• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Czyli jak pójdzie do tego 25 ml AR na 50 l Vpovera będzie ok i zobaczymy co z tego wyjdzie
 
To chyba zależy od dostawy. Ostatnio jak sprawdzałem świadectwa jakości na Lotosie to zwykły ON miał LC-53, a Dynamic LC-52...
 
Zgadza się, poszczególne partie mogą się delikatnie różnić, ale od paliwa premium wymagałbym wyższej LC, a nie odwrotnie. Tankowałem kilka miesięcy na Circle K i cały czas w obu paliwach była identyczna LC, więc teraz tylko Orlen...;) Wielokrotnie sprawdzałem, Verva ON zawsze LC-55.
 
@sailor 88

premium to nie tylko LC ale też np smarność, V-Power D ma ten parametr 2x lepszy niż Fuel Safe. Jak ktoś miał TDCI z nieszczęsną pompą wc Delphi to stosowanie paliwa o lepszej smarności potrafiło wyraźnie wydłużyć czas życia pompy i w konsekwencji wytryskiwczy.
 
Jak najbardziej masz rację, ale skoro paliwo PREMIUM, to niech będzie premium w całej okazałości , a nie pół premium ;)
 
Last edited by a moderator:
Mój Peugeot na mixie Archoil i Mannol spala teraz dokładnie tyle ile pokazuje komputer pokładowy.

Polecam UNIK+ Diesel. Autoryzowany przez PSA i dedykowany do ich silników, ale oczywiście świetnie sprawdzi się też w innych jednostkach. Można dostać w ASO Peugeout/Citroen i na znanym portalu aukcyjnym.
 
Podobno nie można tego stosować często, bo juz interesowałem się wcześniej, wolę mniej agresywne środki.
 
U mnie dynamic ma LC 55-56 jak sprawdzałem, nie wiem jak w zimie bo wchodzi wtedy arktyczny, według ich strony też powinno być minimum 55 ale pewnie zależy od dostawy, albo stacji(właściciela?) (chyba że leją zwykły ON zamiast premium 😅).
 
LC51 i reszta parametrów odnosi się do zwykłej normy EN, do tego wplątali tam parametry paliwa arktycznego i wyszło masło maślane, nie uwzględniające Dynamica tylko podstawowe wymagania ON. LC55 jest w innej zakładce.

IMG_20200928_192529.jpg
 
Dzięki alexaa, teraz to co innego...:)
Przy okazji, dziwi mnie też, że Orlen nie oferuje zimowego ON(Verva) na bazie arktycznego (IZ-40), tak jak Lotos dynamic zimowy.
 
Pewnie nie widzą w tym sensu skoro zima w Polsce występuje już tylko z nazwy...
 
IZ-40 samochód spala więcej, więc jeżeli nie ma siarczystych mrozów, to bez sensu zakup
 
IZ-40 samochód spala więcej, więc jeżeli nie ma siarczystych mrozów, to bez sensu zakup

Jest pewne info że pali więcej? Chciałem pierwszy raz spróbować IZta, bo też plus że nie ma BIO w składzie.

Dzięki alexaa, teraz to co innego...:)
Przy okazji, dziwi mnie też, że Orlen nie oferuje zimowego ON(Verva) na bazie arktycznego (IZ-40), tak jak Lotos dynamic zimowy.

Fakt, nigdy nie widziałem żeby na stacji Orlen był IZ-40, ale gdyby pojawiły się mrozy takie porządne to by sprzedawali, przecież normalnie go produkują, jest cennik na ich stronie aktualizowany, Circle też pewnie od nich bierze i ciśnie ostro z reklamą w TV ;). PS. IZ-40 to nie tylko blokada zimnego filtra, ale też temperatura mętnienia, która u nas najczęściej w okolicach -7*C w paliwie zimowym, więc dosyć słaby wynik biorąc pod uwagę że wiele aut stoi na zewnątrz i przy gruncie te temperatury nawet teraz (zima 2020-2021) mogą spadać niżej w niektórych rejonach Polski, nie wspominając lat do tyłu gdzie zimy faktycznie były zimami. Temat smarności w IZ-40 pomijam.
 
Jest pewne info że pali więcej? Chciałem pierwszy raz spróbować IZta, bo też plus że nie ma BIO w składzie.
U mnie jest tak, że zimą oczywiście spalanie wzrasta, ale wartość średniej z tankowania, obliczanej przez komputer jest wyższa o 0,2-0,3 l/100km względem obliczeń z dystrybutora na IZ-40. A komputer w aucie skalibrowałem osobiście bardzo dokładnie na paliwie letnim. Pewnie wynika to z różnic fizyko-chemicznych paliw letnich i zimowych, inna gęstość, udział lżejszych frakcji w paliwie zimowym itp. Wtryskiwacz jest otwarty różnie długo na różnych paliwach, a czas wtrysku jest brany do obliczania ilości spalonego paliwa.
 
Zimą samochody spalają nieco więcej paliwa, bo silnik musi się dłużej nagrzewać. Do tego dochodzą mniej korzystne warunki na drodze (woda i błoto pośniegowe) i to głownie powoduje zwiększone zużycie paliwa.
 
Nie mówiąc o ludziach, którzy nie potrafią w takich warunkach jeździć i powodują korki.

Z dodatków które stosowałem to ostatnim był Millers Diesel EcoMax, +4 LC i detergenty. Dolane do BP ultimate nieco zmiekczylo pracę silnika.
 
Po ostatnim mega interwale w wypalaniu Dpf następny był po około 250 km.Jazda lokalna i wypalanie Dpf dokończyło się na parkingu przed miejscem pracy. Wczoraj kolejne wypalenie dpf przy 150km. Czuje że podjadę do magików co dpf ściągną i wypłuczą. Miałem stosować chemię do dpf ale przy przebiegu 175tyś myślę że będzie już zapchany popiołami. Czyli niestety Mannol sam nie sprawił cudów.
 
Witam dziś tankowanie,spalanie On z Standyne Performance Formuła spadło z 7.3 na 6.7 liczone spod dystrybutora, dodam że 4 dni jeździłem w deszcz, auto to Renault Laguna 3 2.0 dCi 175 koni 380 Nm
 
Back
Top