• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Dzisiaj wymiana oleju w Skodzie. Specola Gold 5w40 wraz z plukanka Xado Vita Flush po przejechaniu 900 km zastąpił Lotos Synthetic 5w40.
Filtr Purflux zastąpił Kamoka, ale wersja od silnika 2.0, gdyż jest bez mała dwukrotnie większy, a wszystkie parametry ma takie same. Filtr kosztował 8 zl z groszami, kupiłem 5 sztuk dla darmowej wysyłki 😏
Na 20 min przed zmianą dolałem jeszcze szybką płukanke od Xado, samochód pochodził na wolnych obrotach i potem wjechałem nim do garażu na kanał.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-06-10-17-25-55-083_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-06-10-17-25-55-083_com.miui.gallery.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 74
  • Screenshot_2023-06-10-17-26-12-039_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-06-10-17-26-12-039_com.miui.gallery.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 73
  • Screenshot_2023-06-10-17-25-48-363_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-06-10-17-25-48-363_com.miui.gallery.jpg
    966,1 KB · Odwiedzin: 70
  • Screenshot_2023-06-10-17-25-39-326_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-06-10-17-25-39-326_com.miui.gallery.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 71
Wymieniłem dziś olej w Volvo. Wcześniej zalałem płukankę oilsyn i pojeździłem trochę, potem jeszcze ze 20 minut na wolnych obrotach. Olej przy zlewaniu z miski miał kolor ciemniejszej kawy ale był przezroczysty. Nowego wlałem dokładnie 5,9L plus AR9100 0.2L i na stalce był max. Punkt odniesienia do pomiarów zużycia. Z innych zaplanowanych prac nic nie zrobiłem. Nie było czasu.
Pomiędzy Radomiem a Warszawą na S7 w Białobrzegach uruchomili odcinkowy pomiar prędkości. Nie zauważyłem znaku początku strefy. Szkoda że nie zawiesili znaczka pocztowego na tyczce, zobaczyłem tylko koniec strefy- znak czytelny w ch...rę. Czekam na kwit... Co prawda niewiele przekroczyłem ale na pewno będę łatał państwową dziurę budżetową..... :mad:
Jeździłem tą trasą kilkaset razy. Rutyna heh
 
Last edited:
No to polereczka autka, włącznie z panoramą: na wszystkie szyby poszedł soft99 ultra glaco a na lakier powłoka kwarcowa Jade Quartz :)
 
Ja również wymieniłem dzisiaj olej 😄. Elf Evolution SXR 5W30 doprawiony 800 ml Orlenu 5W40 (taki w czerwonej butli) wyssałem Marolexem. Wleciał Orlen Max Expert 5W20 C5. Filtr oleju dałem Filtrona.
 
U mnie założyłem filtr MAN ale nie mam uprzedzeń do Filtrona. Po prostu taki kupiłem.
Wchodząc do kanału zawsze mam obawy co zastanę pod spodem. A tu ani wycieków oleju ( po wymianie uszczelek odmy) ani rdzy.
 
Last edited:
Dotychczas używałem tylko Manna, ale stwierdziłem, że skoro z Filtronem są w jednym koncernie, to sobie na Allegro z oficjalnego sklepu kupię kilka na Smarta i oszczędzę. Jednak cenowo jest różnica. Mann w sklepie, gdzie zawsze zamawiałem olej kosztuje 23 zł, Filtron 13,50 zł. Dodatkowo w Smarcie nie płacę za wysyłkę, gdzie wcześniej kupując Manna musiałem. Zobaczymy co to warte. Powietrza i kabinowy używam Filtrona i nie mam zastrzeżeń.
 
Brałem od jednego sprzedawcy kupując olej i szło na firmę więc bez znaczenia.
 
Wymieniłem dziś olej w 406 :) Najpierw zagrzałem silnik jakieś 14km, zalałem AR2820 i bez pośpiechu wróciłem do domu, wtedy ile wyszło odsysarką tyle wyszło, a jakieś 300ml co zostało w misce skapało spokojnie do zlewki. Następnie Specola Gold 5w40 zastąpił Orlen ME XD 5w30, Mecafiltera ELH4119 zastąpił ELH4332, węglowy Topran ustąpił miejsca również węglowej Kamoce za bagatela 21,37 PLN hehe.

Na Specolu zrobiłem równo 8000km, w tym dużo krótkich odcinków stąd skrócenie interwału. Przełamałem się na zejście z lepkością oraz zmianę z A3B4 na C2C3, jestem bardzo ciekawy czy zauważę jakiekolwiek różnice w pracy silnika. Z tego co kojarzę to do mojego silnika można stosować od 0w30 do 10w40 A/B i C. Płukanka Archoil pozytywnie mnie zaskoczyła, jeszcze po żadnej postojowej nie miałem tak czysto pod korkiem, ale zapach bardzo intensywny.

