do paliwa a sama zauważyła różnicę
 
@jedrek1980 hmm to chyba mnie z kimś mylisz :) a jest tutaj kilka takich osób :) nie, po prostu raczej jestem zwolennikiem mierzenia w jakikolwiek sposób (przynajmniej próbowania) czy to poprzez śledzenie parametrów live data, czy to jakichkolwiek pomiarów przyspieszeń. Sam miałem taką zajawkę, bo wkręcałem sobie różnice na dodatkach i paliwach (przy benzynie), podłączyłem kompa i zrobiłem logowania :) 0-100 niemierzalne i pomijalne, 100-200 różnice były rzędu 0,7-0,8 sek powtarzalne, więc też bez szału. Być może charakterystyka i krzywa momentu delikatnie się zmienia, stąd inne odczucia. Na pewno na moc nie wpływa to w żaden bądź w pomijalny sposób (takie różnice 100-200 czasowe to jest może jakieś 2% zmiany mocy w porównaniu do tej wyjściowej)
Zobacz to:

- zakładamy, że przyspieszenie jest takie same na obu paliwach tak będzie wynikało z pomiarów- zgoda

- natomiast rozkład może być rożny i na jednym paliwie jest moment większy być może kosztem mocy i jej rozkładu względem obrotów

- dodatkowo im mniej lepki olej napędowy (wyższa LC w mocnym uproszczeniu) tym mniej kaloryczny dlatego po niektórych hiperdoatkach pali więcej

Czasem subiektywne odczucia dają więcej informacji niż suche pomiary bez kontekstu choć sam jestem zwolennikiem dobrze przeprowadzonych pomiarów
 
ogólnie to wszyscy mnie rozbrajacie z tym zbieraniem się od dołu, od góry itp..
Mam ciężkie auto (ponad 2T) z 2.0dCi i automacie. Jadąc na 6 biegu powiedzmy 130km/h każda próba przyspieszenia nawet niewielka kończyła się redukcją do 5. Po zastosowaniu AR6900D-Max i wypaleniu całego zbiornika zauważyłem, że taki sam manewr nie powoduje już redukcji tylko auto przyspiesza na 6 biegu. Dopiero głębsze wciśnięcie gazu powoduje redukcję. Może zwiększył się moment obrotowy albo tylko przesunął się w okolice tych obrotów silnika, nie wiem. Wrażenie mam też takie, że auto bardziej żywiołowo reaguje na każde wciśnięcie gazu. Także nie do końca zgadzam się z tym że dupohamownią da się czegoś wychwycić, a tylko cyferkami, chociaż oczywiście cyferki są dokładniejsze.
Nie wiem jak inni, ale ja nie kupuję tych opowieści, że zmienia się dźwięk silnika
Z racji wykonywanego zawodu muszę mieć słuch lepszy/bardziej wyczulony niż przeciętny człowiek. Poprzednim autem z 1.9dCi zrobiłem 200kkm tankując praktycznie tylko na Orlenie (zwykły ON). Zawsze uważałem że ten silnik pracuje głośno ale nawet nie pomyślałem o paliwie. Uważałem że pewnie jest wyeksploatowany lub wtryski już mają dość. Zmieniłem auto na 2.0dCi dalej tankując na Orlenie. Oczywiście kultura pracy się poprawiła bo auto dużo młodsze, mniejszy przebieg itd. Ale mimo wszystko jak dla mnie dalej za głośno "klekotał". Zatankowałem na Lotosie (zwykły ON) i po przejechaniu 100km usłyszałem wyraźną różnicę w pracy silnika - zaczął pracować ciszej i z mniejszymi wibracjami. Teraz kończę pierwszą butelkę AR6900D-Max i jest jeszcze ciszej, a wibracje odczuwalne w kabinie zmniejszyły się praktycznie do zera. Także uwierz mi da się usłyszeć różnicę 😉
 
Być może charakterystyka i krzywa momentu delikatnie się zmienia, stąd inne odczucia. Na pewno na moc nie wpływa to w żaden bądź w pomijalny sposób (takie różnice 100-200 czasowe to jest może jakieś 2% zmiany mocy w porównaniu do tej wyjściowej)
zgadzam się z Tobą ;) dlatego też napisałem jak wyżej
 
Efekty odczuwalne 20,CDTI 160 ps dopiero wyraźnie odczuwalne doświadczyłem w Niemczech na paliwie Aral Ultimate .
Naciskasz gaz leciutko , lekki pomruk z pod maski i nie wiesz kiedy masz 100 .
A namierzalne to takie, że na zbiorniku zawsze jadąc z Niemiec do Polski zrobiłem około 100 km więcej jadąc przez Bawarię , górki, i zawsze szybciej niż po krajowej AT , gdzie średnia wychodziła 118 km h .
Każdy kto jeździ regularnie do Niemiec potwierdzi , że na ich paliwie zrobi więcej , niż na Polskim i na Polskim silnik głośniej rzęzi.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top