• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E39 530iA Touring M54b30 LPG

Snajperov

Użytkownik
Samochód
E39 530iA (M54b30)
Marka samochodu
BMW E39 530iA Touring M54b30
Budżet/ile litrów
30PLN/1l, 6.5l oleju wchodzi
Styl jazdy
Silnik
R6 3.0 M54b30
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-X lub 5W-X gdzie X : {30,40,50} i normę BMW LL
Jaki olej masz obecnie
5W30 (nie wiem jaki)
Dzień dobry (moj pierwszy temat)

@poziom1989 Dorwałem fajne, bardzo zadbane e39 z jasnym wnętrzem i bananowa skora z tym motorem :)
Wiem, ze ten silnik jest bardzo wrażliwy na jakość oleju ze względu na inna konstrukcje pierścieni niż poprzedni M52.
Kompresja mojego egzemplarza M54b30 przed zakupem
1x "prawie" 9,
5x 10-12 bar

Wcześniej jeździłem Toyota Carina 3S-FE; miasto na pełnej przepustnicy obroty do 3k, rzadko 4k. Trasa zawsze do vmax kolo 5200 rpm, nawet przez klikanascie godzin (Chorwacja) z przerwami na tankowanie LPG.
Lałem vavoline VR1 5W50, bo miałem przekonanie, ze silnik, ze mną lekko nie ma. Zmniejszyło to pobór oleju prawie do zera (poprzedni właściciel narzekał).

O BMW zamierzam bardziej dbać, ma zdrowa blachę i fajne wnętrze. instrukcja zaleca: 0W-X lub 5W-X gdzie X : {30,40,50} i norme BMW LL.
Domyslam sie, ze skoro woz z 2001 to chodzi o BMW LL-98 (01?)
Obecnie jest 5W30, ale jakoś nie mam przekonania, czy taki olej jest odpowiedni do bardzo szybkiej jazdy z obrotami powyżej 5500 przez x godzin.

W planach mam zakup ODBC II i analizę temperatur jakie osiąga mój olej w różnych warunkach. O ile się nie mylę to mamy w M54b30 fabryczny czujnik temp oleju. Mam nadzieje, ze to coś wniesie do tego wątku. Postaram się to zmierzyć po dłuższej trasie nocą z większymi prędkościami, jednostajnie obroty pewnie 5200-5900.

Co Ty o tym myślisz (czy jest sens 50)? Nie mam, aż takiego budżetu, żeby kupić to japońskie 0W-50. Zainteresował mnie
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40.
Myślałem tez o XADO Atomic Oil 5W-50 SL/CF, ale nie mogę się doszukać opinii na jego temat.
Rzekomo PAO.

Olej bazowy XADO Atomic Oil 5W-50 SL/CF wyprodukowano z wykorzystaniem węglowodorów syntetycznych (polialfaofelinów), otrzymanych ze składników ropy naftowej złoża szelfu Morza Północnego.
Brzmi trochę jakby się nie mogli zdecydować czy z gazu syntezowego ( z tego sie chyba robi od podstaw PAO i dlatego olej jest syntetyczny? - poprawcie mnie jak trzeba) czy jednak baza była mineralna ropa naftowa.


Pod korkiem widać na jakimś elemencie ciemne złogi, myślałem, żeby zacząć od
ARCHOIL AR 2300
Archoil 2820 Engine Flush
MILLERS IT FLUSHING OIL 5L
Olej docelowy
Ceramizer marki ceramizer - bo tylko z nim mam doświadczenia, ale może cos podpowiesz?

ARCHOIL 9200 V2 brzmi spoko, ale kosztuje swoje. Na 6.5l oleju nastepne 150zl do 220-300zl za sam olej.
Warto?

@jerseyAdmin
Wydawało mi się, że skoro mam to samo auto z tym samym silnikiem to tamten temat był odpowiedni.

@Kaczorek79
Dzięki za pakiet info o tym motorze w poprzednim temacie; nawinie wyobrażałem sobie, że chłodnica oleju jest chłodzona tylko powietrzem.
Skoro da się jakimś tajnym trickiem odczytać temp oil w kompie (mam duza navi z tv - moze cos doradzisz), to myslalem ze ODBC II na bluetooth z jakas apka na androida pozwoli mi odczytywać temp oil bez BMW INPA
Automat ma tylko 5 biegów i v max poniżej 230. Zdarza mi się tak jeździć kiedy jest 1-4 rano, chociaż w tym pojeździe będę unikał podróżowania na "odcinie" (ciezko mówić o odcinie na nadbiegu).
 
