Witam dawno tutaj nie byłem, chciałbym odświeżyć temat w sprawie dodawania oleju 2t do Diesla,do trochę nowszych silników z eu5,dolewki 2t stosuje od 9 lat. Aktualnie posiadamy Expert 2,0 HDi 130 km na osprzęcie Delphi (piezo) oraz C3 Picasso 1,6 e-hdi 90km (Bosch elektromagnetyczny) zacznę od 2,0 oczywiście jest FAP norma zadymienia spalin 0.52 po kupnie była zła korekcja wtrysków spalanie 8.8 z komputera lewdo przeszedł Mot (angielskie badanie techniczne) moje specyfiki 0.9 litra oleju 2t i 100 militrów cetanu,na efekty czekałem rok, korekcja wtrysków nieznacznie się poprawiła, spalanie 7,7 i kilka pkt mniej emisji.Po 2 latach korekcja +-1 procent czyli rewelacja, spalanie 6,5,emisja cząstek stałych 0.26-0-29 diagnosta myślał że urządzenie się popsuło, wrzesień 2021 potwierdzone wyniki w Polsce.
Kolejnym pacjentem to 1,6 e-hdi,kupiony od razu jako niesprawny, przekroczona emisja spalin dużo palił, 5,5 litra, dymił po prostu na czarno jak dostał buta,i puszczał chmurkę podczas normalnej jazdy,po roku lania 0,5 plus 50 militrów cetanu korekty nieznacznie się poprawiły, przestał dymić podczas jazdy jedynie puszczał dymka po bucie,o dziwo na przegląd pojechałem po długiej trasie i przeszedł na styk, kolejny przegląd marzec 2022 wtryski znów odrobinę lepiej i spalanie spadło odrobinę wychodziło 4,9 wg komputera,norma zadymienia tym razem kilka oczek poniżej max normy,w między czasie było kilka dłuższych tras, tydzień temu podpiąłem lexie i szok korekcja wtrysków +-1 spalanie to około 3,8 litra, niestety nie sprawdzałem emisji, zrobię to w czerwcu już w Polsce,dodam jeszcze że olej dwa razy w roku, wszystkie filtry, interwał 10 tyś km,oba silniki sprawne,paliwo na kartę paliwową Esso,oleje 2t różne co akurat jest dostępne cetan kupuję od lokalnego sprzedawcy, który rozlewa cetan od firmy Rock oil, olej w obu silnikach Rock oil 0w30 niskopopiołowy.