• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Po co w silniku benzynowym eksperymentować z liczbą oktanów? Lejesz takie jakiego potrzebuje silnik, a nie "pińć oktanów wincyj bo mocy mało". Benzyna to nie diesel żeby takie eksperymenty coś dawały. Ile osób tutaj ma silnik który strawi bez problemów paliwo z liczbą oktanową wyższą niż 98? Ja i dwóch czy trzech gościów z TGDI od Kii albo Hyundaia. Tych co mają strojony silnik na 100 nie ma, na 98 jesteś ty. Może ktoś jeszcze się znajdzie. Większość jeździ na 95. Ten dodatek to pic na wode dla frajerów myślących że oktany dodają mocy :D

W GDI to można eksperymentować z dodatkami pomagającymi utrzymać czystość komory spalania, ale to tyle.
 
Ostrzej ustawiony zapłon, stąd chcialem sprawdzić, a koszt żaden 🤷🏻‍♂️
 
Po co w silniku benzynowym eksperymentować z liczbą oktanów? Lejesz takie jakiego potrzebuje silnik, a nie "pińć oktanów wincyj bo mocy mało". Benzyna to nie diesel żeby takie eksperymenty coś dawały. Ile osób tutaj ma silnik który strawi bez problemów paliwo z liczbą oktanową wyższą niż 98? Ja i dwóch czy trzech gościów z TGDI od Kii albo Hyundaia. Tych co mają strojony silnik na 100 nie ma, na 98 jesteś ty. Może ktoś jeszcze się znajdzie. Większość jeździ na 95. Ten dodatek to pic na wode dla frajerów myślących że oktany dodają mocy :D

W GDI to można eksperymentować z dodatkami pomagającymi utrzymać czystość komory spalania, ale to tyle.
Ja mam mapę zrobioną na 98. Tzn już drugą. Z 250km na 281km. Podczas ustawiania i hamowania auta w baku pływała Verva + archoil 6900 p max. Wg tunera paliwo rewelcyjnie odpowiadało. Kiedy silnik był seryjny sporadycznie lałem 98 bo nie było żadnej praktycznie różnicy.
 
Dlatego pisałem - ludzi którzy mają silniki albo fabrycznie przystosowane do 98 albo więcej ewentualnie takich którzy sami zmapowali sobie silniki pod inne paliwo jest niewielu. Reszta to 95 (albo jak kolega z wałachem nawet mniej ;)). Ci co mają mapowane silniki i tak będą raczej lać paliwo mające na starcie odpowiednią liczbę oktanów niż ryzykować zalanie 95 i dodawania boostera licząc że wyjdzie z tego 98.

Takie dodatki są totalnie bezsensowne, producenci liczą na mikrą znajomość paliw przez klientów i pewnie mają rację bo przecież nawet tutaj traktuje się 98 jako premium (uj wie czemu), a po calych internetach ludzie oczekują po zalaniu 98 wzrostu mocy i spadku spalania. Chociaż w silniku dostosowanym do 95 będzie akurat odwrotnie ;)
 
Wczoraj sprawdziłem jak wyglądają denka tłoków po zalaniu do baku dodatku BG, który miał za zadanie czyścić układ paliwowy, wtryski oraz komorę spalania i powiem że coś się zaczyna dziać.
Używałem wcześniej różnych innych dodatków znanych firm które miały czyścić denka ale nigdy nic nie usuwały przynajmniej ja tego nigdy nie widziałem a tu proszę coś się dzieje.
Zdjęć wszystkich tłoków nie mam ale jak sprawdzałem to pierwotnie wszystkie były całe w nagarze a teraz na każdym zaczyna coś prześwitywać 😁
Zobaczymy czy będzie jakiś progres po wyjechanie baku do końca.
 

Attachments

  • przed.png
    przed.png
    756,8 KB · Odwiedzin: 266
  • w trakcie.png
    w trakcie.png
    739,5 KB · Odwiedzin: 268
  • w trakcie2.png
    w trakcie2.png
    687,3 KB · Odwiedzin: 273
  • w trakcie3.png
    w trakcie3.png
    680,3 KB · Odwiedzin: 261
Last edited:
Moje fotki z wakacji 2019 Toyota 1.8 benzyna, przed wyjazdem, po 3kkm na Oilem Hybrogen a potem kolejne 300km z PEA.
b48699c7dd7f7fed309d5073bdc65ef8.jpg
1f76cdaac47fc20084750d9f494ea80c.jpg
8f07d9dedbc9d5f909b8fd9d52e52b03.jpg
 
Auto pierwsze z podpisu ,wtrysk bezpośredni , 104tyś.km ,świece wymienione po 93tyś , za moich czasów nic do paliwa nie stosowane ,wcześniej pewnie też .
Zalecenia to klapka =PB95 , manual minimum 95 ,ale dalej jako uwaga pisze ,możliwe nie mniej niż 91(RON) zamiast 95(RON) ,wtedy wydajność spadnie ,a dalej w celu maksymalnej sprawności i właściwości jezdnych zalecają co najmniej 95 (RON) . Silnik ori bez modów czy innych udoskonaleń raczej .Tankowane paliwo 99%= Lotos 95 i 1% =Orlen 95 , zawsze od R pod korek ,stacje prywatne i krzak omijane z daleka .Czy 98 można nie wiem , nigdy nie zalewane ,pojemność baku 46L. Obecnie po zmianie z 10W na 5W jako tymczasowy jest Specol 5W40 +AR2300 .

