• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Akurat praca na 6400 była super u mnie w gdi ;-) po prawie 500km na dodatku resztę baku chciałem wymęczyć w mocnych warunkach, zrobiłem z 15min jazdy w okolicach 270km/h i sterownik zaczął dolewać, bo uważa, że jest za ubogo. Aktualnie mam dolane 1.0mg/stk na wszystkich 6cylindrach, co ciekawe korekta krótkoterminowa zbija te wartości..
 
Last edited by a moderator:
U mnie na 6400 klekotał (jak na benzynę) więc pewnie zależy od używania.

@Skiper nie ma żadnych szczegółowych zasad oddawania używanego oleju do analizy. Odlewasz 100ml i wysyłasz na adres ze sklepu.

Biorąc pod uwagę lekturę badań z tematu: https://www.oilclub.pl/index.php?th...ników-w-stosunku-to-zastosowanego-olelu.1485/ dorzucę, że w poście #291 mogłem się mylić i dodatki zawarte w benzynie faktycznie mogą działać na zawory dolotowe. Pozostaje pytanie w jakim zakresie rzecz jasna.
 
Mam 2 x 6400 i mam zalać do GDI i do PFI ,praktycznie wyjdzie to w tym samym mc . Jak pytałem o PFI i dodatek to pisałeś tylko dodatek (nie dopytywałem wtedy jakiego typu ) ,napisz jak wiesz czy do PFI wystarczy typ 6900 i kropka . Czy pisałeś ,miałeś na myśli typ 6400 . Pytam o to już z 3 raz .
W PFI sam 6900 robi duże zmiany a w GDI tak spalanie nie spadło . W obydwu zauważam jakby płynniejsze wahnięcia na obrotach wtedy kiedy silniki same tak dyktują , PFI na luzie normalnie nie słychać i jak schodzi z obrotów np. clima stop ,to jakby tyci za nisko tak jak by miał zgasnąć . Zastanawiam się jak w PFI 6900 takie rewelacje robi , to czy aby 6400 nie za mocny będzie .

No tak nie ma zasad ,ale ja mam coś jeszcze zalane i w oleju i w paliwie ,dalej co innego będzie w obu znowu, pierwszy olej po dodatkach w paliwie i starym oleju zlanym z AR2820 chyba się nie nadaje .

Mylić może się każdy ,ja się częściej mylę .Musiałem tam zacytować by się potwierdziło mi dosadnie i obydwa cytaty zeszły się w jedno .
 
U mnie już w baku Texaco Techron Concentrate Plus jako że wlany w ramach profilaktyki pewnie różnicy nie odczuje(ale jeśli się coś pojawi to dam znać) kupiłem jeszcze do Swifta 1.2 narzeczonej WYNN'S INJECTOR CLEANER. Nie dawno kupiła samochód a ma 140tys przebiegu więc chyba warto coś wlać do baku ;)
 
U mnie żonka po zapikowaniu AR6900P stwierdziła że silnik gładziej chodzi. Cokolwiek to znaczy. Z tym że jest po wymianie też oleju i do oleju dodany AR2300 .Aczkolwiek sam widzę że praca silnika na duży plus.[łagodniej i obroty tak nie falują jak na czystym na samym paliwie,wada 1.6mpi] Co do spalania ciężko powiedzieć bo samochód mało jeździ a do tego robiłem z ręcznym [nie wracał do końca] i wymieniałem czujnik położenia wału.Więc samo to wpłynie na niższe spalanie.
 
Pierwsza butelka Techron Concentrate Plus "wypalona" w Lexus GS430. Czysto profilaktycznie, gdyż korekty paliwowe stale bliskie 0%. Druga butelka Techron zalana do Mini Cooper R50 przyniosła efekt w postaci zmniejszenia korekt z +5% na +2%. Kurację zamierzam powtórzyć za kilka miesięcy.
 
