• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

To ja może zapytam jak się ma ten dodatek kleen-flo (i inne depresatory też) na temperaturę blokady/mętnienia filtra. Czy faktycznie to działa i który parametr przesuwają niżej? Nie jest tak, że mimo wszystko zwykłe paliwo będzie mętnieć od -7*C w dół a jedynie przesuniemy punkt blokady filtra? Jak działają te dodatki tak naprawdę od strony chemicznej?
 
To ja może zapytam jak się ma ten dodatek kleen-flo (i inne depresatory też) na temperaturę blokady/mętnienia filtra. Czy faktycznie to działa i który parametr przesuwają niżej? Nie jest tak, że mimo wszystko zwykłe paliwo będzie mętnieć od -7*C w dół a jedynie przesuniemy punkt blokady filtra? Jak działają te dodatki tak naprawdę od strony chemicznej?
Na butelce jest instrukcja w jakich proporcjach w stosunku do temperatury , im niższa ochrona tym więcej .
14 zł na 5-10 bakow .
Ja lałem na oko, starczyło na zimę.
Te dodatki nie tylko chronią przed krystalizacją parafiny, ON jest zdecydowanie żądzy , a nie taki miód w -20.
Kup i zrób test ON z zamrażarką, to zobaczysz.

Dawno temu , 15 lat , jechałem z Córką do Wawy do CZD w mróz -35 .
Ogłaszali wcześniej takie mrozy , wziąłem że swojego sklepu depresator , już nie pamiętam jaki , wlałem na bak podwójna dawkę .
Multiola pracowała dzielnie i zapalała na dotyk.
W drodze powrotnej w Janowie lubelskim na CPN pytałem to pokazywał termometr -37 s C .
Karton na chłodnicy całą drogę , bo były trudności z nagrzaniem tej przeszklonej kabiny .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
To ja może zapytam jak się ma ten dodatek kleen-flo (i inne depresatory też) na temperaturę blokady/mętnienia filtra. Czy faktycznie to działa i który parametr przesuwają niżej? Nie jest tak, że mimo wszystko zwykłe paliwo będzie mętnieć od -7*C w dół a jedynie przesuniemy punkt blokady filtra? Jak działają te dodatki tak naprawdę od strony chemicznej?
Działają w ograniczony sposób. Na niemalże każdym tego typu produkcie jest zaznaczone "...w zależności od zastosowanego paliwa" - czyli z letniego nie zrobią zimowego / z zimowego arktycznego.
Wątpię, aby takimi "marketowymi" sposobami można było dowolnie regulować parametry paliwa. Widziałem gdzieś opracowanie dot. depresatora marki Skydd, gdzie wykazano, iż zalecana dawka (tj. 1:1000) przy paliwie z temp. mętnienia -8 st.C przesuwa ten punkt do -10 st.C, a już podwójna dawka tylko o jeden kolejny stopień - czyli do -11 st.C.
 
Zacząłem stosować do 2 aut ( 1,9 tdi pompowtryski i 2,0 hdi z fap ) Millers Oils Diesel Power Eco Max wydaje mi się że auta chodzą minimalnie ciszej i lepiej idą aczkolwiek to może być tylko "wydaje mi się" to 1 zalania do baków więc co do spalania napiszę za jakiś czas Sharan co tankowanie sprawdzam ile pali natomiast w 2 aucie policzę spalanie przy następnym tankowaniu i dam znać, wybrałem Millersa bo wychodzi najlepiej cena - jakość ( jest tańszy od Archoil ale niestety dużo droższy od Mannola na którym jest niestety zbyt mało opinii ) na razie zalewam w proporcji 1 ml na 1 l, ciekawi mnie czy polepszyłby efekt mieszając z Mannolem i wlewać 2 ml na 1 l paliwa tak jak tutaj pisał luckyboy który miesza Archoila z Mannolem.
 
Teraz wleje podwójną dawkę samego Mannola i będę obserwował.
 
Ciekawi mnie czemu pali około 1 litra więcej auto po dodaniu 6900 dmax.
Ta samą trasą te same prędkości a wskazania komputera prawie litr większe.
 
Ja zastanawiam się nad mannolem do swojego dv4td, ale czy ma to jakikolwiek sens?
 
