• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Poszedł wosk Fusso i zatankowane do pełna.
20220502_141940.jpg
20220502_141958.jpg
 
@luckyboy zmotywowałeś mnie i dzisiaj wytargalem akumulator na wiosenną konserwację:
View attachment 11682

Akumulator kupiony w listopadzie zeszłego roku i prewencyjnie doładowany przed włożeniem do auta. Dziś po wyjęciu z samochodu ma takie parametry:
View attachment 11683
Całkiem nieźle biorąc pod uwagę fakt że w aucie jest "inteligentne" ładowanie...
Toż to ideał. Kupiłeś go może "są znanym portalu aukcyjnym"? Ostatnio widziałem tam wlasnie dużo oem mercedesa.
 
Tak, dokładnie tam kupiłem 😉
 
Deratyzacja zmęczonych kleberów.

Resize_20220503_194039_9529.jpg Resize_20220503_194039_9784.jpg
 
Muszę poczekać do jutra, żeby eichmanna otworzyli. Pójdzie Kiwi defiladowa.
Poza tym, przy trzech barach nic nie pęka. Grunt żeby opona się nie uginała. Tak szwagier mi doradził i to się sprawdza.
😎
 
Golf dziś przed trasą 150 km dostał 45 litrów V-Powera 95 + AR 6400-P max. Szedł, aż miło non stop na pierwszej przepustnicy otwartej na 100%. W wydechu tylko leciutki osad z sadzy, prawie nie brudzący palucha. ;-)
 
Pierwsze porządne mycie I30 po zimie, dekontaminacja chemiczna, glinkowanie, auto przepolerowałem pastą finiszową Koch, żeby lakier przyjemniejszy w dotyku był 🙂 potem lakier wymyty dwa razy IPA, poleciał na niego mój ulubieniec wosk Collinite 845, który podgrzałem do płynnej formy i maszyną DA z ultra miękkim padem nałożyłem na całe auto. Szyby przepolerowałem i na wszystkie poszła NW Turtle Wax.

Na koniec 8-godzinnej pracy stwierdziłem, że to dalej zwykły nudny Hyundai, tylko troszkę lepiej się świeci🤣

Przy okazji zmiany filtra kabiny zrobiłem ozonowanie.
20220504_115125.jpg
20220504_165710.jpg
20220504_173900.jpg
20220504_173918.jpg
 
Last edited:
Zmieniłem olej na Orlen Maxexpert Dex1. Po 8700 km na Oilsyn RT PowerCleaner i 40 minutach płukania archoilem 2820 na gorąco trochę szlamu wyleciało. Świeżego oleju udało się uzupełnić dość sporo bo około 4250 ml, a zostało jeszcze do max ok. 300 ml. Według książki serwisowej wchodzi 4,2l (już z filtrem). Za jakiś czas dodam do oleju jeszcze ar9100.
 

Attachments

  • 20220505_141542.jpg
    20220505_141542.jpg
    3,9 MB · Odwiedzin: 133
  • 20220505_190408.jpg
    20220505_190408.jpg
    4,4 MB · Odwiedzin: 136
Byłem dzisiaj na przeglądzie instalacji LPG Vialle. Przejażdżka z komputerem i osłuchanie pracy pompy przez gazownika. Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości, ale zaproponowano mi serwis pompy polegający na wymianie filtra i dolaniu 30ml oleju za uwaga.... 750zł. Odmówiłem. Może sam się tego podejmę, są tutoriale na internecie. Koszt oleju i filtra na znanym portalu kosztuje niecałe 100zł. Ogólnie stwierdzili, że jak nic się nie dzieje to można nie ruszać. Ciekawe co by się stało gdybym do tego oleju dolał ze 2ml AR9100 😁
 
Skusiłem się na LEDy
received_405320828129194.jpeg
received_1191997534907644.jpeg
 
Na razie świeca bez szału, może za ostre słońce
 
a gdzie je wrzuciłeś? pozycje, kierunki?
 
Było jakieś ograniczenie prądowe jak grzebałem pod napięciem poprawiając styki, bo odpaliłem silnik po obiedzie i wypalają oczy
 
Mam takie we wstecznych. Podają z 10 razy mocniej niż zwykłe i nareszcie widać gdzie się cofa.

EDIT: jeszcze jak zwykle wychodzą buble przy rozkręcaniu starocia. Jeden zerwany gwint w mocowaniu amora no i ukręciłem rurkę przewodu hamulcowego. Chciałem go odkręcić, żeby wymienić też elastyczny. Nie dało rady bo cały przewód skręcał się razem z nakrętką, zespawany starością. Mogłem go zostawić, ale wtedy nie szło wymienić elastycznego a chciałem jak już zakładam nowy hamulec, więc narazie uciąłem i za pomocą takiego fajnego łącznika dołożyłem stalowy, który leżał mi w garażu. Od godziny nic nie leci, jeszcze na szybko jakieś testy szczelności heblowaniem i zamalować grubo biteksem cały przewód razem z łącznikiem. Potem się wymieni cały od pompy do zacisku bo jednak wolę się pozbyć tego łącznika, ale wynalazek fajny. Będę woził w aucie razem z kawalem miedziaka.

20220501_150944.jpg
20220506_145742.jpg
20220506_173828.jpg
20220506_173847.jpg

Lacznik-zlaczka-przewodow-ham-bez-zakuwania-2szt.jpg
 

Attachments

  • 90f7a36cc5f4a0b7.jpg
    90f7a36cc5f4a0b7.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 99
Last edited:
Back
Top