• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E39 530iA Touring M54b30 LPG

Snajperov

Użytkownik
Samochód
E39 530iA (M54b30)
Marka samochodu
BMW E39 530iA Touring M54b30
Budżet/ile litrów
30PLN/1l, 6.5l oleju wchodzi
Styl jazdy
Silnik
R6 3.0 M54b30
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-X lub 5W-X gdzie X : {30,40,50} i normę BMW LL
Jaki olej masz obecnie
5W30 (nie wiem jaki)
Dzień dobry (moj pierwszy temat)

@poziom1989 Dorwałem fajne, bardzo zadbane e39 z jasnym wnętrzem i bananowa skora z tym motorem :)
Wiem, ze ten silnik jest bardzo wrażliwy na jakość oleju ze względu na inna konstrukcje pierścieni niż poprzedni M52.
Kompresja mojego egzemplarza M54b30 przed zakupem
1x "prawie" 9,
5x 10-12 bar

Wcześniej jeździłem Toyota Carina 3S-FE; miasto na pełnej przepustnicy obroty do 3k, rzadko 4k. Trasa zawsze do vmax kolo 5200 rpm, nawet przez klikanascie godzin (Chorwacja) z przerwami na tankowanie LPG.
Lałem vavoline VR1 5W50, bo miałem przekonanie, ze silnik, ze mną lekko nie ma. Zmniejszyło to pobór oleju prawie do zera (poprzedni właściciel narzekał).

O BMW zamierzam bardziej dbać, ma zdrowa blachę i fajne wnętrze. instrukcja zaleca: 0W-X lub 5W-X gdzie X : {30,40,50} i norme BMW LL.
Domyslam sie, ze skoro woz z 2001 to chodzi o BMW LL-98 (01?)
Obecnie jest 5W30, ale jakoś nie mam przekonania, czy taki olej jest odpowiedni do bardzo szybkiej jazdy z obrotami powyżej 5500 przez x godzin.

W planach mam zakup ODBC II i analizę temperatur jakie osiąga mój olej w różnych warunkach. O ile się nie mylę to mamy w M54b30 fabryczny czujnik temp oleju. Mam nadzieje, ze to coś wniesie do tego wątku. Postaram się to zmierzyć po dłuższej trasie nocą z większymi prędkościami, jednostajnie obroty pewnie 5200-5900.

Co Ty o tym myślisz (czy jest sens 50)? Nie mam, aż takiego budżetu, żeby kupić to japońskie 0W-50. Zainteresował mnie
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40.
Myślałem tez o XADO Atomic Oil 5W-50 SL/CF, ale nie mogę się doszukać opinii na jego temat.
Rzekomo PAO.

Olej bazowy XADO Atomic Oil 5W-50 SL/CF wyprodukowano z wykorzystaniem węglowodorów syntetycznych (polialfaofelinów), otrzymanych ze składników ropy naftowej złoża szelfu Morza Północnego.
Brzmi trochę jakby się nie mogli zdecydować czy z gazu syntezowego ( z tego sie chyba robi od podstaw PAO i dlatego olej jest syntetyczny? - poprawcie mnie jak trzeba) czy jednak baza była mineralna ropa naftowa.


Pod korkiem widać na jakimś elemencie ciemne złogi, myślałem, żeby zacząć od
ARCHOIL AR 2300
Archoil 2820 Engine Flush
MILLERS IT FLUSHING OIL 5L
Olej docelowy
Ceramizer marki ceramizer - bo tylko z nim mam doświadczenia, ale może cos podpowiesz?

ARCHOIL 9200 V2 brzmi spoko, ale kosztuje swoje. Na 6.5l oleju nastepne 150zl do 220-300zl za sam olej.
Warto?

@jerseyAdmin
Wydawało mi się, że skoro mam to samo auto z tym samym silnikiem to tamten temat był odpowiedni.

@Kaczorek79
Dzięki za pakiet info o tym motorze w poprzednim temacie; nawinie wyobrażałem sobie, że chłodnica oleju jest chłodzona tylko powietrzem.
Skoro da się jakimś tajnym trickiem odczytać temp oil w kompie (mam duza navi z tv - moze cos doradzisz), to myslalem ze ODBC II na bluetooth z jakas apka na androida pozwoli mi odczytywać temp oil bez BMW INPA
Automat ma tylko 5 biegów i v max poniżej 230. Zdarza mi się tak jeździć kiedy jest 1-4 rano, chociaż w tym pojeździe będę unikał podróżowania na "odcinie" (ciezko mówić o odcinie na nadbiegu).
 
Wyrazy współczucia, i następnym razem trochę więcej wiary jak tyle osób tutaj pisze Ci to samo ;) Po remoncie nie kombinuj z olejami zalewaj Lotosa 5W40/Specola 5W40 i obserwuj, obserwuj, obserwuj. Jak będzie dobrze, to wtedy możesz myśleć nad "lepszymi" olejami.
 
Ogólnie to podziwiam ludzi, którzy remontują tak stare silniki. Znajomy tak miał w E39 M52B25 też trafił na trupka palącego olej wiadrami. Kupił silnik z angola z jakimś niewielkim przebiegiem, zrobił przekładkę i silnik lala - a koszt jakiś śmieszny biorąc pod uwagę koszta rzetelnie wyremontowanego silnika.
 
Tyle, że w przypadku kupna drugiego silnika jest to loteria. Można kupić lepszy, taki sam lub jeszcze gorszy. Do tego koszt przełożenia itd. Dobry remont jest według mnie lepszą alternatywą, gdy chce się jeździć autem długo i bezawaryjnie.
 
