• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

A byłeś przy tym?
Właśnie o to chodzi. Byłeś przy tym? Byłeś na sprawie, odsłuchałeś/przeczytałeś uzasadnienie wyroku? Jak nie to nie wypisuj takich rzeczy w Internecie.


Ogólnie nie ma to związku z tematem dlatego zaproponowałem utworzenie wątku o niesłychaniech opowieściach ale czy na niemieckiej czy austriackiej autostradzie to nieistotne.
 
wie ktoś jakiś średnica wężyka potrzebna do zaworków odpowietrzających hamulce? [chyba to standardowy rozmiar dla wszystkich aut?


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Właśnie o to chodzi. Byłeś przy tym? Byłeś na sprawie, odsłuchałeś/przeczytałeś uzasadnienie wyroku? Jak nie to nie wypisuj takich rzeczy w Internecie.


Ogólnie nie ma to związku z tematem dlatego zaproponowałem utworzenie wątku o niesłychaniech opowieściach ale czy na niemieckiej czy austriackiej autostradzie to nieistotne.
Soszo nie musze być na sprawie ani czytać uzasadnienia wyroku. Wystarczy, że mam wiarygodne źródła. Gdybym nie miał pewności co do tego co opisuje to bym tego nie pisał. Podałem przykłady w dobrej wierze ale widze, że większość wie lepiej i nie potrzebuje żadnych rad. Zastanów się może jednak czy większą szkodę wyrządzam ja przestrzegając przed czymś czy ktoś kto pisze, ze nie ma się czym przejmować? Bo rozumiem, że ja lansując tezę, że lepiej mieć w aucie zamontowane elementy zgodne z homologacją pojazdu jestem krytykowany to znaczy, że druga strona uważa inaczej? Bo jak to mam inaczej odbierać? Nie będą więcej zabierał głosu w temacie homologowanych elementów. Jeśli ktoś uważa, że może mieć części niehomologowane to już jego sprawa nikogo nie biedę przekonywał.
 
Kilka miesięcy temu fabryczny zestaw hamulców w moim autobusie wymieniłem na powiększone - perforowane tarcze Zimmermann Sport Coat Z 324mm z przodu, z tyłu tarcze ATE. Do tego do przodu przyszły przewody hamulcowe w oplocie oraz klocki EBC Green Stuff na obie osie.
Moje całkowicie subiektywne odczucie po przejściu ze standardowego zestawu to większa kontrola nad siłą hamowania, hamulce są "ostrzejsze" w działaniu oraz bardziej czułe na dozowaną siłę na pedale i nie zdarzyło się jeszcze, żeby się przegrzały.
Z rzeczy mniej fantastycznych, to przy lekkim hamowaniu na zimnym zestawie (rano na parkingu na przykład) potrafią trochę piszczeć.
Potem już tego piszczenia nie ma.
Ciekawostka - podczas czyszczenia felg "krwawą felgą" na osi przedniej osad staje się czerwony a na osi tylnej jest brązowy/czarny jak przepalony olej - no a niby klocki te same :) .
 
No dobra, zamontujecie klocki tarcze bez homologacji mimo że odpowiadają za wasze życie i zdrowie oraz uszkodzenie waszego auta o które tak dbacie.


A czy wlalibyście olej bez specyfikacji, badań, do silnika , tylko dlatego że paru na FB go sobie chwali?
chę?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex trzeba się chyba postarać aby znaleźć takie tarcze i klocki, nawet te najtańsze mają homologację. Pewnie właśnie dlatego że mają, to nawet te najtańsze hamują i do codziennej jazdy do pracy się sprawdza, tak jak w moim przypadku 🤔
 
Czy tarcze i klocki, opony ktore maja homologacje na rynek US, a nie maja homologacji na rynek UE sa śmiertelnym zagrozeniem? 🥱
Tak, prędkości w USA są inne, zawieszenie bardziej miękkie, a za tym inaczej programowany komputer ABS ASR , więc w krytycznej sytuacji systemy bezpieczeństwa europejskie mogą nie prawidłowo zadziałać .

