• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Okej, tylko jak ten współczynnik przekłada się na pracę czy zużycie silnika. Bo to, że zrobi mniejszą skazę na maszynie 4ball czy w testach Piotra to mnie nie przekonuje. Lubię sprawdzić takie rzeczy w praktyce. Tylko, że teraz w Pandzie mam orlen clasic 5W40+AR 9400 to wyniki mogą być wypaczone ;)
Tarcie jest przyczyną zużycia ;-)
 
OK, teraz w drugą stronę, czyli powszechny PSJ (PIxxx Styl Jazdy) - czy jest sens dodawanie modyfikatorów tarcia?
Ja u siebie obserwuję podczas monitoringu temp oleju obciążenie silnika na poziomie 30-50%, czasem na skrzyżowaniu chwilowo dochodzi do 80-90% (cokolwiek te % znaczą)
A ile % pokazuje podczas spokojnej jazdy ok 1500rpm?
 
Kwestia podejścia do auta, jak dbasz tak masz.
 
A no tak mam. Nie jestem z tych co nigdy nie uzywali dodatków i sa na "NIE". Po prostu w moim przypadku to przerost formy nad treścią.
W kwestii dodatków do paliwa czy oleju uznałem, że "one shot" do benzyny raz do roku wystarczy i na tym koniec z dodatkami.
 
Last edited:
Ja też tak teraz mam, chociaż moje 1.4 pod moją nogą podejrzewam że nie ma lżej od 2.0 @wlyszkow . Jakoś nie mogę się przekonać do zalewania dodatku przy wymianie oleju co 7500 kilometrów. Coś tam miałem raz, zalewałem płukanki LL, ale jakbym oprócz oleju miał kupować jeszcze dodatek to bym zbankrutował ;) Czasami korci, bo lubię eksperymentować, ale płukanka LL co 4 wymiany (po każdym dużym serwisie) i coś do paliwa jak nie leję premium to i tak wystarczający dodatkowy wydatek :)

Przez Alfy przeszło tego dużo więcej, w zasadzie każdy olej jeżeli nie lałem 300V dostawał jakiś dodatek.
 
Bez przesady... poza tym na nośnik dodatku wystarczy, że będzie olej spełniający wymagane normy bo i tak wiele się nie różnią składem tradycyjne oleje a ceną owszem potrafią.

Ja 0W16 miałem Mannola, nic tańszego nie znalazłem.
 
Ej no weź ta bądź ta. Gdzieś jest granica ile można kasy wydawać na samochód/forum. Nie znaczy to , że jak wydam 100PLN więcej to pójdę pod most mieszkać. Są inne wydatki np kwiaty dla żony może być z tego więcej pożytku niż z analiz czy dodatków ;)
 
Ja trzymam minimum 2000 obr; nawet jak dieslem jeździłem.
A to da się inaczej? :D Ja też jeżdżąc dieslem staram się nie schodzić poniżej 2000 obrotów, szkoda dwumas katować :).
Co do obciążenia, sprawdzę przy najbliższej okazji.
Z tego co kojarzę, na jałowych obrotach dochodzi do 10%, z klimatyzacją jakieś 15%.
W kwestii dodatków do paliwa czy oleju uznałem, że "one shot" do benzyny raz do roku wystarczy i na tym koniec z dodatkami.
Ja nawet w dieslu zaczynam dochodzić do takich wniosków, ewentualnie dla jakiegoś efektu placebo zostanę przy mannolu. A tak według zaleceń, raz na rok Unik+ do paliwa, przegonić po ekspresówce i tyle. Skąd taki wniosek? Używałem już AR-a, Kleen-Flo, teraz zalałem mannola i...na mannolu może jest subiektywnie trochę ciszej, poza tym na żadnym nie zauważyłem różnic, ani w spalaniu, ani w częstotliwości wypalania DPF-u, ani po ilości syfu w dolocie, ani moja dupohamownia nie czuje żadnych dodatkowych profitów. Kończę co mam i chyba kończę też z dodatkami, ewentualnie, jak mówiłem, zostanie mannol, póki nie zdrożeje :p.

A w kwestii dodatków do olei, ostatnio był poruszony temat dodawania AR-a do oleju motocyklowego i @wlyszkow, pomimo że naprawdę go szanuję i cenię wiedzę, którą posiada, udzielał mi tak zdawkowych odpowiedzi, że kompletnie mnie do stosowania tego dodatku nie przekonał, nawet pomimo, że miałem chęć zalać go do torowej Ninji, której powoli zaczyna kończyć się sprzęgło, tak po prostu dla hecy, ale...jakoś mi przeszło i te 90zł wolę dołożyć do oleju ;).
 
🤣🤣🤣
👍👍
Post automatically merged:


Opłacsz forum, analizy, Bóg wie co jeszcze i póki co nie zbankrutowales.
To od 90pln za ar miałbyś iść pod most mieszkać?
😉😁🤣
Ufunduj mi, od 90 złotych pod most nie pójdziesz.
Post automatically merged:

Nie szkoda Ci panewek?
Nastepny właściciel będzie sie martwił.
 
Last edited:
Bez przesady... poza tym na nośnik dodatku wystarczy, że będzie olej spełniający wymagane normy bo i tak wiele się nie różnią składem tradycyjne oleje a ceną owszem potrafią.

Ja 0W16 miałem Mannola, nic tańszego nie znalazłem.
Czyli Mannol nie taki straszny ;-), inna sprawa jakby radził sobie solo.
 
WTF?
 
Zrobić sciepe dla admina... Sam cuś przeleje.
 
Butelczyna 200ml AR9200 przyjedzie do Ciebie ;)
 
Wiesz, że nie leję dodatków, na złą drogę chcesz mnie sprowadzić? 👿 Drugi mod będzie ksycał :p
 
No spoko, dzięki. Zaleję do świeżego oleju OEM KIA, ale jak się zabije bo mi hamowanie silnikiem przestanie działać to będę cię straszył po nocach :p
 
Back
Top