Zależy, jeśli drogi słupek(zarazem wadliwy) to lepiej remont, jeśli tani to i większy wybór, mniejsza awaryjność lepiej przekładać.
 
Przełożyłem kiedyś słupek w E-46 z MB54 i zamknąłem się w 1400zł. Za remont chcieli 5-6k. Niezmęczony słupek z anglika z automatem - 600zł z dostawą (dość normalna cena 5 lat temu, nie wiem jak teraz stoją) + 800 za robociznę z płynami.

Pojeździłem trochę, by się upewnić, że wszystko gra i samochód sprzedałem za niemalże x3 tyle ile mi proponowali za niego z uszkodzonym słupkiem.
 
Ozzy większość daje gwarancję rozruchowa, wiec ja tu nie widzę jakiegoś dużego ryzyka. Dodatkowo fajnie jak silnik jest w budzie to można się przejechać, posłuchać itp. No ale każdy robi co uważa.
 
Na co daje "gwarancję"? Że silnik odpali i chodzi? Spoko. Że żre olej litr na 1000? Paaaanie - instrukcja dopuszcza i 1.5 litra, spadaj pan! I co, że się przejedziesz? Z jazdy i słuchania wyjdzie chlanie oleju? Nie.
 
Znajomy na silniki z anglików daje gwarancję na 30 dni.
Odpalić po to, żeby posłuchać chociażby Vanosow, przejechać po to, żeby sprawdzić jak silnik podaję?
Serio to jest takie dziwne dla ciebie?
Dokładnie takie sama gwarancję dostaniesz po remoncie. Jak cos nie pyknie to ci będą wciskać kity ze olej i tak ma brać i z tym się już nic nie da zrobić.
Silniki bmw z tych lat nie są tanie w remoncie, raczej kumaci co siedzą w tej marce od lat wiedzą że remont mija się z celem.
 
Troche zwatpilem w oleje i przeszedl mi przez mysl specol.
Co do remontu to gadali z producentem pierscieni i potwierdzono wade materialowa. Mieli inne zgloszenia (w ogole w tym samym warsztacie inny remont M54 w tym okresie tez wrocil) z innych warsztatow.
Poczatkowo myslalem, ze zalozyli pierscienie odwrotnie (ale przeciez wtedy od poczatku by tak zlopalo olej).
A zaczelo sie skromnie od 200-300 /1000, potem 500, 1, 2.
Dlatego na początku tego wywodu jeszze nie wiedzialem co sie dzieje.
Finalnie doszlo do tego, ze przez 300km po miescie (tydzien) zniknela banka 4l specola. Potem juz rozebrali i potwierdzili.
Anyway zakladajac, ze bedzie porzadnie zrobiony i targer 100-200kkm to jest sens lac super olej? Meguin?
U mnie pobór oleju wynosił około 1,5l/10000 km i to już było sporo mimo,że auto ma LPG i turbo, sprawdzałem już kilka olejów jak LM High Tech 5w40, Shell HU 5w40 , Meguin SL 5w40 czy nawet ostatnio z płukanka longlife Specol Gold 5w40. Obecnie po płukance longlife od Oilsyn pobór oleju spadł do około 0,5l/10000 km czyli całkowicie akceptowalny.
Zalany Meguin SL 5w40 i tego oleju będę się trzymał jeśli tylko będę miał możliwość kupna w dobrej cenie, co druga wymianę ładuje AR9100 lub AR9200v2 i planuje jeszcze tym autem natrzaskac kilometrów dlatego Tobie też polecam Meguina, zrobię też badanie interwałowe po 10k km i będziesz miał wgląd jak chroni silnik, pozdrawiam.
 
Witam wszystkich serdecznie w moim watku po dosc dlugiej przerwie.
Silnik wrocil z ponownego remontu zrobionego w ramach gwarancji, stracilem tylko lub az kilka tygodni bez auta.
Ja za to wlasnie wrocilem z wesela przyjaciela w niemczech (1100 w jedna strone 180-230kmph noca, caly czas [btw wracajac prawie caly czas 230 spalanie wyszlo 22.3 LPG /100] :eek: ), ogolem auto zrobilo po dotarciu i kilku wstepnych zmianach oleju 10kkm. Na ten moment nie ubylo na bagnecie ani ciut oleju 😍
Silnik podaje jak wsciekly (ze buda zaczela rdzewiec i trzeba bedzie szukac nowej na przekladke calosci to juz zupelnie inna historia XD)
Takze wraca temat oleju, slucham Panstwa propozycji. Mamy cos nowego na oku czy Meguin 5W40 i zamykamy temat?
Post automatically merged:

Ogólnie to podziwiam ludzi, którzy remontują tak stare silniki. Znajomy tak miał w E39 M52B25 też trafił na trupka palącego olej wiadrami. Kupił silnik z angola z jakimś niewielkim przebiegiem, zrobił przekładkę i silnik lala - a koszt jakiś śmieszny biorąc pod uwagę koszta rzetelnie wyremontowanego silnika.
moim skromnym zdaniem masz racje i jednoczesniej jej nie masz; 5-10 lat temu to co mowisz to pelna zgoda. Dzis, kiedy trafienie silnika w dobrym stanie jest mocna loteria - brak zgody. Taki konsensus w moim srodowisku BMW / mechanikow / szrotow
Post automatically merged:

Dokładnie takie sama gwarancję dostaniesz po remoncie. Jak cos nie pyknie to ci będą wciskać kity ze olej i tak ma brać i z tym się już nic nie da zrobić.
no jak widzisz, ja dostalem gwarancje na pismie i remont wykonano jeszcze raz i to skutecznie. Polecam robic w rzetelnych miejscach
 
Last edited:
Back
Top