Snajperov
Użytkownik
- Samochód
- E39 530iA (M54b30)
- Marka samochodu
- BMW E39 530iA Touring M54b30
- Budżet/ile litrów
- 30PLN/1l, 6.5l oleju wchodzi
- Styl jazdy
- Silnik
- R6 3.0 M54b30
- Data produkcji
- 2001
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W-X lub 5W-X gdzie X : {30,40,50} i normę BMW LL
- Jaki olej masz obecnie
- 5W30 (nie wiem jaki)
Dzień dobry (moj pierwszy temat)
@poziom1989 Dorwałem fajne, bardzo zadbane e39 z jasnym wnętrzem i bananowa skora z tym motorem
Wiem, ze ten silnik jest bardzo wrażliwy na jakość oleju ze względu na inna konstrukcje pierścieni niż poprzedni M52.
Kompresja mojego egzemplarza M54b30 przed zakupem
1x "prawie" 9,
5x 10-12 bar
Wcześniej jeździłem Toyota Carina 3S-FE; miasto na pełnej przepustnicy obroty do 3k, rzadko 4k. Trasa zawsze do vmax kolo 5200 rpm, nawet przez klikanascie godzin (Chorwacja) z przerwami na tankowanie LPG.
Lałem vavoline VR1 5W50, bo miałem przekonanie, ze silnik, ze mną lekko nie ma. Zmniejszyło to pobór oleju prawie do zera (poprzedni właściciel narzekał).
O BMW zamierzam bardziej dbać, ma zdrowa blachę i fajne wnętrze. instrukcja zaleca: 0W-X lub 5W-X gdzie X : {30,40,50} i norme BMW LL.
Domyslam sie, ze skoro woz z 2001 to chodzi o BMW LL-98 (01?)
Obecnie jest 5W30, ale jakoś nie mam przekonania, czy taki olej jest odpowiedni do bardzo szybkiej jazdy z obrotami powyżej 5500 przez x godzin.
W planach mam zakup ODBC II i analizę temperatur jakie osiąga mój olej w różnych warunkach. O ile się nie mylę to mamy w M54b30 fabryczny czujnik temp oleju. Mam nadzieje, ze to coś wniesie do tego wątku. Postaram się to zmierzyć po dłuższej trasie nocą z większymi prędkościami, jednostajnie obroty pewnie 5200-5900.
Co Ty o tym myślisz (czy jest sens 50)? Nie mam, aż takiego budżetu, żeby kupić to japońskie 0W-50. Zainteresował mnie
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40.
Myślałem tez o XADO Atomic Oil 5W-50 SL/CF, ale nie mogę się doszukać opinii na jego temat.
Rzekomo PAO.
Pod korkiem widać na jakimś elemencie ciemne złogi, myślałem, żeby zacząć od
ARCHOIL AR 2300
Archoil 2820 Engine Flush
MILLERS IT FLUSHING OIL 5L
Olej docelowy
Ceramizer marki ceramizer - bo tylko z nim mam doświadczenia, ale może cos podpowiesz?
ARCHOIL 9200 V2 brzmi spoko, ale kosztuje swoje. Na 6.5l oleju nastepne 150zl do 220-300zl za sam olej.
Warto?
@jerseyAdmin
Wydawało mi się, że skoro mam to samo auto z tym samym silnikiem to tamten temat był odpowiedni.
@Kaczorek79
Dzięki za pakiet info o tym motorze w poprzednim temacie; nawinie wyobrażałem sobie, że chłodnica oleju jest chłodzona tylko powietrzem.
Skoro da się jakimś tajnym trickiem odczytać temp oil w kompie (mam duza navi z tv - moze cos doradzisz), to myslalem ze ODBC II na bluetooth z jakas apka na androida pozwoli mi odczytywać temp oil bez BMW INPA
Automat ma tylko 5 biegów i v max poniżej 230. Zdarza mi się tak jeździć kiedy jest 1-4 rano, chociaż w tym pojeździe będę unikał podróżowania na "odcinie" (ciezko mówić o odcinie na nadbiegu).
