• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Megane IV 1.2 TCe - nowa norma olejowa RN17

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Marka samochodu
Renault Megane IV
Budżet/ile litrów
4/6 litra(butla 5 litrowa) do 200 złotych
Styl jazdy
Silnik
1.2 benzyna
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-40
Jaki olej masz obecnie
Elf OEM z ASO 5W-30 RN17
Cześć,

Dziś byłem na rocznym(4-tym) przeglądzie Meganki IV 1.2 TCe. Czy to jest normalne, że na tym przeglądzie wlali mi olej Elfa 5W-30? Wcześniej był wlewany Elf 5W-40 - tak mówi też instrukcja. Gość mi powiedział, że oni teraz posługują się nową normą RN17, która zastąpiła normę RN0700 i RN0710. Z tego co widzę, to nie ma Elfa 5W40 z normą RN17 tylko 5W-30. Pytanie co oni mi wlali dokładnie?

1. ELF EVOLUTION FULL-TECH R 5W-30
2. ELF EVOLUTION R-TECH ELITE 5W-30

Któryś z tych dwóch. Pytanie który? Od następnego roku mam zamiar przywozić swój olej. Wrócić do klasycznego Elfa 900 SXR 5W-40 z RN0710, czy już pozostać na 5W-30 z RN17? W ASO mogą nie wiedzieć jaka jest nazwa handlowa tego oleju 5W-30 z RN17 bo posługują się numerami/kodami oleju OEM w beczkach.

Czy FULL-TECH R 5W-30 i R-TECH ELITE 5W-30 można stosować zamiennie? Czym one w ogóle się różnią?
 
Szukałem, ale nie mogę odnaleźć. Rzadko się zdarza, że ktoś Wolfa/Championa sprawdzał.
 
No i nie będzie informacji jaki to pierwiastek.

Szanowny Panie,


W nawiązaniu do Pańskiej wiadomości, uprzejmie informuję, że po konsultacji z działem homologacyjnym uzyskałem informacje, iż dokładny skład jest tajemnicą przedsiębiorstwa.

Wobec tego nie jestem w stanie udzielić bardziej szczegółowych informacji, niemniej jednak mam nadzieje, że moja wcześniejsza wiadomość była w pewnym stopniu dla Pana pomocna
 
No i mam komplecik na ten sezon. Drogo to wszystko wyszło. Nie wiem, czy za rok to powtórzę. Ravenol RNV 5L 255 zł, filtr 40 zł, nano C5 149 zł, ReleaseTech Power Flush 60 zł, więc razem mamy 504 zł. Szaleństwo... Samochód jeszcze wypalił cały bak PEA Tech Petrol Doctor za 130 zł i aktualnie zalany Petrol Power DNA(50 ml) za 110 zł.

@wlyszkow przez Ciebie można zbankrutować ;]. Od Ravenola chciałem w tym roku olej, bo nigdy nie miałem od nich oleju. Oilsynowe dodatki to tylko taka fanaberia, czysta ciekawość. Olej dość świeży, bo z 6 kwietnia 2023, więc RNV się sprzedaje. Trochę się ulało oleju podczas transportu. Niedużo, bo nawet karton nie przemókł na wylot. Może kilka ml wyleciało. Pomijalna kwestia. Co nie zmienia faktu korek butelki jest źle zaprojektowany do transportu imho...



IMG_0256.JPG


IMG_0254.JPG


IMG_0257 (1).JPG

Screenshot 2023-06-20 at 12.47.58.png

IMG_0252.JPG
 
Trochę się ulało oleju podczas transportu. Niedużo, bo nawet karton nie przemókł na wylot. Może kilka ml wyleciało. Pomijalna kwestia. Co nie zmienia faktu korek butelki jest źle zaprojektowany do transportu imho...
Kilka baniek Ravenola na magazynie widziałem, bardzo ciężko znaleźć suchą butelkę.
 