Czyszcząc silnik ,myślę o przeczyszczeniu układu paliwowego ,wtryskiwaczy ,denek tłoków tam gdzie AR 2820 czy AR2300 nie docierają raczej.

Jakim specyfikiem to zrobić i czy letnia pora bardziej służy takim zabiegom ?
Narzekać na płukanki AR nie mogę ,a dużo osób tu jest za AR 6400 i 6900 .

Obecnie AR2300 jest blisko 850km w silniku ,zamierzam trzymać do 5-6tyś . W jakiej fazie z AR 2300 można by coś do paliwa zastosować ,tak by nie pogorszyć tego procesu za wcześnie . Czy czekać do zmiany oleju poprzedzonej AR2820 i ze dwa baki przed tą wymianą zastosować , czy teraz ?

Specyfika dla silnika to ,krótkie odcinki (miasto) w tygodniu i średnia trasa w weekend . Ze względu na to i na wtrysk bezpośredni jest możliwe wpadanie paliwa do oleju ,choć o dparowalność latem nie ma się co chyba martwić .

Porady mile widziane;)
 
Ja przed wymianą oleju na ostatnie 600km wlewalem pełną butelkę 6400-p max, a teraz od ponad 2lat 6900-p max do każdego tankowania
 
Jeżeli chcesz wyczyścić elementy leżące poza działaniem układu paliwowego to klucze w dłoń i rozkręcasz. Chemia tu nie pomoże. Na zawory dolotowe mooooooooooże pomoże AR2300 który będzie cyrkulował z parami oleju, ale nie przywiązywał bym się do tego pomysłu.

Dodatki do paliwa możesz lać w dowolnym momencie, nic nie będą przeszkadzać w działaniu AR2300.
 
Pomyślałem o tym , bo niby skoro olej tymczasowy to nie szkoda teraz to robić ,ale z drugiej strony nie chciał bym przeszkadzać tym AR2300 .

Chodzi mi o przeczyszczenie elementów strikte w układzie paliwowym , wtryski i może od góry denka tłoków . Jeśli nigdy nic tam takiego nie było wlewane , to może być chyba tylko lepiej nie gorzej . O zaworach o których tu piszecie ,że nic ich nie obmywa ,to nie myślę . Tylko czy w każdym silniku DI są one niczym nie obmywane , taki jest standard ?

Dodatki w paliwie nie zaszkodzą AR2300 ,nawet jak znajdą się jakieś ich ilości w oleju ?

Skoro daleko do wymiany ,to lepiej co któreś tankowanie teraz 6900-p max ,a przed wymianą dopiero 6400-p max . Tak było by dobrze wobec odległości do wymiany oleju ,ale czy ta kolejność specyfików AR będzie odpowiednia . Czy trzeba poczekać do przed wymiany i po kolei 6400-p max ,6900-p max.
 
Czyli przed wymianą oleju dopiero AR6400-P ok ,a 6900-p max tak by nie przesadzać i mając na uwadze ,że nigdy coś takiego w układzie nie było ,co który bak najlepiej wlewać ?
No i czy ta kolejność specyfików AR nie będzie irracjonalna ,ze względu na ich moce działania ?
 
AR6900-P można stosować do każdego tankowania, zawsze trochę pomoże w czyszczeniu zwłaszcza jeśli nic nie było wcześniej stosowane a na koniec AR6400-P będzie miało trochę łatwiej.
 
Do każdego tankowania ,ale nie chcę świec i innych elementów czerwonych mieć . Chyba że to tak się robi przy 98 + te AR .
Zawsze leje PB95 + te dwa AR ,tak będzie dobrze ?
Muszę poczytać manuale tych AR .
 
Nie dwa na raz do baku tylko albo AR6900-P Max 1:1000 koncentrat albo AR6400-P Max 400ml na cały bak jednorazowo.
 
Tak wiem pisałem o tym , czy z jednym i drugim AR PB95 standard będzie OK .
 
Czytam tak ten temat, i nie zrozumiecie mnie źle, albo za jakiegoś spamera nie bierzcie,ale jedynymi dodatkami jakie ja dodaje od czasu do czasu do pb95 są:
Denaturat(min 90% alkoholu) albo nafta.
Obie rzeczy zdają egzamin.
 
Back
Top