• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

To nie mój skład, ani wkładka. To "Typowy zestaw forumowicza".
 
Pytanie mam o taki dodatek do paliw o nazwie REDUX
piszą o tym różne cuda/wianki, np. tu:



www.linkedin.com



Dodatki do paliw ciekłych silników spalinowych diesel/benzyna


Czy warto stosować dodatki do paliwa? Jeśli jesteście użytkownikami samochodów, z pewnością już nieraz spotkaliście się z szeroką ofertą różnego rodzaju dodatków do paliwa, mało tego – pewnie wiele razy proponowano Wam takie rozwiązanie, zapewniając, że znacznie podnosi ono jego jakość. Oczywiście w

www.linkedin.com
www.linkedin.com



a mnie interesuje, czy to jest coś warte???
 
Ale wlane są już dodatki:
- czyszczenie wtrysków
- booster
- antyżel
- olej 2T
i teraz jeszcze czyścik do DPF
Możesz drwić z dodatków. Ale używając ich wielu kierowców pokonuję o wiele więcej km bez awarii. Sam używam do paliwa Ar 6900d i nie stanowi to jakiegoś problemu. Co każdą wymianę oleju płukanka oraz stosuje środki do kolektora, turbiny w celu pozbycia się nagaru. Mam 1.3 cdti i problemem jest egr. Syfi się i zacina. Jakimś dziwnym trafem mam ponad 200 tyś i egr dziewiczy. Jedynie co muszę to dpf wypłukać. Tak duży przebieg jednak zrobił swoje.
 
Dodatek millers 2x dawka Audi A6 C5 2.5TDI v6 BAU i do tego verva pomaga chodzi ciszej ładniej jeździ
 
To nie wiem jakie macie silniki albo słuch.
Ale dla mnie na zwykłej on z CPN PKS grodzisk mazowiecki (pewnie to zwykłe b7 albo b0) a verva/dynamic nie widze żadnej, dokładniej żadnej różnicy :)
 
Kiedyś w służbowych superbach psikalismy z gaśnicy zrobionym pojemnikiem na sprężone powietrze jako pędnik:


Nafta, aceton, benzyna ekstrakcyjna.
Niezwykle czysci sadze i olej zapieczony.



To robiliśmy dla kolegów którzy chcieli wykupić auta.



Zestaw oczywiście zaginął w akcji bo chętnie powróciłbym do tego patentu i z litr wtłoczyłbym do dolotu żeby oczyścić potencjalne złogi
 
Last edited:
Dobra skoro dodatek o DPF odpadł, to może spróbuje "czyściciela" wtrysków, ostatnio lałem rok temu po przeglądzie po zakupie LM 2666, zalałem tym filtr paliwa a reszta do baku, teraz minął rok i z 20 tys km, filtr co prawda stary ale może warto coś profikatycznie zalać, tylko jak to na tym forum, aby za dużo nie powtarzać, myślę tym razem o zakupie Kleen Flo 795, stosował ktoś? Jakieś opinie? Czy ponownie LM i po temacie?
Wyjazd wakacyjny nie może się obyć bez dodatku przecież 🤣🤣
 
Ten KleenFlo ma taki sobie skład (głównie olej opałowy 🤣). Jak już coś z tej stajni to pomarańczowy albo zielony.

Więcej składników aktywnych.
 
Chodził mi po głowie Tunap 938 ale z racji, że producent poleca go stosować tyko przy użyciu ich maszyny (dystrybutora?), zdecydowałem sie na 989, który wg producenta można lać do filtra paliwa.
Zastanawia mnie dlaczego tak mają to rozwiązane, jakie zadanie ma tak właściwie ich urządzenie.
 
@luckyboy mam już do regularnego stosowania Mannola (ale na razie leży nieużywany bo częściej się FAP wypalał z nim) kleen flo ten smar przezroczysty i zielony i na zimę skydda, więc myślałem o jakimś shocie na raz, ale w takim razie leje to co mam i dalej nie kombinuje 😂😂

@Pedros dzięki za info, bo już chciałem zamawiać, a w takim razie odpuszczam, zamówię przy okazji jakiegoś zamówienia ten pomarańczowy kleen flo i już, dzięki raz jeszcze 😄😄
Bo rozumiem że pomarańczowy masz na myśli, nie ten w przezroczystej bańce 1.92l, tylko ten litrowy "Low Sulphur"? 😊
 
Bo rozumiem że pomarańczowy masz na myśli, nie ten w przezroczystej bańce 1.92l, tylko ten litrowy "Low Sulphur"?
Tak - pomarańczowy "Low Sulphur" - czyli 963 i zielony - 993.

Z tego co kojarzę kiedyś kręciła się tutaj bardzo rzeczowa dyskusja na temat tych dodatków i wynikło z niej, że jesień-zima lepiej stosować 993, a wiosna-lato 963. Musiał by się @Pedros wypowiedzieć, który to analizował składy i właściwości tych produktów. Ale jeżeli dobrze kojarzę, to 993 działa lepiej jako depresator, a 963 ma lepszy smar w składzie.
 
Dokładnie, pomarańczowy ma smar potwierdzony przez producenta.

Właściwości depresacyjne, tradycyjnie regulujemy stężeniem.
Post automatically merged:

Bo rozumiem że pomarańczowy masz na myśli, nie ten w przezroczystej bańce 1.92l, tylko ten litrowy "Low Sulphur"? 😊
Tak, 963 (1litr)
 
Chodził mi po głowie Tunap 938 ale z racji, że producent poleca go stosować tyko przy użyciu ich maszyny (dystrybutora?), zdecydowałem sie na 989, który wg producenta można lać do filtra paliwa.
Zastanawia mnie dlaczego tak mają to rozwiązane, jakie zadanie ma tak właściwie ich urządzenie.
938 ztcp możesz lać do baku.
Owszem, zalecają przedtem maszynowo preparatem 135.
 

Attachments

  • 4B64BA76-7ADC-4513-B5D2-CE80E533D4FB.jpeg
    4B64BA76-7ADC-4513-B5D2-CE80E533D4FB.jpeg
    320,9 KB · Odwiedzin: 105
Back
Top