• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@se7en kiedyś nawet w UK były próby z poli, ale temat zdechł. Konstrukcyjnie byłby problem z demontażem starych i montażem nowych tulei. Brak samych tulei na rynku jest tylko wypadkową zaplanowanej konstrukcji sanek tak byś ich nie mógł wymienić.
 
Zobaczymy ile i u mnie te wahacze NTY wytrzymają. Robię ok 13tys rocznie raczej po dobrych drogach więc może dadzą radę.
Cała reszta to jeden grzyb, tylko z różnymi etykietami na pudełku.
No właśnie nie do końca, widać to w porównaniu z ashika która też jest tanim chińczykiem, miałem też porównanie wahacza NTY i febesta i różnica w wykonaniu widoczna gołym okiem.
 
@Kuba odnosiłem się do swoich sanek. Wszystkie dostępne zamienniki do mojego auta reprezentują w zasadzie porównywalną jakość, czyli mierną.
 
Generalnie dziękuj Bogu że są zamienniki😂
3lata temu do mojego Lancera sanek w zamienniki brak, tylko używane w cenie min 1500zl. Teraz nowe NTY 500zl.
 
Ja powoli kompletuje graty i czekam na odpowiedni czas na wymianę. Łączniki stabilizatora już dogorywają, tylne piasty i łożyska też już swoje przelatały, podejrzewam, że jeszcze oryginalne. Postawiłem na łączniki CTR, chwalę sobie, mam od nich końcówki drążków, bardzo solidne i wysoka jakość. Tylne łożyska padło na FAG, fajny kompletny zestaw z nakrętką i dekielkiem. Przy okazji wymieniam czujniki ABS bo ostatnio szwankują i coś tam jeszcze pewnie wpadnie. Niebawem wymiana oleju, ale jeszcze rozważam co zalać.
 

Attachments

  • IMG_20230608_115507.jpg
    IMG_20230608_115507.jpg
    616,5 KB · Odwiedzin: 51
  • IMG_20230606_200621.jpg
    IMG_20230606_200621.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 51
  • IMG_20230606_200936.jpg
    IMG_20230606_200936.jpg
    1022,3 KB · Odwiedzin: 50
  • IMG_20230608_115553.jpg
    IMG_20230608_115553.jpg
    530,9 KB · Odwiedzin: 48
  • IMG_20230608_115606.jpg
    IMG_20230608_115606.jpg
    502,1 KB · Odwiedzin: 51
Auto zostawione w zaprzyjaźnionym nieautoryzowanym serwisie wczoraj koło południa i odebrane 3h później. Przy przebiegu 37k km i roku od wyjechania z salonu:
1) wymiana świec oryg. na Boscha - zamienniki zamierzam wymieniać przy 25-27.5k km lub wcześniej jeśli odnotuję wzrost spalania (mam lpg więc warto nieco wcześniej niż na benzynie); swoją drogą - 3 cylindry, więc o 1 świeca mniej do wymiany niż w poprzednim aucie hehe;
2) wymiana oleju w skrzyni biegu (kontynuacja OEM, zobaczymy, kolejna wymiana będzie prawdopodobnie przy większym interwale - teraz chciałem zlać dotarty olej i na pierwszy rzut ręką skrzynia chodzi zdecydowanie płynniej).
 
Last edited:
Wymieniłem przed chwilą w Fordzie filtr fazy lotnej LPG, oryginał KME
U mnie też oryginał KME i głównie Orlen tylko różne stacje. Niestety zawalony ładnie. Ok. 10k.
 

Attachments

  • 20230607_184045.jpg
    20230607_184045.jpg
    6,9 MB · Odwiedzin: 69
  • 20230607_184128.jpg
    20230607_184128.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 68
Co ta obudowa tak zmasakrowana? W KME można wymienić sam wkład. Dużo syfu jak na 10k. Wymieniałem w silniku 1.4 po 2krotnie większym przebiegu też tankowane tylko na Orlen i dużo czyściej było. W moim 2.0 nie wiem jak to wygląda ponieważ póki co wymienia gazownik na gwarancji.
 
No jeńców nie brałem 😜 nie wiem co się mogło stać. Gdzieś musiałem zatankować syfku. Poprzednio faza lotna tak źle nie wyglądała jak tym razem. A w ostatnim interwale dodawałem ar6200 póki buteleczka mi się nie skończyła. Ale to chyba nie od dodatku taki brud
 
U mnie po 30k km filtr fazy ciekłej przy reduktorze był tylko lekko na dole przybrudzony, na wyjściu z filtra fazy lotnej było czysto jak w nowym. Filtr fazy lotnej to FL03P czyli filtr dwuczęściowy - w jednej puszce jest filtr papierowy oraz drugi poliestrowy. Różnica w wadze między starym filtrem a nowym to 2 gramy. Tankowane cały czas na jednym Orlenie.
 
@Raven
Ale jak wymienia gazownik na gwarancji, chyba nic nie szkodzi popatrzeć mu na ręce z filtrem? Czy przed gwarancją czy po gwarancji, zawsze z gazownikiem przystaniemy na minutę i ocenimy stan rzeczy. Polecam.
 
No jeńców nie brałem 😜 nie wiem co się mogło stać. Gdzieś musiałem zatankować syfku. Poprzednio faza lotna tak źle nie wyglądała jak tym razem. A w ostatnim interwale dodawałem ar6200 póki buteleczka mi się nie skończyła. Ale to chyba nie od dodatku taki brud
A ja bym wlasnie najbardziej podejrzewał "dodatek".
 
Moja jeszcze na gwarancji i zwykle jestem przy robocie. Nigdy nie było problemu żeby zerknąć 🙂 tylko tym razem miałem całą puszkę z filtr fazy lotnej więc starą puszkę sam rozbebeszyłem z ciekawości 😁
@sprajt2 nie sądzę. Zobacz co wrzucał @orzeszpole (cytowałem fragment). U niego tak źle nie było
 
Dzisiaj takie rzeczy z klimatyzacją, działo się, emocji było co niemiara 😏.
 

Attachments

  • IMG_20230608_144406.jpg
    IMG_20230608_144406.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 69
  • IMG_20230608_144512.jpg
    IMG_20230608_144512.jpg
    942,2 KB · Odwiedzin: 66
Dziadziuś był na myjni :cool:
Guma na felgach trzyma się 3 sezon, nie poddaje się szczotkom na myjni automatycznej - jestem pod wrażeniem.
received_238692165536970.jpeg
 

Attachments

  • 1686232708597.png
    1686232708597.png
    1,1 MB · Odwiedzin: 73
Last edited:
Back
Top