Ciekawi mnie czemu pali około 1 litra więcej auto po dodaniu 6900 dmax.
Ta samą trasą te same prędkości a wskazania komputera prawie litr większe.
U mnie też oszukuje komputer pokładowy, zawyża spalanie.
 
A ja się zastanawiam czemu wam spalanie komp zawyża a mi najzwyczajniej zaniża. Czy Ople tak mają,jeździcie po miejscu?czy bardziej trasy?
 
Ja zazwyczaj trasy ekspresowki,autostrady z prędkością autostradowa plus.
Średnie po przelocie na trasie 60 km na Vpower 7,8 max 8.
A z dodatkiem 8,6-9,0 .
Silnik Vag 2.0 TDI CR z podniesiona mocą
 
Może powinieneś się szarpnąć na AR6400?? Przeczyścić dobrze układ wtryskowy,mi na AR6400 obniżyło się spalanie :) .Bo dodając dodatki ja bym oczekiwał podobnego spalania,a nawet niższego. Chyba że spróbować innych szuwaksów ?! Mannol tani,a też podnosi smarność.
 
Jeszcze można dodać, w czasach dy miałem naście lat to taxiarze ropę wlewali do beczki i 10 cm wyżej od dna mieli kranik by zlewać ustaną...

W wojsku ropowalismy radiostację by była tłusta i błyszcząca .
Dzisiejsze ON jest mniej tłuste niż dawna benzyna .

A mi się sprawdził taki dodatek cleen flo , wlałem go na jesieni koło października jeszcze gdy miałem Insignię , trasa do Niemiec 1300 km , w połowie trasy wypalanie DPF się odbyło.
Miałem aplikacje Opel DPF info i były dokładne wartości temp kilometrów od ostatniego , procent zapełnienia.
Ale co istotne : po tym wypalaniu do następnego zrobiłem aż 2100 km !!!
Nigdy potem takiego wyniku nie uzyskałem . Świadczy to , że po zastosowaniu bardziej dokładnie była spalana mieszanka paliwowa.
Sam środek ma usunąć wodę z baku i korki wodne z przewodów , ma ją absorbować i przepalić.
Drugie działanie to zapobiec krystalizacji parafiny , a wiadomo , że te preparaty sprawiają , że zimne ON nie gęstnieje , jest żadkie jak latem.
Ułatwia tym samym rozruch zimnego dieselka.
Paliwa są z dodatkiem bio a ten cięgnie wodę jak gąbka , z właszcza jesienią , gdy mamy duże różnice temperatur.


Nie drogi ,a działa.
ff167e2be4c3b00811e952fc3c0ca2e7.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam, dobry jest. Skład skrajnie prosty.

kiedyś sam robiłem jak ksyleny miałem pod ręką.

W czasie tej suplementacji powstrzymywałem się od AR6900D.

Mogę potwierdzić (subiektywnie) mniejszą uciążliwość spalin - zdecydowanie rzadziej wypalamy DPF

Nawet wpadłem jak dawkować wygodnie - można użyć butelki z zaworem po AR6900 :)

Trzeba wiedzieć jak :D
 
Potwierdzam, dobry jest. Skład skrajnie prosty.

kiedyś sam robiłem jak ksyleny miałem pod ręką.

W czasie tej suplementacji powstrzymywałem się od AR6900D.

Mogę potwierdzić (subiektywnie) mniejszą uciążliwość spalin - zdecydowanie rzadziej wypalamy DPF

Nawet wpadłem jak dawkować wygodnie - można użyć butelki z zaworem po AR6900 :)

Trzeba wiedzieć jak :D

Czyli jakie właściwości ma ten kleen-flo a raczej ksylen? Pomijając właściwości depresujące. Poprawia spalanie, smaruje?
 
Last edited:
Dzisiaj tankując do pełna dodałem 100ml Mannol Diesel Ester Aditive. Moje wrażenia: proces spalania jakby trwał dłużej, silnik pracuje bardziej miękko, podczas rozruchu na ciepło kopnięcie silnika jest słabsze. Na niskich obrotach jakby miał więcej mocy.
 
Czyli na plus czy minus?
 
Na plus, praca silnika jest bardziej charmonijna.
 
Z całym szacunkiem... Panowie czy naprawdę wierzycie w to, że 100ml w proporcji do 60-70 litrów może dać jakieś efekty? Szczerze chciałbym wierzyć, że to nie jest tylko efekt placebo.
 
Back
Top