• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

@wlyszkow Wkładamy oleje do zamrażalnika obok kiełbasy na święta ;) wiec test w kosiarce i tak lepszy niż cokolwiek co możemy tutaj zrobić sami. Silnik spalania wewnętrznego to silnik spalania wewnętrznego. Pewnie, dwusuw w kosiarce to nie tgdi, ale zasada działania jest taka sama. Mieszasz powietrze i paliwo, robisz bum, masz energię i spaliny. Dla zwykłego śmiertelnika to jedyny sensowny sposób na jakiekolwiek przetestowanie dodatków w warunkach chociaz stojących obok tego co dzieje się w silniku.

Zresztą sam kiedyś polecałeś komuś AR do kosiarki :D
 
@Bodex bezpośredni wtrysk benzyny generuje cząstki stałe jak w silniku diesla, stąd wprowadzone dość niedawno filtry gpf
 
@wlyszkow co jest wg Ciebie złego w teście tego pana? To jeden z niewielu kanałów na YT gdzie rzeczywiście oprócz górnolotnych zapewnien producentów dodatków i marketingowej papki cokolwiek widać.. rozumiem, że wyższym poziomem dyskusji są wg ciebie subiektywne odczucia 'lepiej idzie' itp?..
Wyślij aceton, benzen, ksylen itp będzie błysk nawet na chodniku obok kosiarki.
Tak powstają januszowe mity które nie mają nic wspólnego z testami technologii do GDI, które kosztują fortunę.
Równie dobrze można testować chemię pocierając szmatą bramę bez kontroli dawkowania itp.

Niedawno był na forum dokument testów z INIG, porównaj sobie wykonanie... i sam sobie odpowiedz komu wierzysz.
 
Co się porobiło z tą motoryzacją przez 30 Lat !?
Też się nad tym zastanawiam... Teraz chyba większość nowych samochodów z benzyną pod maską ma paskudnie okopcone wydechy...

A tak w ramach ciekawostki wygląda tłumik końcowy w moim 2.0dCi z prawie 240kkm przebiegu...
IMG_20191022_123921.jpg
 
Dodatki bez kontroli dawkowania też generują nagar.
 
To jeden z youtuberów który pokazuje jak to wygląda i czy w jakikolwiek sposób działa .

Kosiarka kosiarka ale silnik ma, to nie kawalek pręcika bądź osad w strzykawce jak u pitera
 
@Binas96 a czy Ty wiesz czym są takie prawdziwe testy silnikowe, które symulują pracę silnika, aby w pewnym stopniu odtworzyć warunki pracy, jakie panują w naszych silnikach (podkreślilem, bo to jest istotne) i nie są przeprowadzane na silnikach z kosiarki :D Uważasz, że odtworzy odpowiednie warunki, aby przetestować konkretne dodatki itp. ? Tutaj jest nie tylko mowa o dodatkach do paliwa, lecz takie testy przeprowadzają np. producenci dodatków do oleju. Dobrym przykładem jest LSPI. Lub udostępniony ostatnio przeze mnie test związany z osadami na zawodach dolotowych.

Wszystkie testy ACEA/API bazują na testach silnikowych. Tutaj masz przykład testu ACEA pod kątek czystości: https://360.lubrizol.com/2017/ACEA-2016-CEC-L-111-Engine-Cleanliness-Test

Jakoś sobie nie wyobrażam, żeby tam stał silnik z kosiarki :D
 
@poziom1989 dobrze, ale w amatorskich warunkach zawsze to cos więcej niż gadanie o subiektywnie odczuwalnych wrażeniach 🤷🏻‍♂️
 
Co nie zmienia faktu, iż tego typu testy nie mają dia nas dużej wartości.
 
Co nie zmienia faktu, iż tego typu testy nie mają dia nas dużej wartości.

Z profesjonalnego punktu widzenia to żadne z naszych testów, analizy wliczając, nie mają dużej wartości. Mrozimy oleje w zamrażalnikach razem z pierogami, polewamy nimi chusteczki do nosa (tudzież papier do drukarki), oceniamy nowy olej na podstawie analizy zużyciowej. Testy z kosiarką są na podobnym poziomie, nie oszukujmy się. Gość z filmiku i tak przynajmniej zadał sobie trud testu na prawdziwym silniku, a nie opalarką w menzurce jak to robią Rosjanie z olejami. Co było przyjmowane z jakiegoś względu dość entuzjastycznie, nawet tutaj jak się kiedyś link do takiego "testu" pokazał.