@Snajperov Cześć, powinieneś założyć swój temat i tam pytać o dobór oleju.
Z kompresją ciekawie nie jest, zacząłbym od dobrego płukania, na początek AR2300, później jakieś Oilem i zalać docelowym olejem. 5w50 nie jest tu potrzebne, wystarczy 0/5w40, LL01, lub dobre LL98. Generalnie jak wpadnie w oko inny olej bez normy BMW, to można się posiłkować MB 229.5. Zdajesz sobie sprawę, że w tym aucie przy 5500 rpm będziesz jechał non stop w okolicy 240 km/h? To nie Toyota. Czujnik temperatury oleju masz i to taki z prawdziwego zdarzenia, bardzo dokładny, umieszczony w podstawie filtra oleju, ale żadna aplikacja na zwykłym obd2 nie odczyta. Temperatury bardzo rzadko dochodzą do 120 stopni. Im szybciej jedziesz tym autem, tym niższa temperatura wody jest (ECU reaguje) i analogicznie olej też się mocniej chłodzi.
 
Poszlo zamowienie na 10l
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40
(oczekiwanie na dostawe) i dwa filtry knechta

@Kaczorek79 poniewaz temat zostal przebudowany - moja odpowiedz jest w glownym poscie.
@Kaban jade ze Świnoujścia przez Niemcy, w Munich przesiadam się do Lufthansa Cargo i ląduje w Splicie ;)

Jak z tym plukaniem? Jest sens lac to wszystko? Bo wychodzi z ceramizerami 600zl. Czyli razem 1000 na sam uklad smarowania na dzien dobry. Auto ma zostac ze mna kilka lat, ale nie wiem czy to nie przesada.
 
Last edited by a moderator:
Bez Ceramizera. Wyplucz go solidnie przed wymianą i tyle.
 
Last edited by a moderator:
Nie ma sensu lać wszystkiego. Jak już masz zakupiony olej docelowy to zrób płukankę Oilem i jak chcesz coś jeszcze poprawić to zastosuj AR9200V2. Nie wiem skąd Ci się 1000,00 zł wzięło za połowę tej kwoty masz olej+płukanka Oilem+ar9200v2+filtr oleju.
 
@tomek evo
dwie banki oleju, dwie banki miller flushing, 2300, 2820, filtr - brakujące cwiec tysiaca stanowily 4 ceramizery

9200v2 cos regeneruje? To sie wlewa do oleju za kazdym razem?


płukanka Oilem

Żebym dobrze zrozumiał - masz na myśli wlanie 6.5l oleju plukankowego przed docelowym?

Wybrać ten 2-3 minutowy millers czy 15 minutowy MITASU FLUSH FLUID?
Wieczorem wstawię zdjęcia z pod korka do wątku ze zdjęciami.
 
O matko, chłopie, po co ci tyle tego :) Wystarczy płukanka szybka albo AR2300 na pełen cykl, cała reszta to w sumie strata pieniędzy bo nie piszesz żeby silnik był jakoś strasznie zasyfiony.

Ceramizera nie kupuj, szkoda pieniędzy. Lepiej sensowny olej i tyle. W ogóle co to za pomysł że chemia zregeneruje ubytki w elementach silnika. Owszem, może wypełnić rysy na tej samej zasadzie na jakiej wosk z wypełniaczami maskuje rysy lakieru, ale to po pierwsze tylko maskowanie, po drugie wcale nie musi być takie dobre.

Wlej zwykła szybką płukankę przed wymianą oleju, całej reszty jeżeli jeszcze nie kupiłeś nie kupuj. Co do marki to tutaj największym zaufaniem cieszy się chemia Archoil i Oilem. Ja osobiście lubię też Liqui Moly i Motula. Millers jest spoko, Xado nie stosowałem więc ciężko mi się odnieść, ale jak każda szybka plukanka da radę. Ich główna rolą jest ułatwić spuszczenie oleju co w sumie najlepiej pomaga utrzymać silnik w czystości.

Co do tematu to użytkownicy często wracają po kolejne porady czy podzielić się efektami więc chcemy każdy miał własny temat inaczej ciężko byłoby ogarnąć.
 