Pytanie do użytkowników, którzy stosują/stosowali Archoil 6900-P Max w silniku GDI. Czy również możecie potwierdzić praktycznie nie zauważalnie okopcenie końcówki wydechu? Wcześniej była kompletnie czarna. Zużyłem 100 ml, również co mogę potwierdzić w moim przypadku to odczuwalnie lżejsze zimne starty.
 
@poziom1989 pisałem już tu o tym niejednokrotnie 👍 nic nie dawało takiego efektu, żadne 98 z keropurem na Lotosie ani 98 Verva, 95 z jakiejkolwiek większej stacji plus 6900-p działa cuda u mnie w gdi ;-) końcówki znacznie wolniej pokrywają się cząstkami stałymi. na YT gość w 2.3 Eco boost w Focusie RS również potwierdził, plus wrzucał zdjęcia z akcji serwisowej i zdjętej głowicy - czyściutko.
 
Musiałem ominąć, prawdę pisząc nie interesowalo mnie to wcześniej.
 
@poziom1989 co Cię skłoniło do dodania czegokolwiek do paliwa?

Post automatically merged:

Nawet jak plukam na bezdotyku to woda z wydechu (a raczej końcówek) leci żółtawa i normalnie można to samą wodą potraktować. Na paliwie solo końcówki są brudne i czarne i nie sposób ruszyć samą wodą, musi wjechać zasada.
 
Silnik Mazdy 2.3l T jest wrażliwy na jakość paliwa (oleju). Chodzi o to, aby zwiększyć czystość.
 
W mojej opinii to jedyny dodatek, który coś daje poza wkręcaniem sobie subiektywnych odczuć ;-) już kilka butelek 500ml i kilka litrowych z poprzedniej wersji pękło. Ponoć ma być coś nowego z Oilem, zobaczymy :)
 
@lukaszewski pisał o zmniejszonym kopceniu. Ja mam GPF to różnic nie było. Kultura pracy... Shell 100 mnie rozpuścił, ale co bym nie zalał to jest gorzej niż na tej setce. Z wytęsknieniem czekam końca testu Hybrogen i powrotu do VPowera na codzień.
 
@jerseyAdmin generalnie kopcenia nie ma żadnego, bardziej chodzi o sadzę, która gromadzi się na końcówkach szczególnie podczas sprintów, gdzie lambda schodzi do 0.8
 
No tak, kopci się sadzą :) Dymienie to wozy z GPF dymią parą jak tylko pojawi się większą wilgotność w powietrzu. Minus tak głębokiej filtracji spalin.
 
Dodatek Techron Concentrate Plus jest dostępny w cenie 35zł brutto za butelkę 350ml.
Zainteresowanych proszę o kontakt to przekażę namiary na sprzedawcę.

techron.jpg
 
Last edited:
Olej silnikowy też masz na kosiarce testowany? Jeśli planujesz swapa to śmiało wysyłaj i testuj..

Apeluję o utrzymanie poziomu dyskusji... serio!
 
@wlyszkow co jest wg Ciebie złego w teście tego pana? To jeden z niewielu kanałów na YT gdzie rzeczywiście oprócz górnolotnych zapewnien producentów dodatków i marketingowej papki cokolwiek widać.. rozumiem, że wyższym poziomem dyskusji są wg ciebie subiektywne odczucia 'lepiej idzie' itp?..
 
Pytanie do użytkowników, którzy stosują/stosowali Archoil 6900-P Max w silniku GDI. Czy również możecie potwierdzić praktycznie nie zauważalnie okopcenie końcówki wydechu? Wcześniej była kompletnie czarna. Zużyłem 100 ml, również co mogę potwierdzić w moim przypadku to odczuwalnie lżejsze zimne starty.
Aż zobaczę jutro u mnie w hrv, też była okopcona .
Pamiętam czasy , gdy przyjeżdżał z Włoch szwagier Sergio swoją Lancią Dedrą 1,8 , rura była szara .
Co się porobiło z tą motoryzacją przez 30 Lat !?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top