Na forum nie siedzą tylko chemicy, bierzcie na to poprawkę. Owszem, warto zaznaczyć że to nie jest odpowiednik testu silnikowego i żeby się do wyników za bardzo nie przywiązywać, ale biorąc pod uwagę charakter forum nie ma co przesadzać w żadną stronę.
 
@poziom1989 ale to też jest wrzucone jako ciekawostka.. nie rozumiem waszego podniecenia (bo inaczej nie można tego odebrać) i oburzenia kolegi @wlyszkow wraz z aluzją, że filmikami z kosiarki kieruję się przy dobieraniu dodatków do benzyny, litości.
 
Zaraz wyłapiecie ostrzeżenia za takie darcie kotów, wszyscy po kolei. Trzymajcie się tematu.
 
@jerseyAdmin my przeprowadzając tego typu amatorskie testy, obserwujemy na podstawie mrożenia itd. jak się olej zachowuje! To są nasze eksperymenty.Dla nas istotne są certyfikowane testy, jeżeli już mamy wybierać jakiś olej lub doradzając. A ludzie oglądając tego typu filmy, będą wyciągać wnioski i klasyfikować chemię.
 
No przecież dokładnie to napisałem: żeby nie przywiązywać się do wyników takich testów i traktować je tak samo jak mrożenie olejów czy testy jednokroplowe. Nie znikniemy ich z internetu, więc lepiej sensownie uświadamiać użytkownikom jaki jest poziom tych eksperymentów, niż atakować za samo zamieszczenie filmiku.

Edukować, a nie od razu z pałą :)
 
@poziom1989 nie, nie wiem ;) . Ale śmiało możesz zacząć nagrywać . Zacznij mazde rozbierać na części pierwsze i pokazywac czy się coś zmieniło czy nie po danym dodatku . Przy tego typu testach szło by zbankrutować i tracić mnóstwo czasu.

Wole jakikolwiek podgląd na silniku niż tylko zapewnienia producenta ze jest super i ch 😄😄😄
 
@jerseyAdmin dzięki za odp. do 3 razy sztuka ,po 4 to i ja odpadam .

Czy również możecie potwierdzić praktycznie nie zauważalnie okopcenie końcówki wydechu?
Wszystko zależy od fi i kształtu , u mnie co by nie leciało zostawia ślady tylko w środku rurosa ,na zewnątrz kurz ,jedynie rant coś tam się pojawia . Jeśli ktoś dopiero od użycia 6900 patrzy na wydech , no to trochę słabe .

na YT gość w 2.3 Eco boost w Focusie RS również potwierdził, plus wrzucał zdjęcia z akcji serwisowej i zdjętej głowicy - czyściutko.
@lukaszewski podeślij linka bo tu takich foto brak .

Słowo kosiarka często tu czytam ,ale słabo wygląda obrona ich w odniesieniu do negowania innych mało podobnych testów/warunków .
Czyli takie uznaniowe opinie , które im wyżej tym bardziej dyktują tutaj dyskusję .

bezpośredni wtrysk benzyny generuje cząstki stałe jak w silniku diesla
No tak ,ale w ON jest tego mega ,a GPF to już inne normy i dlatego . Przy tych normach niebawem auta ON wylecą z obiegu i popularności .
Tak powstają januszowe mity
Na jednej linii mogą być testy piotrowe .

wygląda tłumik końcowy w moim 2.0dCi
DPF jakiś jest ?

To jeden z youtuberów który pokazuje jak to wygląda i czy w jakikolwiek sposób działa .
Dla mnie foto tutejszego użytkownika to jest dobry obraz testu ,pomijam że takich brak odnośnie AR.

zawsze to cos więcej niż gadanie o subiektywnie odczuwalnych wrażeniach
Oczywiście że więcej ,ale oby nie zakrzywiało prawdy lub przekłamywało .

Z profesjonalnego punktu widzenia to żadne z naszych testów, analizy wliczając, nie mają dużej wartości. Mrozimy oleje w zamrażalnikach razem z pierogami, polewamy nimi chusteczki do nosa (tudzież papier do drukarki), oceniamy nowy olej na podstawie analizy zużyciowej. Testy z kosiarką są na podobnym poziomie, nie oszukujmy się.

Nie no jak można tak umniejszać forum ,tym bardziej patrząc kto to pisze . Kolego przez taki tekst to ludziom uszy opadną . Już jest jasne czemu naczelni odeszli i inni samo/skasowani . Zastanawia mnie tylko gdzie odeszli ,skoro tu jest dziecinada w piaskownicy .

