wlyszkow
Użytkownik
To zależy od kondycji i użytkowania. Im silnik ma trudniej tym dodatek daje więcej. Od tego są dodatki.
Przykład, w podpisie mam 0W16, najtańsze jakie znalazłem HC, dodałem 9100, po kilku dniach jazdy miał 3.7% benzyny w oleju i lepkość 7.0 w 100C a zalecany olej to 0W20 C5 z lepkością 7.7 i wyższą HTHS. Poziom żelaza 3ppm w oleju.
Potem wyjazd pełnym ogniem 2x ~500km, czerwone pole, bicie Vmax itp
Po powrocie 6.5% benzyny w oleju, lepkość 6.4 tylko a żelaza 5ppm. Brak użytku oleju ani zmiany koloru nawet.
9200v2 natomiast pierwszy trudny test w PL miało wiele lat temu w RSMP w Subaru N grupowym jako jedyne z olejem 10W30 zamiast 15W50 jak inni. Osiągi lepsze, kierowca zadowolony, 2 sezony jeździł zero pracy przy silniku.
Przykład, w podpisie mam 0W16, najtańsze jakie znalazłem HC, dodałem 9100, po kilku dniach jazdy miał 3.7% benzyny w oleju i lepkość 7.0 w 100C a zalecany olej to 0W20 C5 z lepkością 7.7 i wyższą HTHS. Poziom żelaza 3ppm w oleju.
Potem wyjazd pełnym ogniem 2x ~500km, czerwone pole, bicie Vmax itp
Po powrocie 6.5% benzyny w oleju, lepkość 6.4 tylko a żelaza 5ppm. Brak użytku oleju ani zmiany koloru nawet.
9200v2 natomiast pierwszy trudny test w PL miało wiele lat temu w RSMP w Subaru N grupowym jako jedyne z olejem 10W30 zamiast 15W50 jak inni. Osiągi lepsze, kierowca zadowolony, 2 sezony jeździł zero pracy przy silniku.