W środę wieczorem wymieniałem filtry i oleje w Saabie 9-3 1.8t kolegi, wcześniej był Specol Gold 5w40, teraz wleciał Castrol Magnatec 5w40 C3, filtr oleju filtron, powietrza Valeo made in Poland i kabinowy węglowy bodajże Vasco. Również był AR2820, ale postojowo, a w tym silniku po odkręceniu korka akurat dużo nie widać.

W kolejce jest jeszcze paliwowy ELG5237, ale wymienię go gdy kupię płukankę do wtrysków żeby go nią zalać. Komplet filtrów wraz z Orlenem 5w30 C4 czeka na C4GP, no i miał dziś wlecieć Motul X-Clean+ z Purfluxem do 3.2 FSI, ale pokonała mnie obudowa filtra oleju z łbem 36mm więc narazie dostał filtr powietrza Febi, kabinowy K1111A i detailing :) Oczywiście do obu aut również przygotowane są AR2820.

To chyba tyle z produktywności, muszę jeszcze się zabrać za kosiarkę i wyposażyć ją w olej Kraft 5w40 DPF 😈
Post automatically merged:

dw.
 

Attachments

  • _20230610_234034.JPG
    _20230610_234034.JPG
    70,9 KB · Odwiedzin: 79
  • _20230610_234010.JPG
    _20230610_234010.JPG
    136,7 KB · Odwiedzin: 78
Zamówiłem kolejne 3 puszki, dobry środek do konserwacji profili zamkniętych.
 

Attachments

  • IMG_20230609_214758.jpg
    IMG_20230609_214758.jpg
    965,1 KB · Odwiedzin: 86
Dzisiaj jakiś dzień wymiany oleju 😁
Ja w nowo nabytym gruzie plukanka xeramic, olej GM 10W40 i ceramizer od moje auto.
Zmieniłem też korek spustowy.
Filtr oleju hart zastąpił filtron.
 
Dzisiaj wymiana podnośnika prawej tylnej szyby w Peugeot 508 oraz przy okazji zamka (kupionego 2 lata temu).
W podnośniku strzelił plastik co jeszcze kwalifikowało go do wymiany (są zestawy naprawcze) ale niestety pęknięta rolka sprawiła, że trzeba było wymienić cały podnośnik bo rolek nie idzie kupić (choć pewnie gdybym poświęcił na to odpowiednio dużo czasu, to bym coś dosztukował).
Natomiast zamek czekał na ten moment, gdyż żeby go wymienić trzeba było wykręcać szynę prowadzącą szybę. Uciążliwość nie była wysoka, po prostu można było otworzyć z zewnątrz drzwi po otwarciu zamka centralnego, a tak to działały normalnie.
6a4366f2f3ea370a7345f81a812df929.jpg
85c6c33ba83559da67c3f64aa114c1ca.jpg
 
Padł mi przekaźnik klimatyzacji omron. Chciałem kupić polecany Fiata 46520422, ale w lokalnych motoryzacyjnych nie mieli, przynajmniej tam gdzie pytałem. Kupiłem inny, gdyby ktoś szukał to MOPAR 12V 30A 1/11308/85 702500 przekaźnik m.in z grupy PSA. Z wyglądu jest identyczny, jak ten Fiata. Klima zaczęła normalnie działać, cena też raczej normalna, rozsądna.
 

Attachments

  • IMG_20230612_200927.jpg
    IMG_20230612_200927.jpg
    819,4 KB · Odwiedzin: 68
  • IMG_20230613_110618.jpg
    IMG_20230613_110618.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 67
  • IMG_20230613_113054.jpg
    IMG_20230613_113054.jpg
    587 KB · Odwiedzin: 70
  • IMG_20230613_165446.jpg
    IMG_20230613_165446.jpg
    3,5 MB · Odwiedzin: 66
  • IMG_20230613_155938.jpg
    IMG_20230613_155938.jpg
    1010,6 KB · Odwiedzin: 61
@sprajt2 no widzisz! Zupełnie nie potrzebnie dodałeś gazu😜
 
Kurbaaaa znowu puściło. A tyle czasu tydzień temu felgę, oponę i nadkole oczyszczałem bo uwalone wszystko smarem.
Trzeba było opaskę jednak na chama dociągnąć jeszcze jeden ząbek 🙃
IMG20230614173044.jpg IMG20230614172939.jpg
 
tłoki nie wytrzymały od jazdy na progach zwalniających😛
Post automatically merged:

Dzis wymeiniona skraplacz od klimatyzacji w ramach gwarancji auta w Suzuki.
 
Wczoraj odebrałem Fabię z warsztatu.
Wymieniony czujnik ciśnienia klimatyzacji na oryginał, co przy okazji zlikwidowało wyciek, klimatyzacja nabita na pusty układ i odgrzybiona.
Za całość 580pln
 
Dziś wleciały pióra wycieraczek Bosch A582S, idealnie pasują do skróconych ramion z Astry w 406, a dedykowane są do... Phaetona ;)
 
Back
Top