• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Mycie auta z błotka, podładowanie akumulatora ---> świąteczna przerwa, będzie kilka dni stał więc mu nie zaszkodzi. 🎆 🥳
 
Dziś doszła pompa wody i uszczelki do pompy wysokiego ciśnienia. Na dniach wymiana i zakończony temat z samochodami na....ten rok :D :D :D :D
 
A ja dzisiaj obejrzałem podwozie i układ napędowy w quattro bo coś mi stuka przy szybkiej zmianie biegów i redukcji na wyższych obrotach.
Ale jak dla mnie nic narazie nie odlatuje .
Ja też tak mam przy gwałtownejszym puszczeniu sprzegła, nauczyłem się już jeździć tak, że tego nie słychać, ale nie raz jak się załącza napęd szybciej czy coś to denerwuje mega. Na wiosnę będę szukał o co z tym chodzi, ale może być już podpora wału myślę, a z tym jest podobno mega problem do b6/b7 w Q :/
 
Przejżałem wszystkie poduszki i na moje oko wszystkie sprawne .
Po nowym roku wybiore się na znajomy warsztat może tam coś poradzą.
 
Tuleje sanek może
 
Zapoznałem sie z nową kolegą Megane III 1.6 dCi 130
Uruchomilem po kilku miesiącach postoju
Pojechalem na przegląd
Dostałem dopuszczenie na 14 dni
Zakupilem zaróweczkę H7 do prawego oczka
Umowilem sie na koncowke drązka i serwis filtrowo olejowy
Dolałem plynu do spry
Zatankowalem VPower diesel zeby wybełtac stare paliwko
Dmuchnąlem w oponki po 2.6 bar

..... tyle roboty w 1 wieczór...

Pozdrawiam,
 
Dopuszczenie na 14dni? Ta stacja chce zbankrutować?
 
Megane 3, 2008 - 2015, od liftu w 2012 montowany 1.6 dCi Energy 130
Przed liftem był faktycznie 1.9 w różnych wariantach mocy.

Pozdrawiam,
 
W sumie to jutro zmieniam olej z Ravenol EFS 0w20 na Schell 0w30 .

ciach, cenzura

Jest połowę tańszy od Ravenol .
Za bezpieczne użytkowanie zadba AR9100 .
A będę wymieniał co 10 - 13 tys km .
Ravenol wg wskazań kompa Hondy i wychodziło 18-19,5 tys km .
0003379dc3b44ade90eb9d58d0756eb8.jpg
 
Last edited by a moderator:
Zrobilem 1100km po Polsce zeby zrekompensowac Megance dluuuugie stanie pod chmurka.
Ale wczesniej osuszylem wnetrze - rozlozylem na siedzeniach recznik papierowy, taki z rolki. Juz nie paruje jak glupi :)
Tak, wiem, trzeba flltr kabinowy. Ale to jak bedzie cieplo
+ zamowiony olej i filtr, Orlen MaxExpert C4 + Filtron

Pozdrawiam,
 
Umyj szyby od środka, pomaga na parowanie. Jutro wymiana uszczelnień pompy wysokiego ciśnienia i pewnie pompa wody wpadnie nowa. I samochód przygotowany na około 80tyś bez dokładania.
 
Zrobilem 1100km po Polsce zeby zrekompensowac Megance dluuuugie stanie pod chmurka.
Ale wczesniej osuszylem wnetrze - rozlozylem na siedzeniach recznik papierowy, taki z rolki. Juz nie paruje jak glupi :)
Tak, wiem, trzeba flltr kabinowy. Ale to jak bedzie cieplo
+ zamowiony olej i filtr, Orlen MaxExpert C4 + Filtron

Pozdrawiam,
Jutro kupuje taka poduszkę w Majstrze za 30 zł - pochłaniacz wilgoci.
I jest spokój na 3 miechy

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja nie wiem, co Wy chłopaki robicie, ale ja wsiadam do laweciary i uruchamiam przycisk AC i tyle... Tak, AC stosuje się w zimie, ponieważ olej zawarty w czynniku ma od czasu do czasu przesmarować pompę. Dodatkowy plus, to odparowanie szyb.
 
Uruchom sprężarkę zima na mrozie ze sprzęgłem magnetycznym...
 
A propos osuszania, samochod dlugo stal pod chmurką i wilgoc weszła do tapicerki. AC oczywiscie non stop w trybie auto, jak to w Megane :)
Szyby umyte od srodka.
Teraz nie paruje, nie ma też żadnego dziwnego zapachu.

Pozdrawiam,
 
Wymieniłem uszczelnienia w pompie wysokiego ciśnienia. Uszczelnienia dobre tylko guma stwardniała i już nie spełniała swojej roli. Oglądając zdjęcia na necie, relacje YT często w pompach był nalot z siarki. U mnie zero tego nalotu. Czyli dodatki działają. Jedynie to pompa ma juz 180 tyś nalotu i widać na wałku wytarcia od simeringów. Jak i krzywka mimośrodowa też posiada rysę...
 
Dopiero niedawno udało mi się przejechać touringiem po wymianie świec, bo ze względu na niską temperaturę i grubo nałożone warstwy lakier dość długo wysychał. Jak na razie odczucia pozytywne, zapłon już nie wypada. Jak za tę cenę to wydają się fajne te DENSO K20TT. M52B25 i M43B16 chodzą na nich bardzo w porządku. Zobaczymy jak będą dalej się sprawować. Planuję je wymienić za 10 tysięcy km.
 
Back
Top