Odpuść te oleje pluczące to takie "finiszery"
Oilem wlej na godzine w tym 15min na podwyższonych obrotach, bądź przejedz sie nie przekraczając 2k rpm
 
Mam dobre wspomnienia z ceramizerem, wzrosla kompresja o 1-1.5 bar w renault megane cabrio 2.0 F7R ktore kiedys posiadałem dluzszy czas, sam mierzylem. W Yaris matki 2001 (w posiadaniu od fabryki) przy stanie licznika 350 (30 po ceramizacji) przylapalem ja na hałasujących szklankach - mechanik sie za glowe zlapal jak zobaczyl ile oleju wylecialo. Przejechala tak najmniej 300km. Oczywiscie aladyn sie palil w najlepsze, ale ona sie nie przejmuje dzinami. Dzis przebieg 410+. Ciezko powiedziec czy to ceramizer czy magia japonskich samochod, ona ogolnie rzadko zmienia olej.
Teraz ja pewnie namowie na Specol 0W30
 
Last edited:
Żebym dobrze zrozumiał - masz na myśli wlanie 6.5l oleju plukankowego przed docelowym?

Wybrać ten 2-3 minutowy millers czy 15 minutowy MITASU FLUSH FLUID?
Wieczorem wstawię zdjęcia z pod korka do wątku ze zdjęciami.

Oilem to szybka płukanka. Oleje płuczące są ok, tylko po co do Twojego silnika?
 
Bo to silnik który zazwyczaj bierze dużo oleju przez zapieczone pierścienie olejowe. Nie wiem jeszcze jak u mnie z konsumpcją, kompresja średnio.
Mam manometr będę mierzył postępy
 
Jeżeli chcesz aż tak pucować bez wiedzy cy trzeba to spoko. W takim wypadku kolejność taka:

- szybka płukanka do starego oleju, trzymasz wg instrukcji, zlewasz olej
- wlewasz olej płuczący, trzymasz wg instrukcji. Zlewasz
- zalewasz najtańszy olej spełniający wymogi dla twojego silnika i tutaj dwie opcje: wlewasz Xado Vita Flush, robisz 100-200 kilometrów od razu (pokręć się w kółko) i zlewasz albo b) przejeżdżasz z 50-100 km i zlewasz
- wlewasz docelowy olej i dodajesz AR2300. Przejeżdżasz pełen interwał (10 tysięcy)
- przy kolejnej wymianie znów szybka płukanka i po niej wlewasz docelowy olej już bez żadnych dodatków

Lepiej silnika nie wyczyścisz, tylko zastanów się czy jest sens tak pakować kasę. Jeżeli faktycznie obawiasz się o czystość to oprócz szybkiej płukanki do nowego oleju wlej AR2300 i tylko to. Nic innego nie dodawaj.
 
@tomek evo
dwie banki oleju, dwie banki miller flushing, 2300, 2820, filtr - brakujące cwiec tysiaca stanowily 4 ceramizery

9200v2 cos regeneruje? To sie wlewa do oleju za kazdym razem?




Żebym dobrze zrozumiał - masz na myśli wlanie 6.5l oleju plukankowego przed docelowym?

Wybrać ten 2-3 minutowy millers czy 15 minutowy MITASU FLUSH FLUID?
Wieczorem wstawię zdjęcia z pod korka do wątku ze zdjęciami.

Moim zdaniem płukanka Oilem będzie wystarczająco skuteczna i jak nie ma jakoś tragicznie zapuszczonego silnika to olej płuczący bym sobie odpuścił.
Meguin 8 litrów
AR9200V2 na 6,5 litra
Płukanka Oilem
Filtr oleju
Spokojnie w 500,00 zł się mieścisz.
 
Ja bym tu wjeżdżał z Oilem, Specol Gold z AR2300 i tak co 4-5tys km. Do zimy może sie wyrobisz z dwiema takimi wymianami i potem jak Tomek pisze: Meguin + butelka 9200v2.
 
minęło 60kkm, w miedzy czasie kompresja wróciła do fabrycznych wartości. Oczywiście za sprawa remontu, a nie ceramizerów.

MOTUL SPORT ESTER 5W50 5L (189/5)
czy
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40 5L (169 / 5)

Ester ma flash point na 244, co moze magicznie sprawic, ze przy karaniu 200kmph godzinami bo autobahnach mniej go spali.
Meguin niby samo PAO - jak z nowymi uszczelkami?
 
Ani 10W ani 60 nie sa wymienione w instrukcji obslugi E39 jako olej, który sie nadaje do silnika m54b30.
W skrócie jest tam napisane, żeby lać oleje 0W, 5W o górnych parametrach 30, 40 lub 50
Poza tym pobieżnie przejrzałem karty kilku olei 40, 50 i 60 i nie zauważyłem, żeby wzrost na 50, 60 powodował automatycznie zwiększenie temperatury zapłonu. Wbrew temu co zapowiadalem, nadal nie wydlubalem temperatury oleju z silnika. Wtedy by w ogole bylo wiadomo czy jest hipotetyczny sens lac 50, 60
 
Back
Top