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Tak, prędkości w USA są inne,
Bo są w milach? 🤣
zawieszenie bardziej miękkie
Ale wiesz, że lata 60' już się skończyły i w juesej produkuje się i importuje już cywilizowaną motoryzację?
inaczej programowany komputer ABS ASR , więc w krytycznej sytuacji systemy bezpieczeństwa europejskie mogą nie prawidłowo zadziałać
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale układy bezpieczeństwa ciągle są rozwijane i np. ABS w samochodach mających 1-5-10 lat może działać diametralnie inaczej? Czyli Twoim zdaniem, jeżeli mam 15 letni samochód, może on sobie nie poradzić z nowymi klockami? A co w przypadku pojazdów importowanych z USA? Twierdzisz, że jeżeli ktoś założy do np. A6 sprowadzonej z USA, tarcze z ECE a nie DOT, to te europejskie nie będą hamować w aucie ze stanów i odwrotnie? Jeżeli ktoś w USA sprowadzi sobie auto z np. Japonii, to to przestanie ogarniać układ, który zamiast Japońskiej, ma Amerykańską homologację? Bo staram się nadążyć za Twoją logiką i jakoś nie daję rady 😅.
 
No dobra, zamontujecie klocki tarcze bez homologacji mimo że odpowiadają za wasze życie i zdrowie oraz uszkodzenie waszego auta o które tak dbacie.

A czy homologacja markowych tarcz pod dany model / lub jej brak to nie jest po prostu zwykła formalnośc, która musi być dopełniona w ramach obowiązujących norm i przepisów. Tarcza to tarcza, klocek to klocek.
 
Napisałem : "może w krytycznej sytuacji..".
Prędkości - dopuszczalne na drogach publicznych.
Auta ze Stanów musza być przystosowane do przepisów europejskich , np lampy.
@Triumphator , po co to ciagnąć .
Pojazd uzyskuje homologacje jako cały , a w specyfikacji są poszczegolne części , wymiary felg opon, rodzaj i rozmiar hamulców, rodzaje lamp. Zmiana poza homologację oznacza , że nie powinien się poruszać po drogach publicznych i tyle w temacie. Stosując części bez homologacji narażasz się na skutki , rownierz prawne i utratę odszkodowania.
Montujesz na własne ryzyko , ale czasem i innych uczestników.

Dyskutujecie tu na podobnym poziomie kierowcy tira z A4 , który wyprzedzał innego tira na zakazie wyprzedzania .
Upomnialem go przez radio, a on na to : przeciez droga pusta nikomu nic sie nie stanie.
Ja mu nato : zakaz to zakaz, czerwone światlo to też zakaz - gdy stwierdzisz że jest pusto na skrzyżowaniu to też na czerwonym jeździsz ? . Brawo.

Wy tak tu rozciagacie temat ktory jest oczywisty , widać nie dla wszystkich i potem są wypadki ze skutkiem śmiertelnym włącznie.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex sam napisałeś , że jeździsz 200kmh autem ze słabymi bądź nieprzystosowanymi do takich prędkości hamulcami. Kręcisz przy tym filmiki więc nie pouczaj innych jak jeździć bezpiecznie.
 
@soszo , na autobahnie , gdzie nie ma ograniczeń można 200 i więcej .
Kupiłem insignie używaną i nie wiedziałem jaki ma hebel, no takie auto powinno mieć dobry, jak widać jakis ciul montowal po taniości hovno , może i bez atestu....
Więc?....

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex, byłeś kiedyś w Ameryce?
 
@Bodex tym bardziej nieodpowiedzialne zachowanie, że kupiłeś używany samochód w niewiadomo jakim stanie i od razu zapierdzielałeś 2 paki. Ja jak nie znam samochodu, to jeżdżę zawsze wolniej i spokojniej jak swoimi, które znam na wylot i jestem ich pewny na 100 % i wiem na ile mogę sobie pozwolić.
 
Last edited:
@soszo , na autobahnie , gdzie nie ma ograniczeń można 200 i więcej .
Kupiłem insignie używaną i nie wiedziałem jaki ma hebel, no takie auto powinno mieć dobry, jak widać jakis ciul montowal po taniości hovno , może i bez atestu....
Więc?....

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
:D insygnia to krowa chyba wazy 1700 . w fabii 1100 mam heble 288 . a w insygnii 321 :D
 
@soszo , na autobahnie , gdzie nie ma ograniczeń można 200 i więcej .
Kupiłem insignie używaną i nie wiedziałem jaki ma hebel, no takie auto powinno mieć dobry, jak widać jakis ciul montowal po taniości hovno , może i bez atestu....
Więc?....

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
Chyba naogladales sie Insigni Smierci z Danielem Radcliffem 🤣🤣🤣🤣
 
Back
Top