• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

na autobahnie , gdzie nie ma ograniczeń można 200 i więcej
Tjaaa, na autobahnie nie ma ograniczeń, póki się komuś nie władujesz w tył i Cię nie uświadomią o istnieniu "prędkości sugerowanej"
po co to ciagnąć .
Bo jesteś hipokrytą, który jeszcze niedawno podniecał się tutaj Hawkami HPS, które nie posiadają ECE R90? 😉
 
@soszo 305 bo to zależało też od felg.
Ale klocki nieważne czy 286 czy 305 jeden typ
Post automatically merged:

Plus dla mocniejszych wersji 320 i dla "R" 330 z czterotłokiem
 
Na duże tarcze nie założysz małych felg. To chyba jasne.

Ogólnie cały ten problem z brakiem homologacji klocków stworzył @Bodex , a potem znalazł rozwiązanie problemu i każe się za to podziwiać jakie to dobre klocki wybrał 🙂
 
Bo jesteś hipokrytą, który jeszcze niedawno podniecał się tutaj Hawkami HPS, które nie posiadają ECE R90?

Nie jestem hipokrytą, zamontowali w warsztacie, nie mialem świadomości o braku homologacji, hamują dobrze ciepłe.
Dzisiaj bym tego nie dał zamontować..
Nie znasz calej sprawy to po co ciągniesz temat w nieznane...sugerowana 160, nie jezdze na zderzaku w przeciwieństwie do większości rodaków.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Ciegmiemy temat to fakt 😁
Jakie sugerowane 160? 130kmh.
 
Dzisiaj bym tego nie dał zamontować..
Ale nie stoi to na przeszkodzie, żebyś polecał je innym użytkownikom. Poza tym, pisząc o Hawkach dostawałeś odpowiedzi, że nie mają ECE i wtedy też nie widziałeś w tym problemu.
Czyli typowo, wszystko jest w porządku, kiedy ja z tego korzystam...
 
Edit: Jednak masz racje co do rozmiarów tarczy.
 
Last edited by a moderator:
Panowie, homologacja ECE R90 nie jest aż tak wymagająca ale dobrze, że jest,, bo inaczej nieuczciwe firmy chciałyby sprzedawać "drewniane" klocki.
 
Ja mam Hawki w 2 autach.... I dalej je polecam i będę stosował 😜 Są zajebiste i tego nic nie zmieni. Hamują dobrze też na zimno, wbrew temu co sieje tu @Bodex. A co najważniejsze - są bardzo trwałe i bardzo mało pylą!!!
Tak są drogie, ale zawsze coś za coś.
 
Możesz, nikt nie broni, wolałbym jednak spróbować EBC Yelow.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Ja się tylko wtrącę, jako że posiadam amerykańca, który poza USA i Kanadą nie był nawet dostępny. Otóż zawieszenie nie jest bardziej miękkie, jest normalne, zdrowy balans miedzy komfortem na 19 calowych felgach i profilu 45, a trzymaniem się drogi, a jeżeli już to z lekkim wskazaniem na sztywność. To jakiś mit z czasów krążowników szos, które bujały się na resorach i oponach aż kołpaki leciały na zakrętach. Przy okazji - to że nie skręcają to też mit ;)

Co do awaryjnego hamowania, raz już miałem, nagłe, gdzie widziałem co się dzieje, ale system zareagował zanim ja zdążyłem. Zahamował po europejsku :D. Nie miałbym obaw założyć "lokalnych" hamulców.
 
Słuchajcie, niedługo będe musiał zrobić tarcze i klocki w 406, bo klocka jest mało a tarcze biją. Chciałbym swapować Brembo z coupe, ale mnie aktualnie nie stać więc zostaję przy fabryce, ale chciałbym wstawić coś "lepsiejszego". Upatrzyłem sobie tarcze Mikoda wiercone i nacinane, ale nie robią klocków i stoję przed wyborem - ATE opisane jako PSA OE, Textar, albo Zimmermann. Co wybrać?
 
Zamontowałem w końcu klocki Jurid white, jak się okazało w ostatniej chwili bo starej okładziny zostało jakiś 1 mm z hakiem. Dotarte, hamują na zimno wyczuwalnie bardziej "tępo" niż oryginalna ceramika i trochę mocniej pylą ale tak samo jak wcześniej łatwo ten pył zmyć. Z dodatkowych atrakcji to brakowało miejsca na czujnik zużycia w klocku, ale chwila roboty na wiertarce stołowej załatwiła temat. Ogólnie patrząc na powyższe raczej ponownie tego nie kupię i przy następnej wymianie zainwestuję w Powerstop Z16, który w USA kosztuje śmieszne pieniądze i nawet doliczając transport plus ew. cło wychodzi mniej więcej połowię taniej niż w Polsce przy aktualnym kursie dolara.
 
@CallMeDezy , Zimmermann Coat, l7b Textar.
Jezdzikem na tarczach Zimmermann Sport ( wiercone) , Zimmermann nie ma najlepszych klocków.
Ja bym zamontował tarcze i klocki Textar. Po tym co widzę u mnie jak dobrze hamuja i mało pylą na przodzie, to na wiosnę musze tył zrobić i będzie to komplet Textara .
A jesli zakezy ci na wierconych to jak pisałem u nnie w Insigni sprawdziły sie Zimmermann Sport , przejechały 90 tys km i się nie pokrzywiły , większość tak kończyła, bo za ciezkie auto.

Textar - dobry hebel, nie piszczą, barrzo mało pylą i cena do przyjęcia .
Czego chciec więcej ?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex dzięki za info, niestety tarcze Zimmermanna są niemal 2x droższe od Mikody, a zwykłe wentylowane wewnętrznie Febi mam już zwichrowane po 50kkm, stąd poszukiwania wierconych. W takim razie wypróbuję chyba komplet Mikoda+Textar i zdam za jakiś czas relację :)
 
Back
Top