Cześć, zwracam się z prośbą o pomoc w doborze oleju do mojego nowego nabytku. Auto zalane 4000km temu Castrolem Edge 5W40, ale wydaje mi się że wypadałoby zmienić ten olej jak najszybciej na 5W30.
- BMW 118d 2014r. po chipie na 185KM/420Nm, 163 000 przebiegu, świeżo po wymianie rozrządu, ekologia oczywiście na miejscu
- z tego co wiem samochód do 100k przebiegu serwisowany co 30k, potem co 15k
- wymagania producenta: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 / LL-04 (dla mnie warunek konieczny) / ACEA C3
- chciałbym się zmieścić w 200zł (podobno wchodzi 5.2l więc muszę kupić 6l) chyba, że warto parę zł dołożyć
- auto będzie używane 80% trasa / 20% miasto, jazda raczej z nastawieniem na ekonomię. Zmiana oleju co ok 12k.
Ze swojej strony myślałem o Shellu 5W30 AM-L ale wydaje mi się, że ciężko z jego dostępnością.
- BMW 118d 2014r. po chipie na 185KM/420Nm, 163 000 przebiegu, świeżo po wymianie rozrządu, ekologia oczywiście na miejscu
- z tego co wiem samochód do 100k przebiegu serwisowany co 30k, potem co 15k
- wymagania producenta: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 / LL-04 (dla mnie warunek konieczny) / ACEA C3
- chciałbym się zmieścić w 200zł (podobno wchodzi 5.2l więc muszę kupić 6l) chyba, że warto parę zł dołożyć
- auto będzie używane 80% trasa / 20% miasto, jazda raczej z nastawieniem na ekonomię. Zmiana oleju co ok 12k.
Ze swojej strony myślałem o Shellu 5W30 AM-L ale wydaje mi się, że ciężko z jego dostępnością.