D
Deleted member 925788
Gość
Aral Super Tronic 0W-40.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Nie twierdzę że ma wspaniałe właściwości, tylko że jest dopasowany. 10k to połowa interwału dla tego silnika. 20k wynosi normalny, zalecany przez producenta. 15k dla Motula to nic. Możemy zbadać próbkę, przekonamy się. Po 10k i 15k. To rozstrzygnie wątpliwości. Jeżeli uważacie że wprowadzam kogoś w błąd i nie wiem, o czym piszę - poproszę dowodu na to. Ja olej, o którym mowa badałem. Z silnika uturbionego 2.0 dużo większe wymagania oksydacyjne niż wolnossące 1.6 i doszedłem do takich wniosków, że spokojnie mogę jeździć nawet więcej niż 15k km Rozumiem, że dysponujecie czym co to podważa, oprócz słów. Chętnie się zapoznam.Administracja: Wprowadzanie w błąd rzekomymi cudownymi właściwościami tego jednego konkretnego Motula. To olej jakich wiele, nie daje lepszego ani gorszego zabezpieczenia, na pewno nie pozwala wydłużyć interwału.
Normy ogólne nie normalizują kwestii użytkowania olejów na LPG. Ani ACEA ani API tego nie bierze pod uwagę testując oleje. Skąd więc pomysł, że w przypadku kluczowe kwestii jakim jest zmiana zasilania paliwem, należy brać pod uwagę w ogóle normy?? Druga sprawa, to ja tylko zwróciłem uwagę, że oleje bazowe, tego typu jak wymieniałem, nadają się odrobinę lepiej do tego typu formulacji, a nie że tylko. To nadinterpretacja moich słów. Skąd o tym wiem - właściwości antyoksydacyjne, a silniki zasilane LPG nadmiernie oskydują olej, jak również nitryfikują. Jeżeli tak nie jest, to proszę o analizę lub jakąś publikację, że faktycznie te bazy nie nadają się, wtedy uznam, że się pomyliłem. Ja swoje dwie wkleiłem w odpowiednim temacie.Administracja: wprowadzanie w błąd rzekomymi badaniami co do rzeczowości spełniania norm ochrony przez GTL w wypadku smarowania silników samochodowych z LPG. Każdy olej bazowy może być stosowany do tworzenia olejów dla LPG, głównie dlatego że w silnikach samochodowych granicznymi wymogami są normy ogólne. A te spełniają wszystkie oleje bazowe dopuszczone do obrotu.
Od początku wiedziałem... Ale w przemyśle.w końcu zauważyłeś, że jednak są jakieś wymogi,
Tak, to starsze formulacje z reguły. A Ty myślisz, że np. Chevron nie wie/wiedział co robi? Są gotowce, myślisz, że żadnych testów nie przeprowadzili? Pod kątem odporności termooksydacyjnej PAO sie wyróżnia, faktem jest, że bez odpowiednich AO nie ma szans, udostępniłem różnego rodzaju badania, kolejnym faktem jest, że najskuteczniej współpracuje z aminowym przeciwutleniaczem. Więc Ty nie rozpowszechniaj niewłaściwych informacji.Guzik prawda, zazwyczaj jest zupełnie odwrotnie, bo oleje PAO w dużej mierze to oleje/formulacje opierające się o stare wymogi i tworzone pod auta z lat 90-tych. Oczywiście nie jest to reguła, ale jak patrzę co polecacie, to mniemam że nie macie bladego pojęcia, co jaki olej faktycznie sobą prezentuje. I to nie ma co tu mieć pretensji, po prostu tak jest i trzeba zaufać producentowi w pewnych kwestiach, a nie tworzyć mity. Po drugie związki jak się je zmiesza z olejami bazowymi to tworzą mieszaniny o zupełnie różnych właściwościach w zależności od proporcji. Olej na bazie PAO może byc fatalnie stabilny pod względem oksydacji również.
Ale masz problem, żeby zrozumieć dlaczego tak jest napisane?? Przecież to logiczne i każdy coś takiego napisze. Przecież masz gwarancję, którą utracisz, jak zastosujesz tego typu olej. To co mieli napisać stosuj stosuu John, my zapłacimy jak Ci się silnik wywróci, nawet jak nie przez olej?? To żaden argument sorry, a prawidłowa informacja, którą źle odczytujecie. Zresztą. Nie tylko tą.Ja mam broszurkę od Penrite która dość jasno mówi: dobierać olej wg specyfikacji producenta. Jak oleje "GAS" (rzecz jasna Penrite) spełniają wymagania to fajnie, jak nie to stosować normalne. Ba, więcej - mówi żeby przede wszystkim(!) kierować się wymaganiami technicznymi silnika, a dopiero potem tym czy olej jest przeznaczony do gazu czy nie.
Ma to mniej więcej taką samą wartość jak wypowiedź dyrektora technicznego Bizola, czyli jest informacją marketingową.
Masz na to jakiś dowód? Coś mi się wydaje, że BMW nigdy nie wypuściło auta zasilanego lpg, nawet z dołożoną i stalacją w ASO, nie mówiąc o fabrycznym rozwiązaniu paliw alternatywnych.Motul ma LL04 tylko i wyłącznie, ze względu na współpracę przy BMW fabrycznie zasilanych LPG. Oni ten olej dla nich zrobili i go dostarczali i potem zadbali o aftermarket, bo "mieli tą normę".
Jeszcze raz Cię zacytuję, przeczytaj uważnie, co napisałeś.Motul ma LL04 tylko i wyłącznie, ze względu na współpracę przy BMW fabrycznie zasilanych LPG. Oni ten olej dla nich zrobili i go dostarczali i potem zadbali o aftermarket, bo "mieli tą normę".
Silniki spalinowe z instalacją gazową
Specjalnego traktowania wymagają również silniki wyposażone w instalację gazową. Przy zasilaniu LPG, olej silnikowy jest zdecydowanie szybciej eksploatowany z powodu dużej zawartości siarki w tym paliwie (nawet 5-krotnie większej niż np. w oleju napędowym) i wyższej temperatury pracy. A zatem szybciej wyczerpują się w nim olejowe dodatki, co powoduje konieczność częstszej wymiany lub stosowania olejów o wyższej liczbie zasadowej, jak na przykład Shell Helix Ultra 5W-40. Oleje, o ile producent pojazdu nie wskazuje inaczej, muszą odpowiadać normom i parametrom przypisanym do benzyny bezołowiowej.
- what elements or chemical compounds does your agent contain that cause the TBN increase? From what I see in the SDS, calcium is present - is it the only element / chemical compound?
Overbased synthetic calcium sulfonate.