@poziom1989 Dorwałem fajne, bardzo zadbane e39 z jasnym wnętrzem i bananowa skora z tym motorem
Wiem, ze ten silnik jest bardzo wrażliwy na jakość oleju ze względu na inna konstrukcje pierścieni niż poprzedni M52.
Kompresja mojego egzemplarza M54b30 przed zakupem
1x "prawie" 9,
5x 10-12 bar
Wcześniej jeździłem Toyota Carina 3S-FE; miasto na pełnej przepustnicy obroty do 3k, rzadko 4k. Trasa zawsze do vmax kolo 5200 rpm, nawet przez klikanascie godzin (Chorwacja) z przerwami na tankowanie LPG.
Lałem vavoline VR1 5W50, bo miałem przekonanie, ze silnik, ze mną lekko nie ma. Zmniejszyło to pobór oleju prawie do zera (poprzedni właściciel narzekał).
O BMW zamierzam bardziej dbać, ma zdrowa blachę i fajne wnętrze. instrukcja zaleca: 0W-X lub 5W-X gdzie X : {30,40,50} i norme BMW LL.
Domyslam sie, ze skoro woz z 2001 to chodzi o BMW LL-98 (01?)
Obecnie jest 5W30, ale jakoś nie mam przekonania, czy taki olej jest odpowiedni do bardzo szybkiej jazdy z obrotami powyżej 5500 przez x godzin.
W planach mam zakup ODBC II i analizę temperatur jakie osiąga mój olej w różnych warunkach. O ile się nie mylę to mamy w M54b30 fabryczny czujnik temp oleju. Mam nadzieje, ze to coś wniesie do tego wątku. Postaram się to zmierzyć po dłuższej trasie nocą z większymi prędkościami, jednostajnie obroty pewnie 5200-5900.
Co Ty o tym myślisz (czy jest sens 50)? Nie mam, aż takiego budżetu, żeby kupić to japońskie 0W-50. Zainteresował mnie
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40.
Myślałem tez o XADO Atomic Oil 5W-50 SL/CF, ale nie mogę się doszukać opinii na jego temat.
Rzekomo PAO.
Brzmi trochę jakby się nie mogli zdecydować czy z gazu syntezowego ( z tego sie chyba robi od podstaw PAO i dlatego olej jest syntetyczny? - poprawcie mnie jak trzeba) czy jednak baza była mineralna ropa naftowa.Olej bazowy XADO Atomic Oil 5W-50 SL/CF wyprodukowano z wykorzystaniem węglowodorów syntetycznych (polialfaofelinów), otrzymanych ze składników ropy naftowej złoża szelfu Morza Północnego.
Pod korkiem widać na jakimś elemencie ciemne złogi, myślałem, żeby zacząć od
ARCHOIL AR 2300
Archoil 2820 Engine Flush
MILLERS IT FLUSHING OIL 5L
Olej docelowy
Ceramizer marki ceramizer - bo tylko z nim mam doświadczenia, ale może cos podpowiesz?
ARCHOIL 9200 V2 brzmi spoko, ale kosztuje swoje. Na 6.5l oleju nastepne 150zl do 220-300zl za sam olej.
Warto?
@jerseyAdmin
Wydawało mi się, że skoro mam to samo auto z tym samym silnikiem to tamten temat był odpowiedni.
@Kaczorek79
Dzięki za pakiet info o tym motorze w poprzednim temacie; nawinie wyobrażałem sobie, że chłodnica oleju jest chłodzona tylko powietrzem.
Skoro da się jakimś tajnym trickiem odczytać temp oil w kompie (mam duza navi z tv - moze cos doradzisz), to myslalem ze ODBC II na bluetooth z jakas apka na androida pozwoli mi odczytywać temp oil bez BMW INPA
Automat ma tylko 5 biegów i v max poniżej 230. Zdarza mi się tak jeździć kiedy jest 1-4 rano, chociaż w tym pojeździe będę unikał podróżowania na "odcinie" (ciezko mówić o odcinie na nadbiegu).