Owszem, warto zaznaczyć że to nie jest odpowiednik testu silnikowego i żeby się do wyników za bardzo nie przywiązywać, ale biorąc pod uwagę charakter forum nie ma co przesadzać w żadną stronę.
No to jak do tego ma się zamykanie dyskusji o tym czy o tamtym co zostało uznane za kiepawe ze względu na warunki . Jak dla mnie to dziwne negowanie jednych i popieranie drugich ,skoro to na oko podobny shit . Takie jednostkowe uznanie ,mające wpływ na całe forum .

A potem jakieś zdziwienia będą jak jakiś nowy wstawia coś podobnie wątpliwego . Takie wpisy tylko tych asów upewnią w te cuda na YT .
 
@lukaszewski podeślij linka bo tu takich foto brak .
niestety nie mogę, na YT wpisz pomiar spalin archoil 6900, jest tam filmik od tego Pana, napisz do niego na priv to Ci może wyśle, generalnie cały temat rozbił się o naprawę gwarancyjną i nie może to nigdzie fruwać w sieci ;-) taka klauzula od Forda, niestety jak to działa nie mam pojęcia, gdyż nigdy nic grubego na gwarancji nie robiłem - tam w RS był temat wadliwej głowicy, przez co samochód wybierał papieża :-D
Post automatically merged:

Wszystko zależy od fi i kształtu , u mnie co by nie leciało zostawia ślady tylko w środku rurosa ,na zewnątrz kurz ,jedynie rant coś tam się pojawia . Jeśli ktoś dopiero od użycia 6900 patrzy na wydech , no to trochę słabe .

no u Ciebie to jakoś tak słabo się osadza, u mnie cząstki stałe w wydechu dość chętnie się kumulują, ale to chyba wynika z algorytmu pracy MSD80, gdzie lambda przy bucie jest 0.8 i stąd takie, a nie inne zachowanie, jakoś te 300 koników trzeba wykarmić :p
 
@Skiper - masz na tyle chaotyczny sposób pisania, że czasami nie wiadomo o co i o kogo chodzi. Wg opisu dodatku do PFI 6900 wystarczy. Czy tak jest faktycznie - nie mam pojęcia, jak jeszcze miałem benzynę z wtryskiem pośrednim to nic do niej nie dodawałem, nie widziałem potrzeby.

No to jak do tego ma się zamykanie dyskusji o tym czy o tamtym co zostało uznane za kiepawe ze względu na warunki . Jak dla mnie to dziwne negowanie jednych i popieranie drugich ,skoro to na oko podobny shit . Takie jednostkowe uznanie ,mające wpływ na całe forum .

A potem jakieś zdziwienia będą jak jakiś nowy wstawia coś podobnie wątpliwego . Takie wpisy tylko tych asów upewnią w te cuda na YT

Do tej pory, mimo usilnej walki pojawiają się ludzie którzy powołują się na Piotra T. Nawet wśród starych użytkowników forum trafiają się wspominki o nim w kontekście "dobry/zły" olej. Jak widać zakazywanie i kasowanie specjalnie nie działa, więc może lepiej edukować i wyjaśniać, łatwiej się przebije do szerokiej świadomości?

Poza tym ten filmik jest na tyle ciekawy, że pokazuje jak działają dodatki w warunkach panujących w silniku. Pewnie, nie takim jak samochodowy ale na amatorskie warunki to i tak lepiej niż podgrzewanie palnikiem czy podobne eksperymenty. No i pokazał, że owszem, dodatki pomagają w utrzymaniu w czystości komory spalania. W kosiarce, ale pomagają. Ekstrapolując na silnik samochodowy efekty mogą nie być tak duże, ale można założyć że także będą działać. Na tej samej zasadzie przecież tutaj na forum przenosi się przejrzystość i skupienie paru ml oleju z zamrażalnika na stan i działanie tegoż w zimie w misce olejowej.

Co do umniejszania forum to w którym momencie napisałem nieprawdę? Jestśmy amatorami i po amatorsku podchodzimy do tematu. Na miarę naszych możliwości, ale jednak po amatorsku. Nie mamy ani środków, ani zaplecza do profesjonalnego testowania olejów. Skoro producenci niektórych olejów tego nie mają to co mówić o forum? Powinniśmy się starać, dokształcać, robić jak najlepiej co możemy, ale nie ma co się wbijać w dumę. Pycha kroczy przed upadkiem. Zapomniałem co najwyżej, że taka szczerość jest niemile widziana.
 
0.80 lambda to afr 11.8, bardzo niski jak na wolnossaka. Przy takim afr już sporo mocy ucieka. Tak było seryjnie? Ja mam w turbobenzynie gdi zadaną lambdę 0.82 i oprócz wydechu mam jeszcze pół zderzaka okopcone.
 
Back
Top