Wg karty lepszy byłby Shell 5w30 RN 17 ma lepsza płynność itp i bardziej wierze Shelowi niż Ravenolowi
Tak, Shell ma lepszy MRV(13900 w -35C) niż RNV(22370 w -35C), ale trochę gorszy VI. Nie ma informacji o HTHS Shella, ale to raczej pomijalne, bo i tak pewnie jest powyżej 3 mPа*s. Tak jak pisałem, kupiłem Ravenola, bo tak chciałem. Zobaczę jaka jest kultura pracy silnika na tej oliwie. Będzie coś nie tak to za rok zmieni się na coś innego. Być może na tego Shella Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W30( https://www.shell-livedocs.com/data/published/en/41f4e36e-986a-4aa3-9ead-20a8b5282e9d.pdf )
 
Wiem, wiem, podliczać można wszystko od jedzenia po jakieś inne fanaberie i wyjdą astronomiczne kwoty. Tutaj chyba została przekroczna jakaś granica rozsądku.
 
Czasami można zaszaleć, ale co roku 500 złotych na olej do paździerzowej turbo-kosiarki to raczej nie.

Myślę, że płukanki postojowe są kompletnie niepotrzebne. One nic nie dają. Ten nano C5 to też pewnie homeopatia. Nawet jak coś pomaga to dla silników ekstremalnie obciążonych, moto-sport wyczynowy, itp. ale nie cywilna turbo-kosiarka 130 KM/205Nm. Za to wierzę, że dodatki do benzyny pomagają i tutaj warto coś dodawać, zwłaszcza jak silnik ma ten nieszczęsny bezpośredni wtrysk.

Kilka baniek Ravenola na magazynie widziałem, bardzo ciężko znaleźć suchą butelkę.
Skoro jest nieszczelność to do oleju nowego cały czas dostaje się powietrze i taką butelkę należy traktować jako otwartą. Przydatność takiego oleju od daty produkcji to nie przypadkiem max rok czasu?
 
Tutaj możesz mieć rację. Objętość powietrza w stosunku do objętości oleju w butelce jest o wiele mniejsza a wręcz marginalna. Nie powinno to mieć wpływu na jakość oleju i przechowywanie takiego oleju w takim stanie. Co i tak myślę, że klient chciałby kupić hermetycznie zamknięty olej a nie rozszczelniony... Z mojej strony minus dla Ravenola - takie sytuacje później zniechęcają do ponownego kupna oleju od takiego producenta.
 
Prawdopodobnie w transporcie się rozszczelnił. Jeśli planujesz go w niedługim czasie wlać, to nie ma się czym martwić ;)
 
Ja niczym się nie martwię. Poza tym olej zostanie wlany w najbliższy poniedziałek. Sam olej jak pisałem wyżej jest z kwietnia 2023, więc dopiero co wyjechał z rozlewni.
 
A wystarczyło pod korkiem jakieś proste zabezpieczenie. Nic by się nie wylało. Trochę słabo, bo olej tani nie jest, a tu taka popelina z opakowaniami. To taki Specol może dać coś pod korek, a Ą, Ę premium Ravenol już nie? Zamiast armii prawników, niech przeznaczą parę euro na poprawę zabezpieczenia butelek.
 
Ostatnio właśnie zalewalem z 1L butelek Lotosa. I mial on bardzo fajnie zrobione zabezpieczenia/wieczka z takim dzyndzlem, ktory po pociągnięciu odrywal dookola to wieczko. Wygodnie i sprawnie. A i olej z takiej litrowej wygodniej i szybciej sie zalewa do silnika.
Ale jak Ravenol ma tylko korek, bez wieczka lub jakiegos lejka rozkladanego?
 
Sączy się pewnie przez ten gwint jak butelka leży w poziomie, albo jest do góry nogami... Ogólnie słabo... Mogliby dać jakiś gumowy oring na końcu gwintu i po sprawie.

edit:

Chyba przez gwint to nie leci. Bo jak wyjąłem butelke to góra była sucha. Mokro było poniżej. Sączy się pewnie między tą rurką co się wyciąga a otworem, gdzie ta rurka jest wsadzona. Tam są nieszczelności pewnie wynikające z tego, że to jest zrobione na zasadzie ciasnego spasowania. W teorii nie powinno nic tam przeciekać a jednak przecieka. Słabe rozwiązanie. W niektórych butlach jest podobny system, ale na zasadzie wyrwania do góry takiego lejka z miękkiego plastiku, gdzie to jest monolitem razem z butelką. Helmuty zrobili po swojemu... Zachciało się sztywnych rurek osadzonych na ciasne spasowanie.

 
Last edited:
Back
Top